دوشنبه, 19 ارديبهشت 1401 23:40

نامزدهای جوایز تونی ۲۰۲۲ اعلام شدند | موزیکال مایکل جکسون و نامزدی سم مندس و هیو جکمن

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نامزدهای جوایز تونی ۲۰۲۲ اعلام شدند | موزیکال مایکل جکسون و نامزدی سم مندس و هیو جکمن نامزدهای جوایز تونی ۲۰۲۲ اعلام شدند | موزیکال مایکل جکسون و نامزدی سم مندس و هیو جکمن

سی و یک نما - رقابت برای جوایز تونی که بالاترین افتخار و معتبرترین جایزه در تئاتر آمریکاست با اعلام نامزدهای 2022 در روز دوشنبه به طور رسمی آغاز شد.

فروش نمایش «حلقه عجیب» به لطف هیاهوی تبلیغاتی در هفته اول افتتاحیه اش مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و حالا این نمایش بیشترین نامزدی فصل جوایز تونی را به دست آورده است و پیشتاز دریافت جوایز است. نمایش «میدان بهشت» نیز که کمتر مورد توجه منتقدان بود و در باکس آفیس هم مشکل داشت، توانست 10 نامزدی از جمله بهترین فیلم موزیکال را از آن خود کند و همه را غافلگیر کند.

بیلی کریستال، هیو جکمن، روث نگا، مری لوئیز پارکر، فیلیسیا رشاد، سام راکول، جسی تایلر فرگوسن، جسی ویلیامز نام‌های سینمایی و تلویزیونی هستند که امسال با نقش آفرینی های خود در این فصل جوایز حضور دارند. اما در این فصل پرجمعیت، بسیاری از افراد از جمله دنیل کریگ، سارا جسیکا پارکر، متیو برودریک، بینه فلدشتاین، دبرا مسینگ و لارنس فیشبرن کنار گذاشته شدند.

«حلقه عجیب» با نمایش های «ام جِی» یک اثر موزیکال با موضوع مایکل جکسون و «میدان بهشت» که نگاهی به منطقه پنج نقطه منهتن و تنش‌هایی که در شورش‌های خشن آنجا در سال ۱۸۶۳ ایجاد شد، رقابت می کند. «ام جِی» و «میدان بهشت» هر کدام ۱۰ نامزدی دریافت کردند. نمایش «ام‌جی» البته به دلیل حاشیه های مربوط به اتهامات به آزار و اذیت وارد شده به جکسون با جنجال‌هایی روبه رو بود.

نمایش «سه‌گانه لمن» به کارگردانی سم مندس درامی که درباره یکی از موسسات مالی آمریکا در دوره رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ بود نیز ۸ نامزدی به دست آورد و در میان آثار غیر موزیکال رکورددار شد.

در بخش بهترین نمایش تونی ۲۰۲۲، نمایش های «مامور اعدام»، «کلایدز»، «سه‌گانه لمن»، «دقایق» و «اسکلتون کرو» نامزد شدند.

در بخش بهترین موزیکال های سال ۲۰۲۲ نیز موزیکال «دختری از سرزمین شمالی»، «ام جی»، «شب آقای ستردی»، «میدان بهشت»، «شش: موزیکال» و «حلقه عجیب» نامزد شدند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید