یکشنبه, 04 تیر 1396 02:12

به بهانه حضور علی قربان زاده در برنامه دورهمی / بازیگری که با حضور در قاب اصغر فرهادی خودنمایی نمی کند

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
به بهانه حضور علی قربان زاده در برنامه دورهمی / بازیگری که با حضور در قاب اصغر فرهادی خودنمایی نمی کند به بهانه حضور علی قربانزاده در برنامه دورهمی / بازیگری که با حضور در قاب اصغر فرهادی خودنمایی نمی کند

ریحانه محمودی (سی و یک نما)- علی قربان زاده را اواخر دهه‌ی هفتاد شناختیم، با "سیاوش" فیلمی خوش ساخت و موفق از سامان مقدم که حضور هدیه تهرانی هم، دیده شدنش را تضمین می‌کرد. اما در واقع هیچ کس به قدر خود علی قربان زاده توجه‌ها را جلب نکرد. بازیگری جوان با استایل و ظاهری متفاوت، با بازی و بیانی منحصر به فرد.


علی قربان زاده که به سرعت به چهره‌ای محبوب تبدیل شده بود، حالا راهش به شبکه‌ی پنج سیما و سریال "داستان یک شهر" باز شده است. سریالی که تا همین حالا هم به عنوان یکی از موفق ترین سریال‌های سیما و شبکه پنج (که آن موقع حدودا سه چهار سال داشت) شناخته می‌شود.

بعد از آن کم کار کرد شاید هم کار کرد و ما ندیدیم! هر چه که بود نه فراموشش کردیم و نه توانستیم نسبت به حضورش بی تفاوت باشیم و نه عاشق سینه چاکش! او علی قربان زاده بود و ما از سبک و سیاق بودنش در تصویر خوشمان می‌آمد. وقتی مَرد بود درست مَرد بود. وقتی معصوم بود باورپذیر بود و وقتی عاشق بود ما هم حسش می کردیم. می خواستیم باز هم باشد. باز هم ببینیمش تا آن جا که سوپر ستاره شود. اما داستان این طور پیش نرفت.

او برای ما همان علی قربان زاده‌ی "سیاوش" و "داستان یک شهر" باقی ماند و هرگز از محبوبیت و مقبولیت آن دوره‌اش نزد ما کم نشد، حتی وقتی کارنامه‌ی کاری‌اش سنگین‌تر نشد و ما را راضی نکرد و من هیچ وقت نفهمیدم چرا؟

تا امشب که برنامه‌ی دورهمی را با حضورش دیدم.

علی قربان زاده خیلی آدمِ خودش است و کسی که این قدر آدم خودش است کمتر می تواند بازیگر فیلم شخص دیگری باشد. شاید به همین خاطر بود که او را کم دیدیم و ای بسا به اندازه.

او باید هنرمند بماند زندگی اش را بکند و اگر خواست فیلم بازی کند و بسازد حتی و یا هر کار دیگر!

به کسی باج نمی‌دهد و باج نمی‌خواهد از خودش از زندگی‌اش از کارنامه‌اش راضی است چه کار به ناراضی دارد؟!

شاید به همین خاطر از تریبونش در برنامه مهران مدیری استفاده می‌کند تا به حقوق معنوی پایمال شده‌ی دیگر همراهان سینمایی و هنری اش که لزوما هم بازیگر نیستند بپردازد.

و نکته‌ی جالبی که بی هیچ قضاوتی توجه شما را به آن جلب می‌کنم این که: او با سریال "داستان یک شهر" ساخته‌ی اصغر فرهادی، یکی از طلایی ترین دوران بازیگری اش را سپری کرد و اسمی از او در برنامه نبرد.( بماند که مهران مدیری هم که با فرهادی سابقه‌ی همکاری داشته به این موضوع اشاره‌ای نکرد) ولی شاید بازیگر دیگری در جای او، با آب و تاب از همکاری و رفاقتش با صاحب دو جایزه‌ی اسکار سخن می‌گفت. شاید خاطرات جعلی می‌بافت از داستان یک شهر، شاید دوباره و صد باره به اصغر فرهادی و ملت ایران تبریک می‌گفت ولی او در اینجور زمینِ بازی‌ها توپ نمی‌زند. او علی قربان زاده است و ما هنوز هم از او خوشمان می‌آید.

پیشنهاد می‌کنم تکرار برنامه‌ی دورهمی را فردا ۳ بامداد، ۷صبح، ۱۱صبح و ۱۶:۳۰ از شبکه نسیم ببینید.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید