سه شنبه, 07 تیر 1401 18:44

خندوانه هم به جمع "کتاب باز" و "نود" و "دورهمی" پیوست / سرخپوست خوب، سرخپوست مرده است

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)
خندوانه هم به جمع "کتاب باز" و "نود" و "دورهمی" پیوست / سرخپوست خوب، سرخپوست مرده است خندوانه هم به جمع "کتاب باز" و "نود" و "دورهمی" پیوست / سرخپوست خوب، سرخپوست مرده است

سی و یک نما - برنامه های پر مخاطب تلویزیون کم رونق ملی، این روزها، یکی یکی حذف می شوند و ماه های محرم و صفر فرصت مناسبی است که مدیران؛ تا تنور سرد است، خاموشش کنند. تصمیمی که به نظر میرسد مدیران شبکه سه و نسیم در آن مصمم تر هستند. چیزی هم که مهم نیست اینکه کدام برنامه و کدام برنامه ساز می تواند جای این برنامه ها را به رغم کاستی هایی هم که ممکن است داشته باشند، بگیرد و مردم چه می خواهند. شاید "شوتبال!!" که سری هم به پشت صحنه ی آن زدند.

موفقیت در تلویزیون این روزها پر مخاطره شده است. (شاید هم دلیل موجهی دارد که ای کاش با مردم در میان بگذارند. البته نه با گوشه و کنایه بلکه کاملا شفاف) نمونه ی بارز آن برنامه ی "کتاب باز". درست مثل آن مثال امریکایی که می گوید: "سرخپوست خوب، سرخپوست مرده است."

سایت "فیلم نیوز" در این باره مفصل نوشته است که در ادامه می خوانیم:

بعد از انتشار خبر حذف چهره‌هایی مثل احسان علیخانی و مهران مدیری و سپردن برنامه‌ها به چهره‌های جدید، حالا چند روزی است زمزمه‌هایی درباره پایان برنامه «خندوانه» برای همیشه به گوش می‌رسد. آیا واقعا خندوانه به‌زودی تعطیل خواهد شد؟

به گزارش فیلم‌نیوز، ماجرای تعطیلی خندوانه از زمانی کلید خورد که علی نصیریان مهمان این برنامه بود و در بخشی از صحبت‌هایش از رامبد جوان پرسید:‌ «شنیده‌ام برنامه‌ات دارد تمام می‌شود». رامبد گفت فصل هشتم «خندوانه» رو به پایان است و قسمت آخر این برنامه شنبه هشتم مرداد، یعنی دو روز مانده به محرم به پایان می‌رسد. با اینکه او از پایان فصل هشتم صحبت به میان آورد اما این شائبه قوت گرفت که خندوانه واقعا تعطیل می‌شود.

پیش از این ماجرا محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم در تاریخ 23 خرداد با خبرگزاری تسنیم مصاحبه‌ای انجام داد که بیشتر روی این مسئله صحه گذاشته شد. او اشاره‌ای به حذف همیشگی «خندوانه» نکرد اما در عین حال تاکید کرد منتظر برنامه حتی پس از پایان ماه صفر نباشید. خوشرو در پاسخ به این سوال که «خندوانه» و «دورهمی» بعد از ماه صفر به آنتن برمی گردند، گفت:« شاید زمان استراحت‌شان قدری بیشتر شود، اتفاقاً تقاضای «خندوانه» زمان بیشتر پخش است؛ به‌طور معمول هم وقتی گروه برنامه‌ساز تعداد زیادی برنامه می‌سازد قبل از هرچیز به استراحت نیاز دارند و بعد به طراحی جدید فرم و محتوا می‌اندیشند، چون پشت‌سرهم روزی چند تا برنامه ساخته‌اند تا به تعهدات خودشان عمل کنند.»

 

نکته بعدی اینکه رامبد جوان تعهد دارد بلافاصله بعد از پایان فصل هشتم، فعالیت فیلمسازی‌اش را از سر بگیرد. البته تجربه نشان داده که رامبد همیشه در کنار ساخت خندوانه فیلم و سریال هم ساخته و مشکلی وجود نداشته به همین دلیل هم به نظر می‌رسد مسئله بیشتر به این ربط دارد که شنیده می‌شود که تیم مدیریتی حاکم بر تلویزیون تمایلی به ادامه این برنامه در شکل و شمایل کنونی ندارد.

علاوه بر موضع دو پهلوی مدیر شبکه نسیم، ماجرای تعطیلی دائمی «خندوانه» یک دلیل فرامتن هم دارد و آن تجربیات مشابه است. نمونه اش برنامه نود که مدیر شبکه سه گفته بود این برنامه تعطیل نخواهد شد و شد! تجربه دیگر، از حذف سروش صحت می‌آید که قرار است «کتاب باز» بدون حضور او روی آنتن برود. شاهد دیگر ماجرا، عدم تکذیبیه تلویزیون بعد از انتشار خبر حذف مهران مدیری، رضا رشیدپور و احسان علیخانی است. پیش‌تر در خبرها خواندید که «دورهمی» و «عصر جدید» می‌مانند اما تلاش تیم جدید مدیریتی تلویزیون این است تا سکان را در اختیار مجریانی دیگر بسپارد. درباره «خندوانه» شایعه‌ای درباره نگه داشتن برنامه و حذف جوان رسانه‌ای نشده اما بر اساس نشانه‌ها می توان پی برد که قرار است این برنامه به طور کلی حذف شود.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید