جمعه, 08 اسفند 1393 17:38

اجرای «در بسته» سارتر در تماشاخانه سه نقطه

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
اجرای «در بسته» سارتر در تماشاخانه سه نقطه اجرای «در بسته» سارتر در تماشاخانه سه نقطه

سی و یک نما- نمایش «در بسته» نوشته ژان پل سارتر به کارگردانی مریم امینی در تماشاخانه سه نقطه میزبان علاقمندان است.

این نمایش اجرای خود را از سوم اسفندماه در تماشاخانه سه نقطه آغاز کرده است. ترجمه ای که از روی آن، نمایش اجرا می شود متعلق به ناصر غیاثی است که برای اجرای عمومی تغییراتی در آن داده شده و مدت زمان داستان نیز کوتاه شده است.

در خلاصه این نمایش آمده است: گارسین، اینه و استله بخاطر گناه هایی که انجام داده اند به جهنم آورده شده اند. در ابتدا فکر می کنند که قرار است آنها را شکنجه دهند و منتظر شکنجه گر هستند اما می فهمند که شکنجه گری در کار نیست و قرار است هر کدام شکنجه گر یکدیگر باشند...

darbastee.jpg

مریم امینی، کارگردان این نمایش درباره این نمایش گفته است: افرادی که با فلسفه سارتر آشنایی دارند، می دانند که قصد او از نگارش چنین نمایشنامه ای این بوده که بگوید جهنم در همین دنیا هم اتفاق می افتد و نوع روابط افراد با یکدیگر است که دنیا را جهنم می کند. در این اجرا نیز تلاش شده فضاسازی اثر چیزی ما بین فلسفه سارتر از جهنم و البته تعبیر دیگر مردم از جهنم باشد به این معنی که نوع ارتباط آدم های داستان نیز به شکل رئالیستی و منطبق با دنیای نویسنده است و در طراحی صحنه هم از وسایل امروزی و دنیوی جامعه استفاده کردیم.

حمیدرضا لازمی، مریم امینی، مینا محب زاده، سعید بیگی بازیگران این اثر نمایشی هستند که از ۳ تا ۲۲ اسفند ماه ساعت ۱۸ در تماشاخانه سه نقطه روی صحنه می رود.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از تهیه کننده: شهاب الدین سرخیل، دستیار کارگردان: سعید بیگی، مدیر فنی و طراح نور: محمدمهدی امینی، طراح صحنه و لباس: مریم امینی، طراح گریم: مینا محب زاده، مدیر صحنه: محمد رضانژاد، مشاور رسانه ای: محسن رضایی، روابط عمومی: محمد حق جو (ارنیکا تئاتر)، طراح پوستر و بروشور: مصطفی تقوی، عکاس: صفورا نراقی، تبلیغات مجازی: تهران تئاتر.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید