شنبه, 22 ارديبهشت 1403 14:49

فصل دوم سریال «شوگان» ساخته می‌شود

نوشته شده توسط سی و یک نما
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
فصل دوم سریال «شوگان» ساخته می‌شود فصل دوم سریال «شوگان» ساخته می‌شود سی و یک نما

سی و یک نما – قرار بود مینی‌سریال «شوگان» (Shogun) با یک فصل و ده قسمت به اتمام برسد ولی فصل دوم آن نیز به دلیل استقبال تماشاگران ساخته خواهد شد. بسیاری باور نمی‌کردند این اتفاق بیفتد، اما فصل دوم «شوگان» به طور رسمی در حال توسعه است.

ساخته شدن فصل دوم «شوگان» (Shogun) به طور رسمی تایید شد و ادامه سریال در حال توسعه است. هیرویوکی سانادا قراردادی را برای بازگشت در نقش ارباب یوشئی تاراناکا امضا کرده است. این «مینی‌سریال» شبکه‌ی FX تحسین‌شده‌ترین سریال سال ۲۰۲۴ است  و حس یک رویداد سینمایی را داشت.

فصل اول بر پایهٔ رمانی به همین نام نوشتهٔ جیمز کلیول در سال ۱۹۷۵ ساخته شده است. حالا بزرگترین مانع پیش‌روی این سریال داشتن داستانی خوب برای روایت است. برخلاف فصل اول، کتاب دومی برای اقتباس وجود ندارد. امیدواریم به سرنوشت سریال «بازی تاج و تخت» دچار نشود.

شوگون داستان برخورد دو مرد جاه‌طلب از جهان‌های مختلف و زن مرموز یک سامورایی را دنبال می‌کند: «جان بلکتورن، ملوان انگلیسی ریسک‌پذیری است که با کشتی آسیب‌دیده‌اش در ژاپن (سرزمینی که فرهنگ ناآشنایش نهایتاً او را بازتعریف خواهد کرد) سر درمی‌آورد؛ ارباب توراناگا، یک دایمیو زیرک و قدرتمند، در تقابل با رقبای خطرناک و سیاسی خود قرار گرفته و بانو ماریکو، زنی با مهارت‌های بسیار ارزشمند اما با اصالت خانوادگی ناشایستی‌است که باید ارزش و وفاداری خود را ثابت کند».

بر طبق برنامهٔ رهگیری بینندهٔ سامبا تی‌وی، شوگون بین ۲۶ فوریه و ۳ مارس ۲۰۲۴ استریم‌شده‌ترین برنامه در همهٔ پلتفرم‌ها بود. همچنین این مجموعه طی هفته دوم خود در تمام پلتفرم‌ها بیشترین پخش را داشت. درپ عنوان کرد که شوگون یکی از معدود سریال‌های غیر نتفلیکس بود که رتبه نخست را پشت سر هم داشت. در ۶ مارس ۲۰۲۴ مشخص شد که شوگون در شش روز نخست انتشار، ۹ میلیون بازدید در پلتفرم‌های هولو، دیزنی پلاس و استار+ داشته است.

فصل اول سریال شوگان در سطح جهانی مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. در وبگاه جمع‌آوری نقد راتن تومیتوز، ۹۹٪ از ۱۰۷ منتقد به این مجموعه نقد مثبت دادند. اجماع منتقدان این وبگاه چنین است: «شوگون که از دید بصری فاخر و غنی‌شده با حقیقت‌نمایی فرهنگی است، یک بازآفرینی حماسی محسوب می‌شود که از نسخهٔ اولیه عملکرد بهتری دارد.» این مجموعه در متاکریتیک بر اساس نظر ۳۹ منتقد، میانگین امتیاز ۸۵ از ۱۰۰ را دارد که نشان‌دهندهٔ «تحسین همگانی» است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید