چهارشنبه, 15 مهر 1394 13:43

ایزابل هوپر، بازیگر پرافتخار فرانسوی با نمایش "فدرا" به روی صحنه لندن برمی گردد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
ایزابل هوپر، بازیگر پرافتخار فرانسوی با نمایش "فدرا" به روی صحنه لندن برمی گردد ایزابل هوپر، بازیگر پرافتخار فرانسوی با نمایش "فدرا" به روی صحنه لندن برمی گردد

سی و یک نما- ایزابل هوپر، بازیگر فرانسوی که قریب 20 سال بود در صحنه تئاتر بریتانیا حضور نداشت با اجرای صحنه‌ای از اسطوره‌ای یونانی "فدرا" در قامت نقش اصلی این نمایش ظاهر خواهد شد.

ایزابل هوپر که در میان بازیگران زن بیشترین نامزدی جایزه سزار معادل فرانسوی جوایز اسکار را دارد، ماه ژوئن 2016 در باربیکن لندن نقش اصلی نمایش "فدرا" (Phaedra) را ایفاء خواهد کرد.

به گزارش گاردین، این اولین حضور هوپر فرانسوی در صحنه تئاتر بریتانیا بعد از 20 سال است.

بازیگر 62 ساله در بیش از 100 پروژه سینمایی و تلویزیونی از جمله دو فیلم تحسین‌شده "معلم پیانو" و "عشق" (هر دو به کارگردانی میشائل هانکه) ظاهر شده است.

هوپر معروف‌ترین هنرمند بین‌المللی فصل 2016 باربیکن لندن است.

سر نیکلاس کنیون مدیرعامل باربیکن گفت: باربیکن با رکورد 1.2 میلیون تماشاگر در سال جاری میلادی بار دیگر ثابت کرد جایی است که مردم به آن عشق می‌ورزند.

هوپر اولین بار در 1972 با فیلم "Faustine et le Bel Eté" وارد دنیای سینما شد، اما در 1977 با فیلم "The Lacemaker" در سطح بین‌المللی مورد توجه قرار گرفت. او برای این فیلم جایزه بفتا بهترین بازیگر نوظهور را از آن خود کرد.

او با 22 فیلم در میان بازیگران زن بیشترین حضور را در بخش رسمی جشنواره فیلم کن دارد و یکی از تنها چهار بازیگری است که دو بار جایزه بهترین بازیگر زن این جشنواره را کسب کرده است: "ویولت نوزی‌یر" در 1978 و "معلم پیانو" در 2001.

هوپر امسال در جشنواره فیلم کن سه فیلم داشت که دو تای آن‌ها در بخش مسابقه بودند: "دره عشق" به کارگردانی گیوم نیکلو و "پرسروصداتر از بمب‌ها" به کارگردانی یواخیم تریر. سومین فیلم "آسفالت" به کارگردانی ساموئل بنشتریت بود که در بخش ویژه نمایش حضور داشت. او در فیلم‌های آمریکایی چون "دروازه بهشت" (1980) و "من هاکابی‌ها را دوست دارم" (2004) نیز بازی کرده است.

هوپر اخیراً روی صحنه با کیت بلانشت در سیدنی تیه‌تر در نمایش "The Maids" ظاهر شد که این نمایش 13 اجرا نیز در نیویورک داشت.

"فدرا" در اساطیر یونان یک ملکه اسرارآمیز است که عاشق ناپسری خود می‌شود. این نمایش را کریشتوف وارلیکوفسکی مدیر هنری نووی تئاتر ورشو کارگردانی می‌کند.

"فدرا" بر مبنای نمایشنامه "عشق فدرا" نوشته سارا کین و رمان "الیزابت کاستلو" نوشته جی. ام. کوتزیه روی صحنه می‌رود.

داستان نمایش در دنیای مدرن روی می‌دهد. نمایشنامه را وجدی معوض نمایشنامه‌نویس لبنانی-کانادایی نوشته است.

"فدرا" به زبان فرانسوی با زیرنویس انگلیسی اجرا خواهد شد.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید