چهارشنبه, 13 شهریور 1398 22:06

معرفی نمایش "پنجاه/پنجاه" کاری از مرتضی اسماعیل کاشی / بازی کن! وگرنه خواهی مرد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)
معرفی نمایش "پنجاه/پنجاه" کاری از مرتضی اسماعیل کاشی / بازی کن! وگرنه خواهی مرد معرفی نمایش "پنجاه/پنجاه" کاری از مرتضی اسماعیل کاشی / بازی کن! وگرنه خواهی مرد

سی و یک نما - درهای ساختمان موزه ای که سال ها پیش اردوگاه مرگ بوده به روی زن و مرد بازیگری باز می شود. این دو تنها بازماندگانِ آن قربانگاه هستند که از آن جا فرار کرده بودند. از منظر این دو، ارواح کشته شدگان که بازیگرانی بودند با فعالیت های ضد فاشیستی، فراخوانده می شوند و در جهانی وهم آلود نمایشی را که مجبور بودند زیر شکنجه بازی کنند تا زنده بمانند،دوباره جان می گیرد.

 

معرفی فیلم-معرفی نمایش پنجاه/پنجاه

 

نمایش "پنجاه/پنجاه" به طراحی و کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی از بیست و هفتم شهریور ماه در تماشاخانه ی تازه تاسیس هیلاج به صحنه می رود و پیش فروش بلیت در سایت تیوال آغاز شده است.
مرتضی اسماعیل کاشی بازیگر- کارگردان برجسته ی تئاتر که بازی های درخشانش در نمایش هایی چون مکبث، ویتسک، مستاجر، مفیستوو ... فارغ از جوایز مختلف، در خاطره ی تآتر دوستان است و کار پیشین اش در جایگاه کارگردانی نمایش "صد در صد" هم با استقبال گسترده ی مخاطبان و منتقدان همراه بود.
نمایش "پنجاه/پنجاه" پروژه ی جدید ایشان در مقام مدرس، طراح و کارگردان، دومین اثر کارگاهی ایشان با هنرجو پس از نمایش "سه خواهر" است.
متن این نمایش نامه که به طور مشترک توسط هاله مشتاقی نیا و مرتضی اسماعیل کاشی نوشته شده است، با نگاهی به نمایشنامه ی "خودی و غیرخودی" نوشته ی برتولت برشت به ترجمه ی کمال الدین شفیعی است. متن حاصل تعامل و در فضای کارگاهی شکل گرفته و بیش از یک سال نگارش آن طول کشیده است.
هم کاری "هاله مشتاقی نیا"نمایشنامه نویسی که در نگارش فضاهای واقع گرایانه شناخته و تحسین شده است و متن هایش پیرامون روابط و مسائل اجتماعی با استقبال بسیار همراه بوده ، در کنار کارگردانی با تجربه ی تآتر فیزیکال، حرکت و تصویر سازی، هر مخاطبی را کنجکاو می کند که حاصل این تعامل چه خواهد بود؟

 

معرفی فیلم-معرفی نمایش پنجاه/پنجاه

 

طراحی لباس و طراحی گریم "پنجاه/ پنجاه" را شیما میرحمیدی و سارا اسکندری به عهده دارند. مجری طرح این پروژه مدرسه فیلم سازی و تئاتر هیلاج است و تماشاخانه ی هیلاج به آدرس خیابان ایرانشهر، خیابان مهاجر با اجرای این نمایش افتتاح خواهد شد.

عکس ها از تمرین نمایش: مجتبی رحامیان

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید