چهارشنبه, 30 دی 1394 13:38

خالق موسیقی ماندگار دو اثر "بی تا" و تنگسیر" مهمان برنامه سفید امشب است

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
خالق موسیقی ماندگار دو اثر "بی تا" و تنگسیر" مهمان برنامه سفید امشب است خالق موسیقی ماندگار دو اثر "بیتا" و تنگسیر" مهمان برنامه سفید امشب است

سی و یک نما- مهمان برنامه امشب تنها یک رهبر ارکستر بین المللی و اهنگساز مشهور جهانی نیست. او بیش از هر چیز یک انسان فروتن و مهربان است. در همان چند لحظه اول ملاقات یا مکالمه با او با چنان صمیمیت و مهربانی رفتار می کند که آدم یادش می رود او لوریس چکناواریان است.

لوریس چکناواریان موسیقی دو فیلم ماندگار "بی تا" به کارگردانی هژیر داریوش در سال 1351 و "تنگسیر" به کارگردانی امیر نادری 1352 را ساخته است.

رامین حیدری فاروقی در برنامه سفید امشب در باره تاثیر موسیقی بر جان انسان با لوریس چکناواریان گپ خواهد زد.

لوریس هایکازی چکناواریان متولد ۲۱ مهر ۱۳۱۶ در بروجرد، آهنگساز و رهبر ارکستر اهل ایران است. او یکی از مشهورترین چهره‌های فرهنگی در ایران و ارمنستان است.

به عنوان رهبر ارکستر، او ارکسترهای بین‌المللی مختلفی را در در سراسر جهان از جمله اتریش، بریتانیا، آمریکا، کانادا، فنلاند، ارمنستان، تایلند رهبری کرده است؛

چکناواریان به عنوان آهنگساز تا به حال ۶ اپرا، ۵ سمفونی، کارهای در زمینه موسیقی کر، موسیقی مجلسی، موسیقی باله، پیانو و خوانندگی، و همچنین کنسرتوهایی برای پیانو، ویولن، گیتار، سلو و پیپا، در کنار موسیقی‌های متن فیلم ساخته است. او بیش از ۱۰۰ اثر با لیبل‌هایی مانند آرسی‌ای، فیلیپس، امی و ای‌اس‌وی منتشر کرده است.

ساخته‌های چکناواریان توسط گروه ارکسترهای مختلفی مانند ارکستر سمفونیک لندن، ارکستر فیلارمونیک لندن، ارکستر هال، ارکستر فبلارمونیک هلسینکی، ارکستر سمفونیک هلسینکی، ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر سمفونیک نیویورک اجرا شده‌اند.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید