سه شنبه, 20 مهر 1400 16:46

روتی تامپسون، خالق انیمیشن های «سفید برفی» و «بامبی» دیزنی در ۱۱۱ سالگی درگذشت

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
روتی تامپسون، خالق انیمیشن های «سفید برفی» و «بامبی» دیزنی در ۱۱۱ سالگی درگذشت روتی تامپسون، خالق انیمیشن های «سفید برفی» و «بامبی» دیزنی در ۱۱۱ سالگی درگذشت

سی و یک نما – روتی تامپسون، که انیمیشن‌های کلاسیک افسانه‌ای دیزنی نظیر «سفید برفی و هفت کوتوله»، «بامبی» و «زیبای خفته» را با همکاری استودیو والت دیزنی خلق کرد، در ۱۱۱ سالگی درگذشت.

دیزنی روز دوشنبه درگذشت تامپسون را اعلام کرد و گفت که او یکشنبه در بیمارستان صندوق فیلم و تلویزیون در وودلند هیلز، کالیفرنیا درگذشت.

باب ایگر، رئیس هیئت مدیره دیزنی، در بیانیه ای گفت: "روتی در بین انیماتورها یک افسانه بود و مشارکت خلاقانه او در دیزنی - از" سفید برفی و هفت کوتوله" تا "نجاتگران" تا به امروز کلاسیک های محبوب هستند." "در حالی که دلمان برای لبخند و شوخ طبعی فوق العاده اش تنگ می شود، کار استثنایی و روحیه پیشگامانه او برای همیشه الهام بخش همه ما خواهد بود."

Ruthie Tompson.jpg

تامپسون کار خود را به عنوان یک نقاش در بخش Ink & Paint در دیزنی آغاز کرد و در رتبه های بعدی به نقش های اصلی در بررسی نهایی، برنامه ریزی صحنه و بخش دوربین رسید.

تامپسون همچنین یکی از سه زنی بود که برای اولین بار در سال ۱۹۵۲ برای پیوستن به اتحادیه بین المللی عکاسان دعوت شدند.

پس از کار در دیزنی و انتشار انیمیشن های کلاسیک مانند «فانتزیا» (۱۹۴۰) ، «آلیس در سرزمین عجایب» (۱۹۵۱) ،«زیبای خفته» (۱۹۵۹) ، «صد و یک» «سگ خالدار» (۱۹۶۱) و «کتاب جنگل» (۱۹۶۷) ، تامپسون در سال ۱۹۷۵، اندکی پس از کار روی «نجات دهندگان» از دیزنی بازنشسته شد. او پس از بازنشستگی نیز یک دهه دیگر روی پروژه های دیگر استودیوهای انیمیشن سازی کار کرد.

تامپسون در سال ۲۰۱۷ و در تولد یکصد و هفت سالگی اش لقب اسطوره ۲۰۰۰ دیزنی را دریافت کرد.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید