سه شنبه, 20 آبان 1393 02:00

حراج سه میلیون و دویست هزار دلاری / از کت مایکل جکسون تا حلقه الویس پریسلی، از لباس عروسی مدونا تا عینک جان لنون

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
از کت مایکل جکسون تا حلقه الویس پریسلی، از لباس عروسی مدونا تا عینک جان لنون از کت مایکل جکسون تا حلقه الویس پریسلی، از لباس عروسی مدونا تا عینک جان لنون حراج سه میلیون و دویست هزار دلاری

سی و یک نما - لباس‌ها و یادگاری‌های «مایکل جکسون»، «جان لنون» و دیگر چهر‌ه‌ی سرشناس عرصه‌ی موسیقی جمعا سه میلیون و 200 هزار دلار فروخته شدند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا به نقل از بی بی سی، لباس‌ها‌، ساز‌، عینک و دیگر یادگاری‌های چهره‌های سرشناس موسیقی مانند مایکل جکسون‌، جان لنون و الویس پریسلی به قیمت کلی سه میلیون و 200 هزار دلار در یک حراجی فروخته شدند.

کت‌هایی که جکسون در کنسرت‌ها و زمان ضبط آلبوم‌هایش به تن کرده بود، در این حراجی به فروش رسیدند. عینک معروف جان لنون، عضو گروه موسیقی «بیتل‌ها» به قیمت 25 هزار دلار چکش حراج خورد.

جان لنون به‌عنوان یکی از اعضای موسس گروه «بیتل‌ها» و از تأثیرگذار‌ترین چهره‌ها در افزایش بافت تاریخی موسیقی عامه‌پسند در سراسر جهان شناخته می‌شود. لنون همراه «پل مک‌کارتنی» یکی از موفق‌ترین ترانه‌سرایان قرن بیستم به‌شمار می‌آید. زمانی که در سال ۱۹۷۰گروه «بیتل‌ها» از هم پاشید، او به‌صورت انفرادی حرفه‌اش را ادامه داد.

جان لنون در سال 1980 در نیویورک به قتل رسید.

لنون در موسیقی سبک «راک اند رول» دهه‌ی 1960 میلادی تأثیر بسزایی داشت، به‌طوری که برخی ترانه‌های خوب «بیتل‌ها» از کارهای او هستند. «دشت‌های توت‌فرنگی برای همیشه» و «من گراز دریایی هستم» از تک‌آهنگ‌های به‌یادماندی او به‌شمار می‌روند.

به گزارش بی‌بی‌سی، در این حراجی حلقه‌ای متعلق به الویس پریسلی به قیمت 57 هزار و 600 دلار خریده شد. همچنین گیتاری متعلق به «سلطان راک اند رول» در این حراجی عرضه شد.

الویس آرون پریسلی (1977-1935) خواننده و هنرپیشه آمریکایی و یکی از موفق‌ترین شخصیت‌ها در هنر معاصر و موسیقی آمریکای قرن بیستم است.

مرگ او در سن 42 سالگی به محبوبیتش بین هوادارانش و فروش موفق کارهای او خاتمه نبخشید. پریسلی در دوران شکوفا شدن سبک «راک اند رول» بویژه در نیمه‌ی دوم دهه 1950 بر آن حکمرانی می‌کرد‌، چنان که به «سلطان راک اندرول» مشهور شد. الویس پریسلی از سال 1956 به بعد با اجرای 45 ترانه که از هر کدام از آن‌ها بیش از یک میلیون نسخه به فروش رفت و با بازی در 33 فیلم سینمایی و حضور در برنامه‌های تلویزیونی و کنسرت‌ها،‌ موفقیت‌ اقتصادی رکوردشکنی را کسب کرد.

همچنین لباس عروسی‌ای که «مدونا» در سال 1985 هنگام ازدواج با «شون پن» - هنرپیشه‌ - پوشیده بود، نیز به قیمت 81 هزار و 250 دلار چکش حراج خورد. در این حراجی لباس‌های دیگری از این خواننده نیز به فروش رسیدند.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید