دوشنبه, 18 خرداد 1394 12:33

برگزیدگان شصت و نهمین دوره جوایز تونی معرفی شدند / "حادثه عجیب سگ در شبانگاه" بهترین نمایش انتخاب شد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
برگزیدگان شصت و نهمین دوره جوایز تونی معرفی شدند / "حادثه عجیب سگ در شبانگاه" بهترین نمایش انتخاب شد برگزیدگان شصت و نهمین دوره جوایز تونی معرفی شدند / "حادثه عجیب سگ در شبانگاه" بهترین نمایش انتخاب شد

سی و یک نما- نمایش‌های ˝حادثه عجیب سگ در شبانگاه˝ و ˝خانه شادی˝ جوایز اصلی شصت و نهمین دوره جوایز سالانه تونی را دریافت کردند.

برندگان این دوره جوایز تونی که به نمایش‌های اجراشده در برادوی اعطاء می‌شود، بامداد دوشنبه به‌وقت ایران در مراسمی در تالار موسیقی رادیو سیتی معرفی شدند.

"حادثه عجیب سگ در شبانگاه" (The Curious Incident of the Dog in the Night-Time) جایزه تونی بهترین نمایش را دریافت کرد.

"حادثه..." که یکی از نمایش‌های پرفروش برادوی بود، درباره نوجوانی 15 ساله به نام کریستوفر است که ریاضی او فوق‌العاده است، درحالی‌که در تفسیر زندگی روزانه مشکل دارد. وقتی کریستوفر به کشتن ولینگتن، سگ خانم شیر متهم می‌شود، او می‌کوشد با نوشتن تمام نکات مربوط به این اتفاق راز جنایت را فاش کند، اما کار کارآگاهی کریستوفر که پدرش با آن مخالف است، او را به سفری هولناک می‌برد که دنیایش را ازاین‌رو به آن رو می‌کند.

این نمایش که در شش بخش شانس دریافت جوایز تونی را داشت، به‌جز جایزه بهترین نمایش جوایز بهترین کارگردانی (ماریان الیوت)، بهترین بازیگر مرد نقش اصلی (الکس شارپ)، بهترین طراحی صحنه و بهترین طراحی نور یک نمایش را نیز از آن خود کرد تا درمجموع با پنج جایزه مراسم را ترک کند.

«حادثه..." برای دریافت جایزه تونی بهترین نمایش با نمایش‌های "دست خدا" (Hand to God)، "بدنام" (Disgraced) و "تالار گرگ قسمت‌های اول و دوم" و (Wolf Hall Parts One & Two) رقابت داشت.

در همین حال، جایزه تونی بهترین موزیکال به "خانه شادی" (Fun Home) رسید که با نامزدی در 12 بخش به همراه نمایش "یک آمریکایی در پاریس" (An American in Paris) پیشتاز نامزدهای این دوره بود.

"خانه شادی" درباره آلیسن نویسنده رمان‌های مصور است که وقتی پدرش ناگهان از دنیا می‌رود، در گذشته خود فرو می‌رود تا داستان متغیر، عالی و منحصربه‌فرد مردی را بگوید که خلق‌وخو و رازهایش خانه و زندگی‌اش را تعریف کرد. آلیسن با گذر بین گذشته و حال خاطرات خود از دوران کودکی را مرور می‌کند.

این نمایش در بخش‌های بهترین کارگردانی (سام گلد)، بازیگر مرد نقش اصلی (مایکل سروریس)، بهترین کتاب موزیکال و بهترین موسیقی نیز جایزه گرفت تا مانند "حادثه عجیب سگ در شبانگاه" با پنج جایزه به کار خود پایان بدهد.

"یک آمریکایی در پاریس"، "چیزی فاسد!" (Something Rotten!) و "دیدار" (The Visit) دیگر نامزدهای جایزه تونی بهترین موزیکال بودند.

"یک آمریکایی در پاریس" جوایز بهترین طراحی صحنه، طراحی نو، طراحی رقص و ارکستراسیون را برد. این نمایش داستانی رمانتیک درباره یک سرباز جوان آمریکایی، یک دختر زیبای فرانسوی و یک شهر اروپایی تسخیرناپذیر است که پس از جنگ، هر یک به دنبال یک شروع دوباره هستند. "یک آمریکایی در پاریس" اجرای صحنه‌ای فیلمی موزیکال به همین نام به کارگردانی وینسنت مینه‌لی تولید شرکت مترو گلدوین مه‌یر است که سال 1952 با بازی جین کلی و لسلی کارول ساخته شد.

download.jpg

هلن میرن برای نمایش "تماشاگر" برنده جایزه بهترین بازیگر زن نقش اصلی شد

از سوی دیگر، هلن میرن برای "تماشاگر" (The Audience) جایزه بهترین بازیگر زن نقش اصلی یک نمایش را دریافت کرد. این نمایش تماشاگر را به پشت دیوارهای قصر باکینگهام و اتاق‌های شخصی ملکه الیزابت دوم (با بازی میرن) می‌برد. میرن پیش‌ازاین برای بازی در نقش ملکه الیزابت در فیلم "ملکه" جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را نیز دریافت کرده است. ریچارد مکیب همبازی میرن در نمایش "تماشاگر" نیز جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل یک نمایش را به خانه برد.

نمایش "سلطان و من" که در 9 بخش نامزد دریافت جوایز تونی بود، در چهار بخش بهترین بازیگر زن نقش اصلی (کلی اوهارا)، بهترین بازیگر زن نقش مکمل (روثی آن مایلز)، بهترین احیاء یک موزیکال و بهترین طراحی لباس پیروز شد.

"چیزی فاسد!" که در 10 بخش شانس دریافت جایزه داشت، تنها جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل یک موزیکال (کریستین بورل) را گرفت. "تالار گرگ قسمت‌های اول و دوم" نیز در هشت بخش بخت نامزد دریافت جایزه بود، اما فقط جایزه بهترین طراحی لباس یک نمایش را از آن خود کرد. این نمایش از روی رمان‌های هیلاری منتل، برنده دو جایزه بوکر روی صحنه رفت،

به‌جز هلن میرن، تعداد دیگری از بازیگران شناخته‌شده ازجمله برادلی کوپر ("مرد فیل‌نما")، بیل نای ("نورگیر سقف"/ Skylight")، کن واتانابه ("سلطان و من")، الیزابت ماس ("وقایع‌نگاری هایدی"/The Heidi Chronicles) و کری مالیگان ("نورگیر سقف") در فهرست نامزدهای جوایز تونی امسال بودند.

برندگان جوایز تونی با رأی صدها تهیه‌کننده، بازیگر، نویسنده و... مشخص می‌شوند. شاخه تئاتر آمریکا در 1947 جوایز تونی را راه‌اندازی کرد و اکنون با همکاری اتحادیه برادوی جوایز را اداره می‌کند. این جایزه به نام آنتوانت پری بازیگر و کارگردان نمایش که لقبش "تونی" بود نام‌گذاری شده است.

فهرست برندگان جوایز شصت و نهمین دوره جوایز سالانه تونی به شرح زیر است:

بهترین نمایش: "حادثه عجیب سگ در شبانگاه"

بهترین موزیکال: "خانه شادی"

بهترین کتاب یک موزیکال: لیسا کرون برای "خانه شادی"

بهترین موسیقی: "خانه شادی" (موسیقی: جینی تسوری، شعر: لیسا کرون)

بهترین احیاء یک نمایش: "نورگیر سقف"

بهترین احیاء یک موزیکال: "سلطان و من"

بهترین بازیگر مرد نقش اصلی یک نمایش: الکس شارپ برای "حادثه عجیب سگ در شبانگاه"

بهترین بازیگر زن نقش اصلی یک نمایش: هلن میرن برای "تماشاگر"

بهترین بازیگر مرد نقش اصلی یک موزیکال: مایکل سروریس برای "خانه شادی"

بهترین بازیگر زن نقش اصلی یک موزیکال: کلی اوهارا برای "سلطان و من"

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل یک نمایش: ریچارد مکیب برای "تماشاگر"

بهترین بازیگر زن نقش مکمل یک نمایش: آنالی اشفورد برای "نمی‌توانی آن را با خود ببری"

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل یک موزیکال: کریستین بورل برای "چیزی فاسد!"

بهترین بازیگر زن نقش مکمل یک موزیکال: روثی آن مایلز برای "سلطان و من"

بهترین کارگردانی یک نمایش: ماریان الیوت برای "حادثه عجیب سگ در شبانگاه"

بهترین کارگردانی یک موزیکال: سام گلد برای "خانه شادی"

بهترین طراحی رقص: کریستوفر ویلدون برای "یک آمریکایی در پاریس"

بهترین ارکستراسیون: کریستوفر آستین، دان سبسکی و بیل الیوت برای "یک آمریکایی در پاریس"

بهترین طراحی صحنه یک نمایش: بانی کریستی و فین رأس برای "حادثه عجیب سگ در شبانگاه"

بهترین طراحی صحنه یک موزیکال: باب کراولی و بنجامین پیرسی و لئو وارنر (59 پروداکشنز) برای "یک آمریکایی در پاریس"

بهترین طراحی لباس یک نمایش: کریستوفر اورام برای "تالار گرگ قسمت‌های اول و دوم"

بهترین طراحی لباس یک موزیکال: کاترین سوبر برای "سلطان و من"

بهترین طراحی نور یک نمایش: پل کانستبل برای "حادثه عجیب سگ در شبانگاه"

بهترین طراحی نور یک موزیکال: ناتاشا کتس برای "یک آمریکایی در پاریس"

جایزه تونی ویژه یک عمر دستاورد در تئاتر: تامی تیون

جایزه تونی ویژه: جان کامرون میچل

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید