یکشنبه, 01 فروردين 1400 11:24

معرفی فیلم «پدر» (The Father)/ نامزد ۶ جایزه از جمله بهترین فیلم در جوایز اسکار ۲۰۲۱

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
معرفی فیلم «پدر» (The Father)/ نامزد ۶ جایزه از جمله بهترین فیلم در جوایز اسکار ۲۰۲۱ معرفی فیلم «پدر» (The Father)/ نامزد ۶ جایزه از جمله بهترین فیلم در جوایز اسکار ۲۰۲۱ معرفی فیلم سی و یک نما

سی و یک نما - فیلم درام «پدر» (The Father) به کارگردانی فلوریان زِلِر و با بازی آنتونی هاپکینز و اولیویا کولمن در شش رشته از جوایز اسکار امسال نامزد شده است.

فیلم درام «پدر» (The Father) به کارگردانی فلوریان زِلِر که بر اساس نمایش‌نامه سال ۲۰۱۲ خودش ساخته شده است. «پدر» اولین فیلم زلر در مقام کارگردان است که برای نگارش فیلم‌نامه آن به طور مشترک با کریستوفر همپتن، نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی است.

«پدر» در شش رشته از جوایز اسکار نامزد شده که عبارتند از: نامزد ​بهترین فیلم، نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد برای آنتونی هاپکینز، نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای اولیویا کولمن، نامزد بهترین فیلمنامه اقتباسی، نامزد بهترین تدوین و نامزد بهترین طراحی صحنه. 

The Father 2020 31nama (3).jpg

آنتونی هاپکینز و اولیویا کولمن نقش‌های اصلی فیلم سینمایی «پدر» را بازی می‌کنند، مارک گیتیس، ایموجن پوتس، روفس سوئل و اولیویا ویلیامز نیز از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند. این فیلم داستان یک پیرمرد ولزی را دنبال می‌کند که باید با پیشرفت از دست دادن حافظه خود مقابله کند. امتیاز میانگین فوق‌العاده ٨۷ از صد را از ۳۹ منتقد در «متاکریتیک» گرفته است.

اولین نمایش جهانی فیلم «پدر» در جشنواره فیلم ساندنس در ۲۷ ژانویه ۲۰۲۰ بود. پیش از این، سونی پیکچرز کلاسیکس و لاینزگیت فیلمز به ترتیب حق پخش فیلم‌های ایالات متحده و انگلیس را به دست آوردند. همچنین در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۰ به نمایش درآمد. همچنین در اکتبر ۲۰۲۰ در AFI Fest به نمایش درآمد.

The Father 2020 31nama (1).jpg

خلاصه داستان: پیرمردی کمک‌های دخترش را رد می‌کند و در تلاش برای حفظ استقلال خود - با توجه به شرایط جدید و در حال تغییرش - نسبت به عزیزانش، ذهن خود و حتی واقعیت پیرامونش دچار تردید می‌شود.

این فیلم با بازیگران قدرتمندی که دارد یکی از بهترین فیلم های سال گذشته است. بازی ها در این فیلم خیره کننده هستند. به خصوص آنتونی هاپکینز که در اینجا هم می درخشد. در بازی هاپکینز نوعی آشفتگی همراه وحشت وجود دارد که تماشاگر را محو خود می کند. آنتونی حافظه اش را از دست می دهد ولی فیلم منحصر در این از دست دادن نیست، آنتونی هاپکینز در فیلم «پدر» خودش را از دست می دهد و این به مراتب وحشتناک تر از از دست دادن حافظه است. کلمن نیز در نقش دختری مستاصل و آسیب پذیر به قدری باورپذیر و صمیمی ظاهر می شود که بیننده با او همدردی می کند.

The Father 2020 31nama (2).jpg

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید