پنج شنبه, 17 خرداد 1403 21:07

معرفی مینی‌سریال "شکستن سکوت" Raising Voices محصول2024 / مواظب باشید!  یه متجاور اونجاست

نوشته شده توسط پانیذ اسماعیل‌لو
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)
معرفی مینی‌سریال "شکستن سکوت" Raising Voices محصول2024 / مواظب باشید!  یه متجاور اونجاست معرفی مینی‌سریال "شکستن سکوت" Raising Voices محصول2024 / مواظب باشید!  یه متجاور اونجاست سی و یک نما

سی و یک نما - مینی سریال اسپانیایی "شکستن سکوت" محصول ۲۰۲۴ یک نمونه‌ی عالی از اثری خوش ساخت با فرم و محتوای بسیار عالی در قالب فلش بک و فلش فورورد های به جا، ساختار منسجم و در عین حال خلاقانه است.

سریال با اینکه مستقیم بر اساس داستان واقعی ساخته نشده اما حول محور metoo# می چرخد و در عین حال روی موضوعات مرتبط با نسل زد Gen Z و چالش های آنها در قرن بیست و یکم هم تمرکز دارد و بسیار شفاف و دور از اغراق دنیای چالش برانگیر نوجوانان در قرن بیست و یک رو به تصویر می کشد. موضوعاتی از قبیل تجاوز، شکست عشقی، اختلالات یادگیری، اعتیاد به مواد مخدر و مهم تر از همه جایگاه آموزش و پرورش در محیط خانه و مدرسه که با وضوع به تصویر کشیده شده است.

شکستن سکوت یا بلند کردن صداها Raising voices (به اسپانیایی: Ni una más) یک مینی سریال تلویزیونی در ژانر درام نوجوانانه  اسپانیایی بر اساس رمانی از میگل سائز کارال است که نیکول والاس، کلارا گال و آیچا ویلاورده در این سریالِ کوتاه نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند. این سریال در 31 مه 2024 در نتفلیکس پخش شد.

اما چه اتفاقی در Raising Voices می‌افتد؟

آلما (والاس) به همراه بهترین دوستانش گرتا (گاله) و ناتا (ویلاورده) در آستانه اتمام دبیرستان هستند. این سه نفر از کودکی یکدیگر را می‌شناختند و اکنون وقت خود را صرف مهمانی و صرف غذا با یکدیگر در مورد والدین و روابط خود می‌کنند. اما بعد از اینکه آلما یک تجاوز جنسی را به پلیس گزارش می دهد، همه چیز را تغییر می دهد؛ دوستی های او، نظر همه درباره او در مدرسه، آینده اش. اما آلما عقب نشینی نمی کند. او مصمم است که خودش را به گوش دیگران برساند. اما واقعا چه اتفاقی افتاد؟ این سریال زندگی او را تا شب مورد بحث و عواقب اتهام او ترسیم می کند، از جمله آویختن یک بنر عظیم جلوی درب مدرسه با این مضمون: «مراقب باشید! یک متجاوز در آنجا پنهان شده است!»

آلما دختری 17 ساله است، در آستانه‌ی جشن فارغ‌التحصیلی از دبیرستان به همراه گرتا و ناتا دو دوست صمیمی او.  آنها از دوران کودکی یکدیگر را می شناسند و به‌گونه‌ای زندگی‌شان با هم گره خورده است. آنها با هم تفریح می‌کنند، پارتی می‌گیرند و با چالش‌های معمولِ سن خود روبرو می شوند: احساس کنارگذاشته شدن، حسادت، مشکلات با والدین و حتی روابط غیر معمول...  اما وقتی از یک  پروفایل Iam_colemanmiller عکسی با عنوان "این من هستم، یک روز قبل از اینکه به من تجاوز شود"، به دستشان می‌رسد، زندگی‌شان شکل عادی خود را از دست می‌دهد و به یکباره همه چیز تغییر می کند. این حمله چگونه و چه زمانی اتفاق افتاد؟ چه کسی پشت این پروفایل است؟ این اتهام چقدر حقیقت دارد و قربانی واقعی کیست؟

پانیذ اسماعیل‌لو

Raising Voices1.jpg

Raising Voices2.jpg

Raising Voices3.jpg

Raising Voices5.jpg

دیدگاه‌ها  

0 #1 Guest 1403-04-20 14:48
حرف نداره حتما ببین
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید