چهارشنبه, 31 مرداد 1403 17:10

همه‌ مردان رییس جمهور / وزرای پیشنهادی پزشکیان، همگی رای اعتماد گرفتند / صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد

نوشته شده توسط سی و یک نما
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
همه‌ مردان رییس جمهور / وزرای پیشنهادی پزشکیان، همگی رای اعتماد گرفتند / صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد همه‌ مردان رییس جمهور / وزرای پیشنهادی پزشکیان، همگی رای اعتماد گرفتند / صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد سی و یک نما

سی و یک نما - می‌خواستیم بنا به حوزه‌ی فعالیت این سایت، خبری بگذاریم مبنی بر معرفی وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی. اما رای اعتماد مجلس به تمامی وزرای پیشنهادی رئیس جمهور، ما را در انتخاب تیتر و لید مردد کرد. در آستانه‌ی روز پزشک، رییس‌جمهورِ پزشکِ ایران بهترین هدیه این مناسبت را از مجلسی گرفت که چهره‌ای متفاوت از محمدباقر قالیباف رئیس مجلس را دیدیم که قابل تقدیر است و آرزو می‌کنیم تا در دوران ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان، نفسی تازه کنیم .

و اما سیدعباس صالحی که پیش از این هم یک‌بار دیگر وزیر ارشاد بوده و تقریبا هیچ مخالف و منتقدی برای وزارت او وجود نداشت کیست؟

سیدعباس صالحی شریعتی که وزیری تازه‌کار و ناآشنا به ساختار وزارت ارشاد نیست، متولد ۱۳۴۲ در مشهد و دارای تحصیلات دکترای فلسفه است؛ او دروس مقدماتی را در مدرسه موسوی‌نژاد و دروس سطح را در خدمت حجج‌الاسلام صالحی، مدرسی و فلسفی گذراند، در حوزه علمیه قم از دروس آیت‌الله وحید خراسانی بهره‌مند شد، همچنین در مباحث فلسفی از ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی و حسن‌زاده آملی بهره برده است.

سیدعباس صالحی در دولت یازدهم به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد و در ۲۸ مهر ۱۳۹۵ بعد از استعفای سیدرضا صالحی امیری، وزیر وقت فرهنگ به سرپرستی این وزارتخانه منصوب و در ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ از سوی حسن روحانی به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد.

وی از ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در موسسه اطلاعات و روزنامه اطلاعات و مدیرمسئول این روزنامه منصوب شد.

سردبیری مجله حوزه، مسئول دفتر تبلیغات اسلامی خراسان، عضو هیئت مدیره و عضو هیئت امنای دفتر تبلیغات اسلامی،‌ مدیرمسئول نشریه پژوهش‌های قرآنی، مدیر مسئولی و سردبیری نشریه «پگاه»‌، موسس سایت «دین آنلاین»‌ و... از دیگر سمت‌های اجرایی و علمی سیدعباس صالحی بوده است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید