یکشنبه, 13 شهریور 1401 13:47

معرفی فیلم «سامری» با بازی سیلوستر استالونه

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)
معرفی فیلم «سامری» با بازی سیلوستر استالونه معرفی فیلم «سامری» با بازی سیلوستر استالونه

سی و یک نما - ۲۵ سال پیش، بزرگترین ابرقهرمان جهان ناپدید شد. اما اکنون دوباره برگشته تا شهرش را نجات دهد. فیلم ابرقهرمانی «سامری» به کارگردانی جولیوس ایوری و با بازی سیلوستر استالونه در واقع بازگشت دوباره استالونه به ژانر مورد علاقه اش است.

فیلم اکشن/فانتزی «سامری» (Samaritan) درباره پسری سیزده ساله به نام سم کلیری است که مشکوک می‌شود همسایه مرموز و گوشه‌نشین آن‌ها، آقای اسمیت (با بازی سیلوستر استالونه)، در واقع یک ابرقهرمان است که خود را از دید مردم پنهان کرده است. این ابرقهرمان بیست و پنج سال پیش، پس از یک نبرد حماسی ناپدید شده بود و...

samaritan-movie-download-2022.jpg

فیلم با روایت سم (جیوون 'وانا' والتون) شروع می شود. سامری یک دشمن داشت، یک برادر دوقلو به نام نمسیس. سم به ما می‌گوید که این دو برادر دوقلو «به‌طور عجیبی قوی بودند» و ناتوانی آنها در کنترل قدرت، ساکنان شهر گرانیت را به وحشت انداخت. پس اهالی شهر در خانه آنها را قفل کردند و خانه را به آتش کشیدند. والدین این دوقلوها کشتته شدند، اما دوقلوهای جهش یافته زنده ماندند. سامری برای مبارزه با جرم و جنایت در همان شهری بزرگ شد که ساکنانش پدر و مادرش را سوزاندند، اما نفرت قابل درک نمسیس او را به یک شرور تبدیل کرد. از آنجایی که برادرش اکنون دشمن او بود، نمسیس تمام نفرت خود را از برادرش در یک چکش غول پیکر ریخت که تبدیل به کریپتونیت سامری شد و ...

Samaritan-HEADER-Amazon-Movie-Nooz.jpg

فیلم «سامری» با می توان به ساماریتان یا درستکار نیز ترجمه کرد ، فیلم ابرقهرمانی و فانتزی-اکشن آمریکایی به کارگردانی جولیوس ایوری، نویسندگی براگی اف. شوت با بازی سیلوستر استالونه و جیوون والتون است. این فیلم به عنوان برداشتی تاریک و جدید از فیلم‌های ابرقهرمانی توصیف شده ‌است.

این فیلم در ۲۶ اوت ۲۰۲۲ توسط یونایتد آرتیستس و آمازون استودیوز از طریق پخش جریانی در پرایم ویدئو منتشر شد. این فیلم نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان دریافت کرد.

در وبسایت بازبینی‌خوانی راتن تومیتوز، ٪۳۸ از ۹۱ بررسی منتقدین مثبت است و این فیلم میانگینِ امتیاز ۴٫۹/۱۰ را در اختیار دارد. اجماع این وب‌سایت چنین می‌نویسد: «اگرچه ساماریتان می‌توانست بهتر از آن چیزی هست باشد، این درام ابرقهرمانی به رهبری استالونه از نظر خلاقانه ضعیف است.» این فیلم در متاکریتیک، که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس نظر ۲۶ منتقد امتیاز ۴۵ از ۱۰۰ را کسب کرده که نشان‌گر «نقدهای مختلط یا متوسط» است.

samaritan2022.jpg

بهترین امتیاز ۸۰ از ۱۰۰ را به فیلم ویلیام بیبیانی منتقد وراپ داده و درباره اش نوشته: «فیلم «سامری» ساخته جولیوس ایوری بسیار سرگرم‌کننده است و با نقش‌آفرینی‌های خوبی همراه شده است. این فیلم توانسته راه تازه‌ای برای به تصویر کشیدن داستان‌های آشنا پیدا کند و همانند جنسی اوراقی است که بازسازی و تمیز شده و حالا ارزشمند به نظر می‌رسد.»

اوون گیلبرمن منتقد ورایتی نیز به فیلم امتیاز ۶۰ از ۱۰۰ داده و نوشته است: «فیلم «سامری» ساده است و گاهی اوقات همانند یک فیلم اقتباسی از بازی‌های ویدیویی احساس می‌شود که سازندگان فراموش کرده‌اند جلوه‌های کامپیوتری را به آن اضافه کنند. با این حال، فیلم توانسته پیچش خوبی را شکل بدهد و سیلوستر استالونه نیز توانسته جذابیت خوبی را به این اثر بیافزاید.»

مارکو ویتو آدو منتقد کولیدر نیز امتیاز ۵۰ از ۱۰۰ داده و نوشته: «فیلم «سامری» صحنه‌های اکشن برجسته‌ای ندارد و در داستان ابرقهرمانی‌اش نیز چیز تازه‌ای به چشم نمی‌خورد و نتوانسته هدفی قابل تامل به شخصیت شرور خود بدهد. با اینکه سیلوستر استالونه بازیگری برجسته است اما او نیز نمی‌تواند کل فیلم را به دوش بکشد.»

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید