جمعه, 05 آذر 1400 15:46

متیو مک کانهی نیکوکار سال انتخاب شد | می‌خواهم میراثم همین باشد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
متیو مک کانهی نیکوکار سال انتخاب شد | می‌خواهم میراثم همین باشد متیو مک کانهی نیکوکار سال انتخاب شد | می‌خواهم میراثم همین باشد

سی و یک نما – متیو مک کانهی بازیگر برنده اسکار، که بنیادش 7.7 میلیون دلار برای امدادرسانی به طوفان تگزاس جمع آوری کرده است، به عنوان نیکوکار سال انتخاب شد. همچنین وی تصمیم دارد در انتخابات فرمانداری نیز شرکت کند.

ژانویه 2019 بود که یک معلم دبیرستانی در تگزاس در حالی که در خیابان ایستاده بود، ناگهان حالش بد شده و می افتد و بر اثر بیماری قلبی از دنیا می رود. مرگ ربکا فلگر ضایعه‌ای ویرانگر برای دانش‌آموزانش در دبیرستان سام هیوستون بود، جایی که او به مدت هشت سال به عنوان شریکی با بنیاد فقط حفظ زندگی متیو مک‌کانهی به بچه‌های در معرض خطر کمک می‌کرد.

شانون روتنبرگ، مدیر اجرایی موسسه به یاد می آورد: «خیلی وحشتناک بود. متیو اینطور گفت: من باید بچه ها را ببینم. من باید با بچه ها صحبت کنم.» یک هفته بعد، او در هواپیما به دالاس بود.

Print-Issue-40-FEA-Philanthropy-1-4-Mcconaughey-2-EMBED-2021.jpg

برنده اسکار و ستاره صداپیشه انیمیشن (آواز ۲) با حلقه‌ای از نوجوانان روی زمین نشست و با آنها صحبت کرد. همه آثار تحسین‌شده‌ای که مک‌کانهی با آنها در سرتاسر جهان شناخته می‌شود یکطرف و اثر قابل مشاهده و متحول‌کننده و شور و اشتیاقی که در انسانها برانگیخته است طرف دیگر شخصیت او را شکل می دهد. تگزاسی 52 ساله ای که به سختی به چیزی علاقه پیدا می کند.

مک‌کانهی می‌گوید: «زندگی دائمی نیست. پس نه تنها سعی می کنم به نوجوانان همدردی بدهم بلکه چارچوبی به آنها می دهم تا غم و اندوه شان را به چیزی قدرتمندتر تبدیل کنند.

او می‌گوید: «سازنده نیست که بگوییم چیزی منصفانه نیست و نباید اتفاق می‌افتد. «هر چقدر هم که از دست دادن کسی سخت باشد، می‌تواند واقعاً مردم را تحریک کند و ما را وادار کند که بپرسیم در زندگی‌مان چه چیزی مهم است. ما واقعاً می‌توانیم روی چیزی که از آن معلم یاد گرفته ایم و از این بابت سپاسگزار او هستیم تمرکز کنیم. چه چیز خاصی در مورد او بود؟ و آیا می‌توانیم برای اینکه پسر یا دختر بهتری باشیم، بیشتر سعی کنیم؟»

Print-Issue-40-FEA-Philanthropy-1-4-Mcconaughey-3-EMBED-2021.jpg

این لحظه ای است که نه تنها نشان دهنده تعهد شخصی مک کانهی به بنیاد خیریه اش بود، بلکه یادآور منشأ چیزی بود که بعد از از دست دادن پدرش در سال 1992 الهام گرفته بود.

مک کانهی می گوید: «فکر می کردم پدرم شکست ناپذیر است. "من همیشه دلتنگ او هستم. اما از نظر روحی رابطه ام را با او حفظ کردم. من به بچه ها می گویم: اگر می خواهید با معلم تان که الان در کنار شما نیست، صحبت کنید، این کار را انجام دهید - با صدای بلند بگویید. تا زمانی که می خواهید این کار را انجام دهید. روح آن شخص را زنده نگه دارید. این گونه است که شما نهایت احترام خودتان را به او قائل می شوید. آنچه را که به شما آموخته در زندگی خود نشان دهید. اینطوری آنها همیشه زنده هستند، شما «فقط به زندگی ادامه دهید.» آنچه را که به شما آموختند جاودانه کنید.»
متیو دانش‌آموخته دانشکده ارتباطات دانشگاه تگزاس در آستین است که در بهار ۱۹۹۳ با مدرک کارشناسی رادیو-تلویزیون-سینما از آنجا فارغ‌التحصیل شده‌است.

متیو مک‌کانهی در سال ۲۰۰۶ با مانکن برزیلی، کامیلا آلوز آشنا می‌شود. این دو در ۲۵ دسامبر ۲۰۱۱ رسماً نامزدی خود را اعلام کرده و در ۹ ژوئن ۲۰۱۲ ازدواج می‌کنند. مراسم ازدواج آنها در شهر آستین، جایی که سکونت داشتند برگزار شد. این زوج صاحب سه فرزند به نام‌های لوی (پسر - متولد ۲۰۰۸)، ویدا (دختر - متولد ۲۰۱۰) و لیوینگستون (پسر - متولد ۲۰۱۲) هستند.

Matthew_McConnaughey_01_19.jpg

مک کانهی و همسرش، کامیلا، در سال 2008 به طور فعال اداره موسسه «فقط به زندگی ادامه دهید» را شروع کردند و آن را به 40 مدرسه (مدارسی که بودجه ویژه فدرال دریافت می کنند، زیرا حداقل 40 درصد دانش آموزان آنها از خانواده های کم درآمد هستند) در 14 شهر گسترش داده اند. این برنامه با تمرکز بر تناسب اندام، سلامت روان، کار تیمی و خدمات اجتماعی دارای میزان موفقیت نسبتا خیره کننده ای است: تقریباً 100 درصد از 3000 شرکت کننده در سال در مدارسی فارغ التحصیل می شوند که نرخ معمول ترک تحصیل تا 50 درصد است. بعلاوه، به طور مشابه، افزایش صعودی نمرات، اعتماد به نفس و میزان ورزش دانش آموزان زیادتر شده است.

مک‌کانهی همچنین با هماهنگی و مدیریت منظم سایر رویدادهای سودمند، چه سالانه و چه به صورت بداهه، به یک غول بشردوستانه تبدیل شده است - مانند کنسرت مجازی او در ماه مارس که 7.7 میلیون دلار برای قربانیان طوفان ویرانگر زمستانی جمع‌آوری شد، این بازیگر در محل کارش، استعدادهای مختلف از پست مالون گرفته تا کلی کلارکسون و میراندا لمبرت را وارد مجموعه اش می کند.

Print-Issue-40-FEA-Philanthropy-1-4-Mcconaughey-1-EMBED-2021.jpg

در حالی که تلاش‌های خیریه در هالیوود امری عادی است، اما چیزی که مک‌کانهی را بسیار منحصر به فرد می‌کند، میزان زندگی بخشی این بازیگر و مشارکت فعال او برای کمک به دیگران است.

مک‌کانهی که اغلب شبیه یک سخنران انگیزشی به نظر می‌رسد، عمیقاً در مورد اینکه چگونه پایه و اساس زندگی اش را ساخته حرف می زند، نگرش‌هایش نسبت به بخشش، زندگی جالب است. و به تازگی گمانه‌زنی‌های برای تصدی فرمانداری تگزاس توسط او مطرح است که به زودی درباره کمپین انتخاباتی برای فرمانداری ایالت تگزاس که تا آخر دسامبر مهلت دارد، یک بیانیه صادر می خواهد کرد.

Texas-Gov-McConaughey.jpg

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید