×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 67
یکشنبه, 25 تیر 1396 15:33

ده پاسخ مدیر شبکه نسیم به سوال های فرمول یک / خواست مسئولان ، حفظ مخاطبین شبکه نسیم است

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
ده پاسخ مدیر شبکه نسیم به سوال های فرمول یک / خواست مسئولان ، حفظ مخاطبین شبکه نسیم است ده پاسخ مدیر شبکه نسیم به سوال های فرمول یک / خواست مسئولان ، حفظ مخاطبین شبکه نسیم است

سی و یک نما – دکتر محمد احسانی حدود دو ماهی است که مسئولیت شبکه نسیم را به عهده گرفته و در همین دوماه با حواشی رو به رو شده که یکی از عمده علل آن موفقیت شبکه ای تازه کار است که با رویکردی جدید گوی سبقت از دیگر شبکه ها ربوده و قاعدتا بیشتر زیر ذره بین نقدها قرار می گیرد که این به نظر اتفاق خوبی است تا بتواند بی نقص تر به روند رو به رشد خود ادامه دهد. این مدیر تازه کار اما با تجربه عصر گذشته در برنامه زنده "فرمول یک " حاضر شد و به سوال های "علی ضیا" مجری برنامه پاسخ هائی داد که ده نکته مهم را با هم مرور می کنیم:

 

*ما وامدار زحمات تیم قبلی از جمله دکتر کرمی و دوستان هستیم و کارهایی را که آنها شروع کرده‌اند ادامه می‌دهیم. اصلی‌ترین دغدغه من و خواست معاون سیما و ریاست سازمان این بود که سطح مخاطب شبکه نسیم را حفظ کنیم و به مرور آن را ارتقاء بدهیم.

 

*مخاطب در تلویزیون می‌رود و می‌آید. برخی برنامه‌ها مخاطبان بیشتری را جذب می‌کنند و اگر برنامه‌سازان با خلاقیت کار را ادامه بدهند، ما نباید نگران افت مخاطب فصلی باشیم. مثلا وقتی من در شبکه نمایش خانگی بودم، گاهی مخاطبانمان زیاد می شد و گاهی با پخش یک سریال خوب در تلویزیون، این آمار افت می کرد.

 

*مدیر شبکه نسیم ادامه داد: ما به عنوان صداوسیما مایلیم سهم بیشتری از مخاطب را به خودمان اختصاص دهیم. برنامه هایی که بیشتر اعتماد مردم را جذب می کنند و مدت طولانی تری روی آنتن هستند موفق ترند. البته کارشان نیز سخت تر است. آنها مثل کسانی هستند که مایلند بالای معدل ۱۸ داشته باشند. برنامه هایی که مدتها روی آنتن هستند باید خلاقیت بیشتری داشته باشند که نه تنها افت نکنند، بلکه صدم به صدم به مخاطبانشان اضافه شود.

 

*خطوط قرمز چیز ثابتی است که در همه رسانه ها وجود دارد و بر اساس عرف جامعه است. ممکن است سر و شکل برخی برنامه ها این حس را به مخاطب منتقل کند که خطوط قرمز ما متفاوت است و شبکه نسیم خطوط قرمز کمتری دارد اما چنین نیست. ما می‌کوشیم با خلاقیت برنامه‌سازانمان برنامه‌های جذاب‌تری تولید کنیم.

 

*ساختار ما در دوره جدید تغییراتی خواهد داشت. شبکه نسیم دو کانال زیر مجموعه خود دارد از جمله "تماشا" با محوریت پخش سریال و" نمایش" با محوریت پخش فیلمهای سینمایی. می خواهیم در تابستان در این شبکه ها برنامه هایی درباره فیلم و سریال هم داشته باشیم. مثل «سینما دوبله» که از شبکه نمایش پخش می شود.

 

*برنامه «دورهمی» تا اواخر مرداد پخش می شود و بعد از آن سعی می کنیم گلچینی از برنامه ها را پخش کنیم. همچنین موزه دورهمی که شامل هدایای مهمانان برنامه است، نیز در قالب خیریه به فعالیت خود ادامه می دهد.«دورهمی» تا پایان سال ۹۶در شبکه نسیم ادامه پیدا می کند. قرار است بعد از محرم و صفر آقای مدیری ساخت این برنامه در شبکه نسیم را ادامه بدهد اما هنوز برای سال ۹۷تصمیمی گرفته نشده است.

 

*«خندوانه» تا پایان تابستان ادامه دارد و بعد از آن وارد فاز استراحت می شود و فصل پنجم آن در زمستان روانه آنتن خواهد شد. ضمن اینکه «خنداننده شو» ادامه دارد، ما سعی کرده ایم اگر اشکالی وجود دارد رفع کنیم. جوانان حاضر در این برنامه تجربه کمدی ندارند و در حال تجربه هستند.دوستانی که اکنون به عنوان کمدین شناخته شده هستند، ۲۰و چند سال پیش که در گروه اجتماعی شبکه یک، اولین کارهایشان را آغاز کردند به این خوبی نبودند و حالا خودشان را ارتقاء داده‌اند. اگر این سلسله قطع شود ما در چند سال آینده با خلاء روبرو می‌شویم و «خنداننده شو» باعث می‌شود تعدادی کمدین به کشور اضافه شود. در اشکال‌گیری باید به سهم و وزن اشکال هم توجه کنیم و مسائل بیش از اندازه‌ای که باید، منعکس نشوند. «ادا بازی» هم جذاب‌تر می شود و چهره‌های بیشتری در آن حضور پیدا می کنند.

 

*چند برنامه جدید در تابستان داریم که بخشی از آنها شروع شده و پخش برخی دیگر در مرداد آغاز می‌شود. «وقتشه» برنامه‌ای درباره مقدمات و مراحل ازدواج است، بخشی از آن توسط کامران تفتی اجرا می شود و پیش بینی می کنیم جذاب شود.«دلویزیون» برنامه ترکیبی و در قالب جنگ است که از جمله برنامه های جدید ما است. مستند مسابقه «خانه ما» مسابقه ای خانوادگی است که در آن بحث مدیریت مصرف و درآمد خانواده از اهداف پنهان این برنامه است که کار جذابی است. برنامه «کتاب باز» دیگر برنامه جدید ما است که برای ترویج کتابخوانی و فرهنگ مطالعه پخش می شود و تاثیرگذار است.

 

*اولین سریال شبکه نسیم را با نام «سفر در خانه» در حال تولید داریم که در عید قربان و غدیر در ۱۷قسمت پخش می شود. این سریال به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه کنندگی عباس اکبری و سعید کمانی توسط علیرضا مسعودی نوشته شده است و خانم مقانلو، آقای پورشیرازی و دیگر دوستان در این کار مفرح خانوادگی بازی می کنند. ماجرای سریال درباره کارمندی است که ترفیعی به او می دهند و او با پاداشش می خواهد خانواده را به سفر ببرد و اتفاقاتی پیرامون این سفر رخ می دهد.

 

*از من خواسته شده در دوره جدید به طور ویژه روی سریال تمرکز کنیم. از جمله طنزهای قدیمی ۹۰شبی و ملودرام‌های بلند که قرار است در شبکه نسیم روی آن کار کنیم. البته ساختار و زیرسطح های ما متناسب نیست و دوستان قول همکاری داده اند و از سال جدید سعی می کنیم این کار را انجام دهیم.

 

وی در آخر اضافه کرد: می کوشیم از کسانی که می توانند برای مردم برنامه جذاب تولید کنند دعوت کنیم. درِ شبکه نسیم باز است و از مردم می خواهم ما را از نظرات خود بی بهره نگذارند.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید