جمعه, 25 شهریور 1401 19:53

مهسا امینی درگذشت / حضور نیروی انتظامی در بیمارستان کسری / رسا‌نه‌های اصولگرا هم ساکت نماندند

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(4 رای‌ها)
مهسا امینی درگذشت / حضور نیروی انتظامی در بیمارستان کسری / رسا‌نه‌های اصولگرا هم ساکت نماندند مهسا امینی درگذشت / حضور نیروی انتظامی در بیمارستان کسری / رسا‌نه‌های اصولگرا هم ساکت نماندند

سی و یک نما - مهسا امینی دختری که در پی برخورد گشت ارشاد به کما رفته بود درگذشت.

عصر روز سه‌شنبه ماموران گشت ارشاد «مهسا امینی» را در بزرگراه شهید حقانی همراه با بردارش که در محل حاضر بوده بازداشت می‌کنند. ماموران به برادرش «کیارش» می‌گویند، مهسا را برای یک ساعت کلاس توجیهی و آموزشی به پلیس امنیت اخلاقی در خیابان وزرا می‌برند، اما دوساعت بعد کیارش شاهد خروج یک آمبولانس از وزرا است که در آن خواهر به کما رفته‌اش حضور دارد. او پس از دو روز، در بیمارستان درگذشت.

دایی مهسا امینی در گفت‌وگوی کوتاه درگذشت او را تایید کرد. دایی مهسا امینی جزئیات حادثه را بازگو کرد: مهسا کاملاً سالم بود؛ بیماری قلبی مادرزادی او دروغ مطلق است. 

photo_2022-09-16_19-45-08.jpg

واکنش‌ها به ماجرای مهسا امینی

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ: خانمی به نام مهسا امینی که برای توجیه وآموزش به یکی از بخش های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود،به طورناگهانی دچار عارضه قلبی شده وبلافاصله به بیمارستان انتقال وتحت درمان و مداوا قرار دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی: مجلس باید موضوع مهسا امینی را پیگیری کند.

 یک نماینده مجلس: موضوع "مهسا امینی" را پیگیری می‌کنم​. جلال رشیدی کوچی درباره به کما رفتن مهسا امینی پس از انتقال به یک مقر انتظامی توسط گشت ارشاد گفت: حتماً این موضوع را به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد و نتیجه‌اش را شفاف به مردم خواهم گفت.

هیچ جای قانون ما این اجازه را نداده است که یک فرد را برای تذکر حجاب یا تنبیه مورد ضرب و شتم قرار دهند. اگر این ادعا صحت داشته باشد چرا باید چنین اتفاقی بیفتد و چه نسبتی بین این حوادث و رفتار بزرگان انقلاب وجود دارد؟

 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: پاشو دختر ایران، ظلم ابدی نیست. جلیل رحیمی جهان آبادی گفت: جماعتی که نظر را حرام می گویند/ ‌نظر حرام بکردند و خون خلق حلال / مهمان عزیز سنندجی زنده بمان / ‌ مرگ سهم تو نیست

‌حق ما مسئولانی است که این گونه ارشاد و هدایت را میبینیم و ساکتیم!

‌پاشو دختر ایران

‌ظلم ابدی نیست

photo_2022-09-16_19-43-43.jpg

 فاطمه قاسمپور، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آن‌چه درباره مهسا امینی رقم خورده، به هر علت، قابل اغماض نیست۔ این اتفاقات حتی اگر به خاطر اشتباه موردی رخ داده باشد، نشان‌دهنده ضرورت بازبینی فرآیندهاست. وزارت کشور باید در این زمینه پاسخگو باشد.

 وزیر کشور دستور پیگیری ماجرای «مهسا امینی» را صادر کرد

وزیر کشور در پی دستور رئیسی خطاب به معاون امنیتی وزارت کشور: در خصوص حادثه پدید آمده برای خانم مهسا امینی، علت حادثه را با فوریت و دقت به صورت ویژه بررسی و نتیجه را به اینجانب گزارش کنید.

 دادستان تهران: کارگروه ویژه پزشکی قانونی برای بررسی وضعیت مهسا امینی تشکیل شود. براساس دستور دادستان تهران کارگروه ویژه پزشکی قانونی برای بررسی وضعیت مهسا امینی تشکیل شد. این کارگروه با دعوت از کادر درمان مهسا امینی و با حضور کارشناسان و متخصصان مجرب پزشکی قانونی فعالیت خود را آغاز و آخرین وضعیت جسمی وی را نیز مورد بررسی قرار داده اند. دادستان تهران تاکید کرده «مشخص شود انتقال این خانم به مرکز پلیس از لحاظ پزشکی، چقدر در وقوع این حادثه موثر بوده است».

همچنین از طرف دادستان تهران بازپرس ویژه و تیم مجربی برای بررسی ابعاد این پرونده تعیین گردیده است.

سخنگوی فراکسیون زنان و خانواده مجلس: بازرسی فراجا اعلام کرده فیلم ماجرا موجود است و در صورت لزوم منتشر می‌شود. این حادثه تلخ (اتفاق رخ‌داده برای مهسا امینی) قابل اغماض نیست. هر نهاد و هر فرد مقصر که قصوری داشته، باید پاسخگو باشد. مجلس هم به دقت این مهم را پیگیری می کند. باید شیوه‌های مواجهه با ناهنجاری‌های فرهنگی بدون آموزش و توجه به تبعات آن تصحیح شود. افرادی که مسئول چنین برنامه‌ای هستند باید آموزش‌های لازم را ببینند که برای مقابله با یک منکر، خودشان منکرهای بزرگ‌تری مرتکب نشوند.

 واکنش انسیه خزعلى به ماجراى مهسا امینى: معاون امور زنان و ریاست جمهورى گفت:ما در جایگاه ستادی پیگیری حقوق و امور زنان: در مرحله نخست در شوراهای قانونگذاری تمامی بایسته‌ها و اقتضائات انذاری جهت هرگونه مواجهه اجتماعی را مبسوط شرح داده‌ایم! ‌سپس در جلسه رودر رو و نخبگانی نکاتمان را به سردار اشتری منتقل نموده‌ایم! همچنین لایحه حفظ کرامت زنان را دائما از مجلس پیگیریم! در واقعه ناگوار حاضر نیز با ارسال نامه رسمی به وزارت کشور بدنبال توضیح بیشتر ماجرای حادث شده‌ایم، واقعه‌ای که ما را هم عمیقا متاثر کرده‌ است. این ماجرا بیش از گذشته تذکر می‌دهد که اجرای قوانین نیازمند فرهنگ‌سازی تاثیرگذار است.

فلاحی، سخنگوی فراکسیون زنان و خانواده مجلس گفت: بازرسی فراجا و دستگاه قضایی به حادثه ورود کردند. این حادثه تلخ قابل اغماض نیست. هر نهاد و هر فرد مقصر که قصوری داشته، باید پاسخگو باشد. مجلس هم به دقت این مهم را پیگیری می کند.

عزیزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی حادثه رخ داده برای مهسا امینی را حتما مورد بررسی قرار می‌دهد. هرجا حقوق حقه مردم تضییع شود ما آن را مورد پیگیری و بررسی قرار می‌دهیم.

علی مطهری: نایب رئیس مجلس دهم به جماران گفت: متأسفانه نیروی انتظامی توضیح کاملی نمی دهد و فقط یک مطلب سربسته و مجملی را بیان می کند که انسان نمی فهمد واقعیت قضیه چه چیزی بوده است. قطعا فرمانده نیروی انتظامی و وزیر کشور مسئولیت دارند، باید موضوع را پیگیری کنند و توضیح بدهند.نمایندگان مجلس وظیفه دارند موضوع را پیگیری کنند. قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم می تواند علیه نیروی انتظامی کیفرخواست صادر و موضوع را پیگیری کند. این طور حوادث دو اثر بد دارد. یکی اثری است که در نگاه دنیا به ما می گذارد؛ که یک چهره ای مثل طالبان از ما در دنیا نشان می دهد. دیگری هم عکس العملی است که در جامعه ایجاد می کند و ممکن است به عنوان یک عکس العمل سیاسی و اجتماعی، بعضی خانم ها را تشویق به رعایت نکردن حجاب کند؛ و این خیلی بد است. این دو ماه که شدت عمل ها صورت گرفته، اثر معکوس داشته است. 

 محمد زعیم‌زاده جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان نوشت: «حوصله تکرار مکررات نیست، اصلا با همین فرمان جلو بروید، سرتان را در برف کنید، گشت ارشاد و این بند و بساطش تا اینجا هم باعث تقویت حجاب شده هم سرمایه اجتماعی کشور و نظام را افزایش داده! راحت باشید.

چه فرقی می کند مهسا امینی حین توجیه و آموزش! سکته کرده باشد یا ضرب و شتم، نتیجه یکی است.

اما انصافا خودتان از این همه تناقض گسسته نمی‌شوید؟ مگر می‌شود کشوری هم در دنیا با آمریکا بجنگد هم در داخل با مردم خودش؟ نمی‌خواهید یکی را تعطیل کنید؟

پ ن: واکنش احتمالی مسئولان:

اگر پرواز نجف_تهران تاخیر نداشته باشد یکشنبه صبح جلسه ستاد بحران تشکیل می‌شود، بعد از صرف صبحانه (ترجیحا حلیم) و مرور خاطرات زیارت و بازتاب رسانه‌ای آن در مورد این موضوع بحث می‌شود که مردم چطور انقدر سریع مطلع شدند؟پس این طرح صیانت و فیلترینگ به کجا رسید؟»

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید