سه شنبه, 27 آبان 1393 19:19

دارابی رفت، پورمحمدی آمد / با این انتخاب "سرافراز" سرافراز شد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دارابی رفت، پورمحمدی آمد / با این انتخاب "سرافراز" سرافراز شد دارابی رفت، پورمحمدی آمد / با این انتخاب "سرافراز" سرافراز شد

سی و یک نما – مدیریت رسانه ی ملی حکم تاثیر گزار و مهم  معاونت سیما را به یکی از محبوب ترین مدیران تلویزیون ابلاغ کرد و با این کار دل خیلی از خانواده صدا و سیما را به دست آوردو به آینده خوش بین کرد.

این مدیر پرسابقه که سی و سومین سال مدیریتش را در رسانه ملی پشت سر می‌گذارد، با این حکم به رسانه ملی بازگشته تا برنامه برآمده از سه دهه تجربیاتش در صداوسیما را در یکی از سه یا چهار کرسی کلیدی رسانه ملی به اجرا بگذارد. او به دلیل طی کردن پله پله مدیریت‌ها در رسانه ملی، با جزئی‌ترین چالش‌های این مجموعه آشناست و یکی از این بزرگ‌ترین نقاط قوتش خواهد بود.

تغییرات در رسانه ملی بالاخره به معاونت کلیدی سیما رسید و همان گونه که سایت «تابناک» نیز پیش‌بینی کرده بود، «اصغر پورمحمدی» مدیر پیشین شبکه سوم سیما، قائم مقام پیشین وزیر فرهنگ و ارشاد و رئیس مرکز رسانه قوه قضاییه‌ به عنوان معاون سیمای رسانه ملی منصوب شد تا با سپردن مدیریت تلویزیون به این چهره پرسابقه، امیدواری‌ها برای تحولی جدی در دوران تازه رسانه ملی رو به فزونی بگذارد.

به گزارش «تابناک»، محمد سرافراز، رئیس سازمان صداوسیما امروز (سه‌شنبه) در جریان نشست معاونان رسانه ملی، «اصغر پورمحمدی» مدیرپرسابقه معاون کلیدی سیما را معرفی کرد تا بدین ترتیب، شاهد تغییر سیاست‌گذاری و فضای اجرایی حاکم بر شبکه‌های سیما باشیم و امیدواری برای تغییر و تحول فضای کیفی تلویزیون در دوران مدیریت جدید رسانه ملی افزایش یابد.

اصغر پورمحمدی که تحصیل در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه فردوسی مشهد (۱۳۵۵)، کار‌شناس ارشد جامعه‌شناسی از دانشگاه شهید بهشتی، کار‌شناس ارشد ارتباطات از دانشگاه آزاد اسلامی تهران، دکترای جامعه‌شناسی دانشگاه اصفهان و سوابق کارگردانی و بازیگری‌ در تئاترهای مذهبی در مشهد در دوران پیش از انقلاب را داشت، از‌‌ همان دوران پیش از انقلاب در فعالیت‌های مبارزاتی علیه رژیم پهلوی فعال بود و بعد از انقلاب در سال ۵۸ وارد رسانه ملی شد.

پورمحمدی پس از حضور در جبهه‌های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس در قالب نخستین گروه خبری تلویزیون، سردبیری اخبار بامدادی، اخبار استان و شهرستان، اخبار شبکه ۲ (سال ۱۳۶۱ و ۱۳۶۲)، مدیریت گروه فرهنگی و اجتماعی رادیو (۱۳۶۲) - مدیریت گروه فرهنگی، اجتماعی شبکه‌‌های یک و سه سیما (۱۳۷۳)، مدیریت شبکه ۵ سیما (۱۳۷۹)، مدیریت شبکه سه سیما (۱۳۸۲)، مسئولیت شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی ورزش صدا و سیما (از تیرماه ۱۳۸۲ تا ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱) را داشت.

پس از آنکه پورمحمدی به رغم موفقیت‌های بی‌سابقه با حکم علی دارابی، معاون پیشین سیما کنار گذاشته شد، شاهد ‌طوفانی در رسانه ملی بودیم، تا آنجا که جمعی از سینماگران، اهالی تلویزیون و چهره‌های مطرح در نامه‌هایی که می‌توانست موقعیت شغلی‌شان را تحت‌الشعاع قرار دهد از این اقدام انتقاد کرده و خواستار ابقای پورمحمدی شدند؛ اما در ‌‌نهایت این مدیر توانمند نیز تحمل نشد و مجید زین‌العابدین مدیر طرح و برنامه شبکه سوم سیما جانشین او در شبکه سوم سیما شد؛ شبکه‌ای که با تلاش پورمحمدی به این نقطه رسیده است.

حجم برنامه‌ها و تولیدات کیفی شبکه سوم سیما در دوران پورمحمدی، آن هم با امکانات حداقلی، به نقطه‌ای رسید که گران‌ترین تعرفه آگهی‌ها به برنامه‌های این شبکه اختصاص یافت و شاید همین موقعیت طلایی شکل گرفته، در تغییر پورمحمدی بی‌تأثیر نبود، چرا که او به عنوان معمار دوران طلایی برنامه‌های پربیننده تلویزیونی، آنچنان موثر ظاهر شده بود که یک آلترناتیو جدی برای مدیریت ارشد رسانه ملی محسوب می‌شد و تا پیش از معرفی سرافراز نیز، پورمحمدی یکی از گزینه‌های جدی ریاست سازمان صداوسیما بود.

پس از این تحولات، پورمحمدی از سوی حسینی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان قائم مقام این وزارتخانه منصوب شد. پس از روی کار آمدن دولت دهم، از پورمحمدی برای شکل دادن یک سیستم رسانه‌ای در دستگاه قضا‌ دعوت ‌و مهرماه سال ۱۳۹۲ با حکم رئیس قوه قضاییه به عنوان رئیس مرکز رسانه قوه قضاییه منصوب شد.

این مدیر پرسابقه که سی و سومین سال مدیریتش را در رسانه ملی پشت سر می‌گذارد، با این حکم به رسانه ملی بازگشت تا برنامه برآمده از سه دهه تجربیاتش در صداوسیما را در یکی از سه یا چهار کرسی کلیدی رسانه ملی به اجرا بگذارد. انتخاب پورمحمدی از همین منظر از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا از معدود مدیران ارشد رسانه ملی محسوب می‌شود که علی رغم معتمد بودن نزد مسئولان ارشد کشور، مدیریت رسانه ملی را پله پله طی کرده و به همین دلیل با جزئی‌ترین چالش‌های صداوسیما آشنا بوده و می‌تواند راهبردی مؤثر برای تغییر فضای تلویزیون طراحی و پیاده سازی کند.

در متن حکم محمد سرافراز، رییس سازمان صداوسیما خطاب به علی اصغر پورمحمدی آمده است:

«جناب آقای دکتر علی اصغر پورمحمدی

نظر به مراتب تعهد، شایستگی‌ها و تجارب مدیریتی دراز مدت و ارزشمند جناب عالی در رسانه ملی، به موجب این حکم به عنوان معاون سیمای سازمان منصوب می‌شوید.

متوقع است با بهره‌گیری بیشینه از ظرفیت‌ها وامکانات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی در راستای تحقق ماموریت‌های ذیل کوشا باشید:

- ساماندهی و بازتعریف ماموریت شبکه‌ها و کانال‌های سیما

- اصلاح و نوسازی ساختار داخلی شبکه‌ها متناسب با ماموریت و هویت شبکه‌ها در راستای چابک سازی برون سپاری تولیدات

- ارتقاء و تعمیق محتوایی برنامه ها بر پایه "دین"، "اخلاق" و نیز "سبک زندگی اسلامی - ایرانی" و ایجاد نشاط و امید در جامعه

- افزایش کیفیت برنامه های تولیدی با توجه به گونه ها وساختار های موفق ، جذاب و نوین و تولید آثار کوتاه نمایشی با هدف آموزش و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه

- ایجاد بانک اطلاعات جامع سیما (شامل اطلاعات مربوط به طرح‌ها، فیلمنامه‌ها، برنامه‌ها، کارشناسان، عوامل تولید و نیز جداول پخش)

- ارتقاء کیفی تولیدات نمایشی ( با توجه به جذابیت داستانی و هنری و نیز اثرگذاری پیام)

- توجه به ظرفیت‌ها واستعدادهای جوانان مومن، انقلابی و آگاه

- هماهنگ‌سازی نرخ نامه فعالیت‌های تولیدی و هنری در مراکز و شبکه‌های مختلف سیما.

از خداوند متعال توفیقات روز افزون جنابعالی را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و نیز تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله والعالی) خواستارم.

در ضمن از کوشش‌ها و خدمات مجدانه جناب آقای دکتر دارابی در دوره تصدی این مسئولیت حساس و خطیر سپاسگزاری می کنم و از خداوند متعال برای ایشان در مسئولیت های جدید عزت و توفیق خواستارم.

محمد سرافراز، رییس سازمان صداوسیما»

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید