شنبه, 17 مهر 1400 15:49

معرفی سریال «بازی مرکب» یا «بازی اسکوئید» (Squid Game)

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)
معرفی سریال «بازی مرکب» یا «بازی اسکوئید» (Squid Game) معرفی سریال «بازی مرکب» یا «بازی اسکوئید» (Squid Game)

سی و یک نما - پر بیینده ترین سریال این روزهای نتفلیکس سریالی کره ای است که با تبلیغات گسترده، تماشاگران زیادی را به سوی خود جذب کرده است. سریال «بازی ماهی مرکب» یا «بازی اسکوئید» (Squid Game) با امتیاز 8.3 در آی ام دی بی و 100 درصد در راتن تومتیور توانسته سر و صدای زیادی کند و مخالفان و موافقان متنوعی را برای خود دست و پا کند.

سریال «بازی ماهی مرکب» یا «بازی اسکوئید» (Squid Game) داستان افرادی است که هر کدام به نوعی در زندگی خود مشکل بزرگی دارند و برای جبران آن وارد بازی مرموزی می شوند که فقط یک برنده با جایزه ای نزدیک ۴۰ میلیون دلاری خواهد داشت.

Squid Game (8).jpg

سریال معمایی، هیجان انگیز، ماجراجویی «بازی مرکب» با نه اپیزود محصول کشور کره جنوبی و با هدایت نتفلیکس ساخته شده است. این سریال که اولین بار روز ۱۷ سپتامبر از سوی نتفلیکس عرضه شد چنان در هفته اول نمایشش با استقبال مواجه شد که از آن به عنوان یکی از پربیینده ترین سریال های تاریخ نتفلیکس در بازارهای مختلف یاد می شود.

Squid Game (5).jpg

بازی بقا و زنده ماندن یک ژانر بسیار محبوب برای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی اکشن ماجراجویی (گاهی وحشتناک) است. مسلماً مشهورترین اثر در این ژانر مجموعه فیلم های "بازی های گرسنگی" است، که در آن یک دختر جوان پس از پیروزی در یک بازی بقا، چهره یک شورشگر را به خود می گیرد. "هدف سخت" جان وو، "بازی" دیوید فینچر، "آماده ای یا نه" مت بتینلی-اولپین و تایلر گیلت و سریال ژاپنی "آلیس در سرزمین مرزی" نیز نمونه های خوبی از این ژانر هستند.

Squid Game (4).jpg

دانگ هیوک هوانگ، نویسنده و کارگردان با الهام از کمیک های مختلف، «بازی ماهی مرکب» را به عنوان یک سریال اکشن و ماجراجویی با چاشنی رمز و راز نوشته و کارگردانی کرده است. یکی از برجسته ترین آنها هویت مغز متفکر بازی است. در پایان فصل مشخص می شود که پیرمرد یا شماره 001 که هم قهرمان فیلم یا شماره 456 و هم تماشاگران با او آشنا شده و دوستش دارند- کسی است که این بازی وحشتناک را ایجاد کرده است.

Squid Game (1).jpg

بسیاری از منتقدان این سریال را ستوده اند و آن را سریالی متفکرانه و پیچیده که با صحنه های اکشن هیجان ایجاد می کند و به تماشاگرانش کابوس هدیه می کند، توصیف کرده اند.

اما بسیاری دیگر از منتقدان نیز آن را موفق ندانسته اند و از سریال انتقادهای جدی کرده اند. به نظر آنها این سریال ارزش دیدن و وقت کذاشتن را ندارد و البته با گذشت زمان تاریخ مصرف آن نیز به انتها خواهد رسید و چیزی آبکی در یاد تماشاگران خواهد ماند.

Squid Game (6).jpg

سریال را می توان به پول، انتخاب و اخلاق و سرمایه داری، فقر، سرگرمی و خیلی چیزهای دیگر ربط داد و ساعتها درباره هر کدام و نقش آنها در سریال مداحی کرد ولی باید توجه داشت که سریال و فیلم باید پیام محتوایی خودش را در قالب کلیت داستان و شخصیت ها بیان کند، نه با شعار دادن و متلک انداختن.

Squid Game (9).jpg

طراحی هنری، ساخت دکور فضای بازی، محل اقامت و البته بازی های خوب بازیگران از نقاط قوت سریال است که با داستانی تکراری که نمونه هایی از آن را پیش از این در فیلم ها و سریال های دیگر با داستان هایی زنده تر دیده ایم. ولی باز با این داستان تکراری هجمه تبلیغات به داد سریال رسیده و سریال را در نزد تماشاگران سرگرم کننده جلوه داده است.

Squid Game (7).jpg

پلیسی علاف و غیر قابل دیدن که در پس صحنه محل بازی پرسه می زند و آخر سر به طرز مسخره ای از سریال حذف می شود. یا مهمانان ویژه ای با نام وی ای پی که یک قسمت سریال را به خودشان اختصاص می دهند، فقط به هوای اینکه می خواستند از نزدیک مراسم بازی را تماشا کنند و جز ابتذال ردی در سریال نمی گذارند. آخرین قسمت سریال سعی می کند از همه اتفاقات و علت ایجاد این بازی به این صورت کشت و کشتار و پر خشونت رمزگشایی کند که آن هم با درشت گویی به نتیجه ای نمی رسد.

Squid Game (2).jpg

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید