سه شنبه, 05 اسفند 1393 13:49

بهرام ریحانی پس از یک سال تحمل بیماری درگذشت / مراسم خاکسپاری روز پنج شنبه برگزار می شود

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
بهرام ریحانی پس از یک سال تحمل بیماری درگذشت / مراسم خاکسپاری روز پنج شنبه برگزار می شود بهرام ریحانی پس از یک سال تحمل بیماری درگذشت / مراسم خاکسپاری روز پنج شنبه برگزار می شود

سی و یک نما- بهرام ریحانی هنرمند تئاتر و پانتومیم کار مطرح کشورمان صبح امروز پنجم اسفندماه پس از ماه‌ها مبارزه با بیماری سرطان، چشم از جهان فروبست.

بهرام ریحانی هنرمند شناخته شده پانتومیم کشور که هفته گذشته به دلیل وخیم شدن وضعیت بیماری‌اش به اورژانس بیمارستان فیروزگر منتقل شده و تحت درمان قرار گرفته بود، سرانجام صبح امروز 5 اسفندماه در همین بیمارستان چشم از جهان فروبست.

بنابر اظهارات خواهر این هنرمند؛ ریحانی از روز سه‌شنبه هفته گذشته برای تزریق دارو  به بیمارستان مراجعه کرده بود اما به دلیل وخامت حالش به اورژانس منتقل شد.

بهرام ریحانی هنرمند پانتومیم کشور از ماه‌های پایانی سال ۹۲ با بیماری سرطان کبد دست و پنجه نرم می‌کند. او پیش‌تر در گفت‌و‌گو با هنرآنلاین، امید، انگیزه و استقامت را از مهم‌ترین مولفه‌هایی عنوان کرده بود که در مبارزه با این بیماری حرف اول را می‌زند.

این هنرمند عرصه پانتومیم از یک سال قبل با بیماری سرطان مبارزه می کرد و در این مدت مشغول انجام شیمی درمانی بود که صبح امروز در بیمارستان فیروزگر دار فانی را وداع گفت.

 این هنرمند جوان، با وجود چندین دوره شیمی‌درمانی که در ماه‌های آخر به روزی ۲۰ ساعت نیز می‌کشید، آخرین بار در بهمن‌ماه امسال در جشنواره‌ی تئاتر "فجر" بر روی صحنه‌ رفت و در نمایش «بی‌ لالا» به کارگردانی یاسر خاسب بازی کرد. موضوع این نمایش، مواجهه‌ و دست و پنجه نرم کردن انسان با بیماری سرطان بود.

 او که برای بازی در این نمایش، شیمی‌درمانی خود را ۴۵ روز عقب انداخته بود، بعد از پایان نمایش، خطاب به تماشاگرانی که وی را ایستاده تشویق می‌کردند، گفته بود: «۱۲ مرداد، پزشکان به من گفتند که وضعیت جسمانی مناسبی ندارم و سرطان پیشرفت زیادی در بدنم کرده است. من عاشق تئا‌تر هستم و با توجه به توصیه‌های پزشکان، دیگر نباید به صحنه تئا‌تر باز می‌گشتم اما با گروه یاسر خاسب، تمرین‌های چند ساعته داشتیم و من انرژی زیادی از این جمع گرفتم و می‌خواهم ثابت کنم که با تئا‌تر می‌توان سرطان را شکست داد

 بهرام ریحانی بیش از 400 نمایش پانتومیم در داخل و خارج کشور از جمله در امارات، یونان، آلمان، فرانسه، ترکیه، کرواسی، ونزوئلا، مالزی و...اجرا کرد. کارگردانی و بازی در طولانی‌ترین نمایش پانتومیم جهان در ساحل خلیج فارس و بلندترین صحنه نمایش دنیا یعنی قله دماوند از جمله کارهای اوست. این هنرمند قصد داشت تا اجرایی بر فراز قله اورست داشته باشد که متاسفانه به دلیل بیماری هیچ‌گاه محقق نشد.

 ریحانی در تمام دوران بیماری هیچ‌گاه از فعالیت هنری باز نماند و از جمله در جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان در حمایت یک کودک سرطانی، پانتومیم اجرا کرد.

 مراسم خاکسپاری این هنرمند پانتومیم‌کار روز پنج شنبه از ساعت 9:30 صبح از مقابل تالار وحدت برگزار می‌شود.

 همچنین مراسم یادبود مرحوم بهرام ریحانی روز شنبه 9 اسفندماه از ساعت 14 تا 15:30 دقیقه در مسجد جامع شهرک غرب برپاست.

 پایگاه خبری تحلیلی سی و یک نما درگذشت این هنرمند تئاتر را به خانواده‌ وی و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید