یکشنبه, 15 فروردين 1400 14:26

معرفی مینی سریال «وانداویژن» (WandaVision)/ سریالی از دنیای سینمایی مارول

نوشته شده توسط سی و یک نما
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معرفی مینی سریال «وانداویژن» (WandaVision) معرفی مینی سریال «وانداویژن» (WandaVision) معرفی سریال سی و یک نما

سی و یک نما - مینی سریال «وانداویژن» (WandaVision) بر اساس شخصیت‌های واندا ماکسیموف/ اسکارلت ویچ و ویژن از کتاب‌های مصور مارول ساخته شده است.

 مینی سریال متفاوت و جذاب «وانداویژن» (WandaVision) که جک شِیفِر آن را بر اساس شخصیت‌های واندا ماکسیموف/ اسکارلت ویچ و ویژن از کتاب‌های مصور مارول، برای «دیزنی پلاس» خلق کرده است؛ و الیزابت اولسِن و پل بتانی نقش‌های خودشان در جهان سینمایی مارول را این‌جا هم ایفا کرده‌اند. ‌

این مجموعه بخشی از دنیای سینمایی مارول (MCU) است. وقایع این سریال پس از فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی (۲۰۱۹) رخ می‌دهد. این سریال به تهیه کنندگی کوین فایگی و توسط مارول استودیوز ساخته شده‌است. جک شفر به عنوان شورانر و مت شکمن به عنوان کارگردان این سریال شناخته می‌شوند.

s6PMGogBz3VsgXc6mNiweX.jpg

الیزابت اولسن درنقش واندا ماکسیموف / اسکارلت ویچ: انتقام جویی که می‌تواند جادو را مهار کند و هیپنوتیزم و دورجنبی کند. اولسن گفت که این سریال توضیح می‌دهد که چگونه و چرا واندا به عنوان اسکارلت ویچ شناخته می‌شود، زیرا او در قسمت‌های قبلی MCU به این عنوان شناخته نشده بود.

پل بتانی درنقش ویژن: یک اندروید و انتقام جو که با استفاده از هوش‌های مصنوعی جارویس، اولتران و سنگ ذهن ساخته شده‌است. ویژن قرار است پس از مرگش در انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (۲۰۱۸) برای این سریال بازگردد.

تیونا پریس در نقش مونیکا رمبئو: بچه بهترین دوست کاپیتان مارول. پریس برای اولین بار با ایفای نقش نسخه بالغ مونیکا رمبو (Monica Rambeau) پا به دنیای سینمایی مارول می‌گذارد.

کیت دنینگز در نقش دارسی لوئیس در فیلم Thor: یک متخصص در رشته علوم سیاسی است.

رندل پارک در نقش جیمی وو در فیلم Ant-Man and the Wasp: یک مأمور اف‌بی‌آی است.

کاترین هان درنقش «همسایه دلگیر» و کلارک گرگ در نقش مأمور از گور برگشته و بازنشسته فیل کولسن ظاهر می شود.

wandaVision-episodio-9.jpg

«وانداویژن» یکی از مرموزترین آثاری است که برای شبکه دیزنی‌پلاس ساخته شده است. وقتی ساخت این سریال تأیید شد، کوین فایگی در مورد آن گفت: «وانداویژن شبیه هیچ کدام از آثاری که قبلاً انجام داده‌ایم نخواهد بود.»

جک شیفر حدود یک دهه سابقه فعالیت‌های مختلف دارد و حتی فیلم بلندی با عنوان «زمان‌سنج» (۲۰۰۹) ساخته ولی این سریال، مهم‌ترین اتفاق کارنامه اوست که امتیاز میانگین ۷۷ از صد را از چهل منتقد در «متاکریتیک» گرفته است.

WandaVision-Goodbye-1200x683.jpg

در خلاصه داستان این مینی سریال آمده است: واندا ماکسیموف و ویژن که قدرت‌های فراطبیعی دارند، در حومه شهر مشغول زندگی ایده‌آل خود هستند که به طبیعی بودن اوضاع پیرامون‌شان شک می‌کنند.

سریال کوتاه «وانداویژن» از چارچوب کلیشه کمی پای خود را فراتر برده و تجربه‌‌ی دلچسبی را برای مخاطبینش به ارمغان می‌آورد. بازی به شدت خوب الیزابت اولسن به انضمام فرم حساب‌شده‌ی سریال وانداویژن باعث شده تا نسبت به سایر آثار تلویزیونی دنیای مارول خوشبینانه‌تر نگاه کنیم.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید