دوشنبه, 13 آبان 1398 01:15

نمایش مستند «هاسوخته» در خانه هنرمندان ایران/ روایتی چهل روزه از یک انتظار طولانی

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نمایش مستند «هاسوخته» در خانه هنرمندان ایران/ روایتی چهل روزه از یک انتظار طولانی نمایش مستند «هاسوخته» در خانه هنرمندان ایران/ روایتی چهل روزه از یک انتظار طولانی

سی و یک نما_ برنامه هفته جاری سه شنبه‌های مستند، به نمایش مستند بلند «هاسوخته» به کارگردانی لیلا امینی اختصاص دارد.

بنا به نوشته مهدی شامحمدی تهیه کننده مستند نامبرده: «خانواده حسنی نسب ۲۰ سال پیش در یک اتفاق ساده، حسین فرزند ۱۳ ساله خودشان را گم می‌کنند و تا به حال موفق به یافتن او نمی شوند. حالا بعد از این همه مدت بر اساس شواهدی، مطمئن شده‌اند که گمشده‌شان ۴۰ روز دیگر خواهد آمد. مستند هاسوخته روایت ۴۰ روز انتظار این خانواده است».

شایان یادآوری است که مستند مزبور در ساعت ۱۸ روز سه شنبه ۱۴ آبان ماه ۹۸ با حضور کارگردان و تهیه کننده اثر در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران به نمایش، نقد و بررسی در می‌آید و ورود برای همگان آزاد است.

لیلا امینی پیش از این درباره‌ی مضمون فیلم مستند خود گفته بود: «هاسوخته» یک اصطلاح محلی به معنای حیات سوخته و موسوم به منطقه‌ای در ۶۰ کیلومتری مشهد است. به تعبیر اهالی محلی، این منطقه را نفرین شده می‌نامند. داستان فیلم از یک اتفاق برای یک خانواده شروع می‌شود که تا حدودی در جریان آن بودم. یک خانواده پسر خودشان را بیش از ۲۰ سال است که گم کرده‌اند. این اتفاق در همان منطقه نفرین شده رخ داده است. این خانواده باور دارند که پسرشان زنده است و کل ایران را جستجو کرده‌اند تا گمشده خود را پیدا کنند. این پسر در سن ۱۳ سالگی گم شده و هنوز ردی از او پیدا نکردند. در واقع علت اینکه چرا خانواده این پسر می‌گویند او زنده است، داستان فیلم «هاسوخته» است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید