سه شنبه, 25 ارديبهشت 1403 22:18

نخل طلای افتخاری کن به مریل استریپ اهدا شد

نوشته شده توسط سی و یک نما
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نخل طلای افتخاری کن به مریل استریپ اهدا شد نخل طلای افتخاری کن به مریل استریپ اهدا شد سی و یک نما

سی و یک نما - مریل استریپ جایزه افتخاری نخل طلایی هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن را دریافت کرد. مریل استریپ در حالی که جایزه افتخاری نخل طلایی کن را دریافت می‌کرد، به آخرین حضورش در کن اشاره کرد و گفت: «آخرین باری که در کن حضور داشتم، می‌خواستم 40 ساله شوم و با خودم فکر می‌کردم حرفه‌ام دیگر تمام شده است.»

مریل استریپ پیش از حضور روی سن برای دریافت جایزه افتخاری نخل طلایی کن، با تشویق دو دقیقه‌ای پرشور حضار مواجه شد. برنده جایزه اسکار آنقدر تحت تأثیر احساسات حضار قرار گرفته بود که ابتدا وانمود کرد از صحنه خارج می‌شود، اما در نهایت با تشویق حضار شروع به رقص کرد.

ژولیت بینوش، ستاره فرانسوی جایزه را به استریپ اهدا کرد و با نام بردن از بسیاری از نقش‌آفرینی‌های استریپ، از «انتخاب سوفی» تا «جولی و جولیا»، او را یک «تریلر بین‌المللی» نامید. بینوش بعداً اضافه کرد: «تو نگاه ما را به سینما تغییر دادی.»

meryl streep cannes 2024.jpg

استریپ در سخنرانی خود، از کن به خاطر استقبال مجدد او پس از 35 سال تشکر کرد، آخرین حضور او در این جشنواره برای فیلم «فرشتگان شیطانی در تاریکی گریه می‌کنند» اثر «فرد شپیسی» در سال 1989 بود. او گفت که تماشای کلیپ‌های نوستالژیک دوران حرفه‌اش «مثل نگاه کردن از پنجره یک قطار سریع‌السیر است، تماشای پرواز جوانی‌ام به میان‌سالی‌ام و درست به جایی که امشب روی این صحنه ایستاده‌ام.  چهره‌ها و مکان‌های زیادی که به خاطر می‌آورم.»

استریپ گفت: «آخرین باری که در کن بودم، مادر سه فرزند بودم، 40 ساله می‌شدم و فکر می‌کردم حرفه‌ام دیگر تمام شده است.»

او افزود: «این فکر در آن زمان برای بازیگران زن یک انتظار غیرمنطقی نبود. تنها دلیلی که امشب اینجا هستم و این کار را ادامه دادم، به خاطر هنرمندان بسیار بااستعدادی است که با آنها کار کرده‌ام... من خیلی خوشحالم که از دیدن صورتم خسته نشده‌اید و از قطار پیاده نشده‌اید. مادرم به من می‌گفت: «مریل، عزیزم، همه چیز خیلی سریع می‌گذرد. خیلی سریع. خواهی دید.» و اینطور شد. به جز سخنرانی‌ام، که خیلی طولانی شد.»

photo_2024-05-14_22-49-34.jpg

استریپ در جشنواره کن امسال با سینماگران بزرگی همراه خواهد شد، از جمله جرج لوکاس، طرفدار سرسخت «جنگ ستارگان»، که در مراسم اختتامیه جایزه افتخاری نخل طلایی را دریافت خواهد کرد. فرانسیس فورد کاپولا که فیلم جدیدش «مگالوپلیس» را در بخش مسابقه ارائه می‌کند؛ و پل شریدر که فیلم «اوه، کانادا» او نیز برای نخل طلای امسال رقابت می‌کند. استریپ همچنین با گرتا گرویگ، کارگردان «زنان کوچک» که رئیس هیئت داوران است، دیدار مجدد خواهد داشت.

این بازیگر بزرگ و پرکار در طول تقریباً پنج دهه فعالیت حرفه‌ای‌اش، با 21 نامزدی اسکار رکورد زده و سه بار برای بازی‌هایش در «کرامر علیه کرامر» (1980)، «انتخاب سوفی» (1983) و «بانوی آهنین» (2012) برنده اسکار شده است.

meryl streep cannes 20241.jpg

meryl streep cannes 20242.jpg

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید