چهارشنبه, 26 شهریور 1393 16:14

اثری از "یوسا" روی صحنه تئاتر رفت

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
اثری از "یوسا" روی صحنه تئاتر رفت اثری از "یوسا" روی صحنه تئاتر رفت اثری از "یوسا" روی صحنه تئاتر رفت

سی و یک نما- «احمق‌ها روی بالکن» اثری از «ماریو بارگاس یوسا»، نویسنده پرویی برنده نوبل ادبیات است که اقتباس آن به روی صحنه تئاتر رفت.

ایسنا: نمایشنامه «احمق‌ها روی بالکن» سومین اثر از ماریو بارگاس یوسا است که از شب گذشته (سه‌شنبه) به زبان اسپانیولی روی صحنه تئاتر رفته است.

این اثر ایده‌آلیستی و آرمانشهری درباره تلاش‌های دن کیشوت‌وار شخصیتی به نام «آلدو برونلی» برای نجات بالکن‌های شهر لیما در دهه 1950 میلادی است. خالق «سور بُز» این شخصیت را با الهام از استاد هنر ایتالیایی خود در دانشگاه آفریده است. «خوزه ساکریستال» هنرپیشه‌ای است که نقش اصلی «برونلی» را در اثر یوسا ایفا می‌کند.

به گزارش ال ناسیونال، یوسا که از علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی است خود در اقتباسی از «هزار و یک شب»، نقش مقابل «آتیانا سانچز» را ایفا کرد.

ماریو بارگاس یوسا متولد 1936، از بزرگترین چهره‌های ادبیات آمریکای لاتین به شمار می‌رود. وی طی پنج دهه گذشته شاهکارهای ارزشمندی چون «سور بز‌»، «خانه سبز‌»، «گفت‌وگو در کاتدرال» و «شهر سگ‌ها» را خلق کرده است.

وی همچنین در عرصه‌ی سیاست و مقاله‌نویسی هم دست توانایی دارد و آثارش در روزنامه‌های معتبر اسپانیولی‌زبان به چاپ می‌رسد. یوسا در سال 2010 موفق به کسب جایزه‌ نوبل ادبیات شد.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید