جمعه, 06 آبان 1401 14:49

ایلان ماسک: "پرنده آزاد شد" / اخراج مدیران ارشد توییتر در گام نخست

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
ایلان ماسک: "پرنده آزاد شد" / اخراج مدیران ارشد توییتر در گام نخست ایلان ماسک: "پرنده آزاد شد" / اخراج مدیران ارشد توییتر در گام نخست

سی و یک نما - پس از کشمکش های زیاد حقوقی در چند ماه اخیر، بالاخره ایلان ماسک شرکت توییتر را با قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد. و به عنوان نخستین اقدام عملی، حکم اخراج مدیرعامل و مدیران ارشد توییتر را صادر کرد.

ایلان ماسک به عنوان ثروتمندترین فرد در جهان، توییتر را هم‌چون شرکت‌هایی چون تسلا و اسپیس‌اکس تحت کنترل و مدیریت خود در آورده است.

ماسک بعد از معامله در توییتی نوشت: «پرنده از قفس آزاد شد». منظور او از پرنده، نماد توییتر است که به شکل گنجشکی آبی شناخته می‌شود. او به عنوان نخستین اقدام عملی، حکم اخراج مدیرعامل و مدیران ارشد توییتر را صادر کرد.

رویترز گزارش داده که تعدادی از مدیران بلندپایه ازجمله پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر برکنار شده‌اند. شامگاه پنجشنبه آقای آگراوال و دو مدیر دیگر از دفتر مرکزی «فرانسیسکو» به بیرون ساختمان راهنمایی شدند.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌های آمریکایی، ند سگال، رئیس امور مالی و ویجایا گاده، مدیر ارشد حقوقی و سیاست‌گذاری این شرکت همراه با آقای آگراوال از مقام خود کنار می‌روند.

برت تیلور که از نوامبر گذشته رئیس هیئت مدیره توییتربود، صفحه لینکدین خود را به‌روز کرده که نشان‌دهنده این است که دیگر او در مقام خود نیست.

ماسک، که خود را «پایبند به آزادی بیان بی‌هیچ قید و بندی» می‌داند، منتقد مدیریت توییتر و سیاست‌های میانه‌روی آن بوده است.

آنها بر سر شرایط خرید این شرکت درگیر شدند و آقای ماسک توییتر را به تامین اظلاعات نادرست درباره شمار کاربران این شرکت متهم کرد.

اوهمچنین احتمالا ممنوعیت‌ها بر کاربران معلق‌شده را برخواهد داشت که می‌تواند شامل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات‌متحده آمریکا باشد. ترامپ در پی حمله با کاخ کنگره در ژانویه۲۰۲۱ از توییتر کنار گذاشته شد. توییتر اعلام کرد این خطر وجود دارد که ترامپ باعث خشونت بیشتری شود. اما ماسک این ممنوعیت را «ابلهانه» توصیف کرد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید