سه شنبه, 20 شهریور 1397 04:30

آیین اختتامیه دومین «هفتک شاهین» باحضور جهانبخش سلطانی برگزار شد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
آیین اختتامیه دومین «هفتک شاهین» باحضور جهانبخش سلطانی برگزار شد آیین اختتامیه دومین هفتک شاهین برگزار شد

هامون حیدری* - مراسم اختتامیه دومین دوره "هفتک شاهین" در اصفهان برگزار شد.این همایش که پس از طی مراحل ارسال متن، بازخوانی و بازبینی با رسیدن 11 اثر از گروه های تیاتری شاهین شهر به مرحله پایانی و 3 اثر در بخش جنبی به کار خود ادامه داده بود، روز گذشته پس از 4 روز اجرای نمایش برای عموم مردم شاهین شهر با برگزاری آیین اختتامیه و حضور پرشور مردم شاهین شهر و همچنین مسیولین و هنرمندان برجسته به کار خود پایان داد.

 

 

در این مراسم که به کارگردانی هومن حیدری انجام شد پس از تلاوت آیات مبارک قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران،  ابتدا فرامرز رادمنش رییس دومین هفتک شاهین شهر از حضور مسیولین، هنرمندان، گروه های شرکت کننده و عموم مردم شاهین شهر در طول همایش و آیین اختتامیه و همچنین از همکاری و حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شاهین شهر  سپاسگزاری کرد و با ابراز امیدواری به برگزاری ادوار آینده این همایش سخنان خود را پایان داد.
علی جعفری معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان نیز ضمن تمجید از برگزاری این همایش و تشکر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین شهر و میمه، رضایت استان اصفهان را از برگزاری این همایش ابراز کرد.
سپس رضا توماری دبیر دومین همایش تیاتر کوتاه شاهین شهر گزارشی از روند اجرایی همایش تا کنون که شامل تنظیم و انتشار فراخوان، ارسال 46 متن نمایشی به دبیرخانه، تایید 30 متن توسط هییت بازخوانی شامل اکبر کشانی، هومن حیدری و مریم معلایی، انتخاب 11 اثر در بخش های شهروندی، آزاد و تجربی توسط هییت بازبینی شامل جمشید ترکیان، سید مرتضی طباطبایی و هادی عسگری و نهایتا اجرای این نمایش ها در تالار شیخ بهایی و فرهنگسرای هنر شاهین شهر ارایه داد. توماری همچنین از اعضای ستاد برگزاری همایش شامل سید مرتضی طباطبایی دبیر اجرایی، هادی عسگری دبیر علمی، پریسا کهکش پور مسیول دبیرخانه، علی تنگستانی مسیول کمیته مستندسازی و هامون (مرتضی) حیدری مدیر روابط عمومی همایش بابت زحماتشان در برگزاری هرچه باشکوه تر همایش تقدیر کرد و تشکر خود را از اعضای شورای سیاست گذاری که در برگزاری همایش همکاری قابل توجهی داشتند شامل جمشید ترکیان، علیرضا بدری، کوروش شمس و هومن حیدری ابراز کرد.

 


بعد از آن یونس آبسالان و جهانبخش سلطانی از مهمانان ویژه مراسم به روی صحنه آمدند و پس از تقدیر از حضورشان، اهدای جوایز و تقدیرنامه یک عمر فعالیت تیاتری را به پیشکسوتان تیاتر شاهین شهر اهدا کردند. یونس آبسالان از اساتید برجسته تیاتر کشور به حضار در سالن گفت: که من بیش از 50 سال است که به مناطق مختلف ایران در برنامه های فرهنگی هنری سفر میکنم. شاهین شهر و هنرمندان شاهین شهر و این استقبال پرشور از هنر ارزنده تیاتر مرا شگفت زده کرد. این شهر سرسبز و زیبا با مردمانی که شیفته هنر و شایسته هنر فاخر هستند مرا به آینده ژرف تری در هنر این شهر امیدوار کرد. من امروز غرق در شادی ام از حضور در شاهین شهر و این شادی جز به خاطر بودن در کنار خوبانی چون شما نیست. جهانبخش سلطانی از بازیگران شناخته شده کشور گفت: من کارم را از اصفهان شروع کردم. خیلی از این بزرگواران پیشکسوت که امروز تقدیر شدند همکاران من بودند و سالها پیش با هم تیاتر کار میکردیم. حالا آمده ام و میبینم در این شهر چه کارستانی شده. این تعداد بالا از گروه های تیاتری و هنرمندان جوان و پیشکسوت، و این مقدار کار و شور و شوق در تیاتر این شهر شگفت انگیز است. نمایش هایی که موفق شدم در این همایش ببینم از نظر فنی در سطح خوبی بود. این جوانان و این هنرمندان شایسته تشویقند و من از همه شما می خواهم فقط به افتخار این هنرمندان تا می توانید تشویق کنید و راهگشای آنها باشید.
در پایان نوبت به تقدیر از گروه های شرکت کننده رسید و کارگردان هر اثر نمایشی به نمایندگی از هر گروه به روی صحنه آمد و لوح تقدیر اعضای گروه خود را دریافت کرد. این تقدیرهای شامل: مهسان همتی زاده برای نمایش خیابانی ((خواستن توانستن است)) و ((اشک بارون))، اسدالله برای نمایش ((کی به کیه))، مژگان کوهی برای نمایش ((این خانه خراب است))، رویا زیرک قشقایی برای نمایش ((گذشتن از سایه ها))، سهیل شاب برای نمایش ((آب جوانه زندگی))، بهرام همتی برای نمایش ((لقمه ایی نان تکه ایی دل))، محمد حسن رحیمی برای نمایش ((یک دور باطل در سفری بی انتها))، زهرا سادات مظفری برای نمایش ((سطل زباله ایی که باعث جدایی من از او شد))، فرینا مهر آذر برای نمایش ((ده هزار نخ سیگار))، علی گنجی برای نمایش ((پشت رویاها))، علی حسن زاده برای نمایش ((میم پ کاف)) و ابراهیم کمالی برای نمایش ((بودن یا نبودن رامین)).
گفتنی است دومین همایش فصلی تیاتر کوتاه شاهین شهر (هفتک) از 14 شهریورماه 97
آغاز شد و در 17 شهریور با آیین اختتامیه و رونمایی از ویژه نامه همایش که دبیر تحریریه آن هادی عسگری و با صفحه آرایی و طراحی روی جلد مهران مبصری انجام شده بود کار خود را به پایان رساند.

*روابط عمومی این دوره از جشنواره*

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید