دوشنبه, 02 آبان 1401 15:29

توضیح پیمان جبلی از حمله سایبری به تلویزیون تا پخش دورهمی مهران مدیری

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
توضیح پیمان جبلی از حمله سایبری به تلویزیون تا پخش دورهمی مهران مدیری توضیح پیمان جبلی از حمله سایبری به تلویزیون تا پخش دورهمی مهران مدیری

سی و یک نما - رییس سازمان صدا و سیما درباره حمله سایبری به این سازمان گفت: با اتفاقی که در بهمن سال گذشته رخ داد، عزم خوبی در داخل و خارج صدا و سیما ایجاد شد و جلوی بسیاری از حفره‌ها گرفته شد و اتفاق تلخ اخیر باعث می‌شود لکه گیری‌های باقیمانده را انجام دهیم و آسیب پذیری‌مان را به حداقل برسانیم. وی همچنین درباره پخش برنامه دورهمی گفت که این برنامه در حال بررسی است و هنوز در در کنداکتور پاییز قرار داده نشده است.

به گزارش ایرنا پیمان جبلی پس از مراسم طرح تحولی مدرسه تلویزیونی ایران در جمع خبرنگاران درباره دستاوردهای یک ساله اش گفت: در طول دوره ها برخی قابلیت های صداوسیما نادیده گرفته شده است. مهم ترین دستاورد یک ساله این بود که این حس ایجاد شد که صداوسیما می تواند بسیار موثرتر، پویاتر و موفق تر از چیزی باشد که سال های گذشته از آن دیده ایم که مصادیقش بسیار زیاد است.

وی با بیان این که صداوسیما می تواند یک نهاد پیشرو برای حل مشکلات جاری جامعه باشد، درباره حمله سایبری به صداوسیما و نفوذ فایل آلوده گفت: ما هر چقدر در تکنولوژی (فناوری) پیشرفت می کنیم، آسیب پذیری مان نیز بیشتر می شود. ۲۰ سال پیش کاغذ به اتاق خبر می بردیم و نوار را پیاده می کردیم ولی الان فضا فایل‌محور شده است. در جهان هم به همین ترتیب است.

جبلی با اشاره به این که هرچقدر ارتباطات شبکه ای اینترنتی گسترش پیدا کند، آسیب پذیری نیز افزایش می یابد، تاکید کرد: اولویت ما در دوره جدید تقویت زیرساخت های شبکه ای است. در مقاطع مختلف ممکن است با هدف بهره برداری های سیاسی یا کسب اعتباری که دشمن هیچ جا نتوانسته کسب کند، بخواهند یک لحظه به سیستم ما وارد شوند. گروه های هکری در دنیا بسیار است و شاید بخواهند در مواقع عادی، تمرین و ابراز قدرت کنند. همکاران ما عزم خود را جزم کرده اند که تمام زیرساخت های شبکه ای خودمان را ایمن سازی کنند.

شامگاه ۱۶ مهر، پخش یک فایل آلوده در اخبار ساعت ۲۱ به دلیل هک شدن پلی‌اوت (نرم‌افزاری که وظیفه پخش و یا خروجی آنتن تلویزیون یا رادیوها را برعهد دارد) شبکه خبر رخ داد.

پخش دورهمی در حال بررسی است

او در پایان درباره ویدیویی که مهران مدیری منتشر کرد و احتمال همکاری و پخش برنامه دورهمی جواب داد: کار کردن در رسانه ملی خدمت به جامعه هست، کسی که بتواند این کار را در قالب خدمت به رسانه ملی انجام دهد باید افتخار کند؛ همانطور که کارکردن در رسانه ملی برای من و همکارانم افتخار است. کسی که بخواهد از این امکان و فرصت استفاده کند قدمش روی چشم. قبلاً هم گفتم که از تمام ظرفیت و استعدادهایی که قدر این فرصت را بدانند با تمام وجود استفاده می‌کنیم اما اگر نخواهد از این فرصت استفاده کند یا قدرش را نداند، استعداد در جامعه زیاد است و طبیعت رسانه هم ایجاب می‌کند که استعدادها دائماً شناسایی شوند و به نیروهای تازه نفس میدان داده شود تا ما محدود در یک مرحله نشویم. ما برای برنامه‌ای هزینه کردیم و تولید شده است. درباره جوانب حقوقی آن در معاونت حقوقی سازمان صداوسیما بررسی‌هایی در حال انجام است، اما باتوجه به موضع‌گیری‌هایی که شد باید درباره ادامه پخش برنامه بررسی انجام شود که برنامه پخش شود یا خیر؟ در حال حاضر جمع بندی این است که دورهمی در کنداکتور پاییز قرار داده نشده است.

کسی که توسط رسانه ملی شناخته شده و شهرت پیدا کرده است و این شهرت به رسانه ملی ربط دارد، باید موضع او به طور عادلانه و منصفانه با رسانه ملی هماهنگ باشد. اگر آن قاعده را رعایت نکند سازمان هم وظیفه خود می داند که رفتار مناسب را داشته باشد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید