جمعه, 13 دی 1398 15:31

واکنش مدیران سینمایی و سینماگران به شهادت سردار قاسم سلیمانی / خداحافظ سردار

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)
واکنش مدیران سینمایی و سینماگران به شهادت سردار قاسم سلیمانی / خداحافظ سردار واکنش مدیران سینمایی و سینماگران به شهادت سردار قاسم سلیمانی / خداحافظ سردار

سی و یک نما - بامداد روزجمعه ۱۳ دی ماه "سردار حاج قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسید و همه را شوکه کرد. اهالی سینما، هنرمندان و مدیران سینمایی نیز در پی این اتفاق، واکنش هایی داشتند که در ادامه مرور می کنیم:

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :
شهادت مظلومانه سردار سرافراز اسلام و سرباز ولایت و یاور امت، حاج قاسم سلیمانی موجب تاسف و حسرت عمیق شد.
حاج قاسم سلیمانی که از یادگاران دوران دفاع مقدس بود، با اخلاصی کم نظیر و مجاهدت شجاعانه در جبهه‌های حق علیه باطل به دفاع از کیان این سرزمین الهی و امنیت مردم ایران پرداخت و پس از سال‌ها مبارزه و حضور در خط مقدم مبارزه با داعش و تروریست‌های منطقه، در پی حمله جنایتکارانه تروریسم دولتی امریکایی به یاران شهیدش پیوست. ذرات مطهر خون پاک او جان تازه‌ای به انسجام ملی و مقاومت اسلامی خواهد داد.
اینجانب شهادت این الگوی مجسم اخلاص، شجاعت و انسانیت را به محضر حضرت ولی عصر روحی و ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، یاران و همرزمانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عموم هموطنان تبریک و تسلیت می‌گویم.

■دکتر علی عسگری رییس صدا و سیما: شهادت سردار سلیمانی فروپاشی آمریکا را سرعت می‌بخشد .
اقدام تروریستی خباثت‌آلود و جنایتکارانه کاخ سفید در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، نقطه عطف تاریخی در اوج گیری مبارزات ضدآمریکایی در منطقه خواهد بود.

■حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی:
پایان عمر سردار سلیمانی جز با شهادت از شکوری خدا بعید بود. با خاتمه جنگ‌تحمیلی، «در باغ شهادت» بسته شد؛ اما نه برای مجاهدان واقعی و‌ مخلص که باید اجرشان را می‌ستاندند. خدا نشان داد که برای «و منهم من ینتظر» حساب خاص دارد.

■ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر : جرمش نابود کردن داعش در سوریه و عراق بود که برای آمریکا خیلی گران تمام شد.

■مجید مجیدی: بدون شک خون مطهر سردار سلیمانی پایمال نمی شود و از برکت این عروج، فانوس پر فروغی روشن می شود.

■رامبد جوان: شهادت قاسم سلیمانی فرزند این خاک و بوم را تسلیت می گویم.
سوپر من نمی میرد/جنگید برای صلح

■ مریلا زارعی : زندگی زيباست اما شهادت از آن زيباتر است (شهيد سيد مرتضی آوينی)
شهادت سردار رشيد حاج قاسم سليمانی مصادف با سحرگاه جمعه در ايام تولد حضرت زينب و در آستانه ايام فاطميه بار ديگر به ما مردم روزمره نشان داد كه شهادت، پاداش خداوند به او پس از يك عمر مجاهدت خستگی ناپذير در اين دنيا بود و همنشينی با برادران شهيدش و اوليا الهی در سرای باقی برای او قطعاً گواراتر.
رنجِ فقدانِ اين مرد بزرگ آوردگاهی است كه ما را با هر غير حقی بيگانه خواهد كرد.

■بهنوش بختیاری : حاج قاسم خجسته باد این افتخار؛ گوارای وجودت این شهادت و شهامت

لیلا اوتادی

جهان تسلیت

مرد سیاسی محبوب دلها که پشت میز نبود وبجای حرف در میادین جنگ عمل میکرد،

پروازت مبارک

در زندگی پر افتخار شما همین بس که چهره ی سیاه داعش را از جهان پاک کردی.بخواب سردار خسته بودی که در پروازت هرکسی دست داشت روحش ناآرام و لعن ونفرین تمامی مردم خاورمیانه وجهان بدنبالش.

امیر مهدی ژوله

گرگها خوب بدانند در این ایل غریب

چون پدر مرد، تفنگ پدری هست هنوز

نیوشا ضیغمی

چقدر تنهاتر شدیم حاج قاسم،بزرگ مرد

شهادتت مبارک

احسان علیخانی

سالها او ميجنگيد و ما خواب بوديم
تا اينكه ما خواب بوديم و او شهيد شد

رضا گلزار

تسلیت قهرمان ملی

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید