سه شنبه, 31 ارديبهشت 1398 04:00

مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» به حاشیه کشیده شد / «حق  وتو» ی خانم بازیگر

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» به حاشیه کشیده شد / «حق  وتو» ی خانم بازیگر فاطمه رادمنش در برنامه استعدادیابی عصر جدید

سی و یک نما – برنامه ی استعداد یابی عصر جدید که قرار بود شب های شنبه و یکشنبه روی آنتن شبکه سه سیما برود، با تدبیری هوشمندانه در باکس شبهای یکشنبه و دوشنبه نشست تا برچیدن بساط برنامه ی نود کمتر به چشم بخورد و البته موفق هم شد. احسان علیخانی تهیه کننده و مجری باهوش  تلویزیون که می دانست برنامه «ماه عسل» در سال گذشته داشت نفس های آخر را می کشید، به برنامه ی پرمخاطب دیگری سوییچ کرد و در مدتی کوتاه توانست رضایت مردم را هم جلب کند.

و البته انتخاب داورانی که چه در زمینه ی اجتماعی، چه سیاسی و چه حرفه ای از طیف های متفاوتی هستند و نوع نگاه و احساساتشان نیز در یک سو نبود هم از نقاط قوت برنامه عصر جدید است.

برنامه ی عصر جدید قرار است یک برنامه ی استعدادیابی باشد و استعدادیابی یعنی دادن فرصت به آنهایی که تریبونی برای ابراز استعداد خود ندارند. این مانیفستی است که نگاه و الگو برداری (از کلمه کپی استفاده نمی کنم) عصرجدید از این نوع برنامه ها نظیر  پر بیننده ترینشان یعنی "امریکن گات تلنت" و "امریکن آیدل نیزبه آن احترام می گذارند و ستاره های این برنامه ها تا کنون از سرخورده ترین و محروم ترین افرادی بودند که صد البته استعداد درخشانی و نهفته ای هم داشتند.

برنامه ی شب گذشته ی عصر جدید اما همه ی معادلات را به هم زد. شب گذشته  رویا نونهالی بی هیچ تردیدی در انتخاب و تصمیم گیری «وتو» کرد و اینکه خانم نونهالی حس و نگاه خاصی "فاطمه رادمنش" داشت، چیزی نیست که قابل کتمان باشد و چقدر متاسف شدم از اینکه دکتر بشیر حسینی رسالت معلمی خود را نادیده گرفت، احساساتی شد و با تک ماده، فاطمه رادمنش، این کارگردان و بازیگر حرفه ای تئاترو برگزیده ی جشنواره تئاتر فجر را که اصولا حضورش در این میدان استعدادیابی در چارچوب تعریف شده برنامه نیست، را با اغماض پاس کرد و طبیعی بود که جمعیت احساساتی حاضر در استودیو هم که در لا به لایشان مهمانان مهاجر افغان هم نشسته بودند تحت الشعاع یک اپیزود احساسی که ما را به یاد کارهای زنده یاد «حسین پناهی» هم می انداخت، قرار بگیرند و بی آنکه میان "یک سوژه خوب برای اجرا" و فرصتی که به یک استعداد تازه داده می شود که می تواند زندگیش را دگرگون کند، تفکیکی قائل شوند، به این خانم بازیگر تئاتر فرصت حضور دادند. حضوری که به عدم حضور دیگری و از دست دادن شانسی که شاید تا آخرعمروی تکرار نشود و از آن متحیرانه تر، انتخاب داوران که گرچه قابل پیش بینی بود اما از یک برنامه ی منصفانه ناامیدمان کرد و این نقطه ی تزلزلی است که احسان علیخانی باید بداند که تا چه اندازه روی لبه ی تیغ ایستاده است.

در آخر بد نیست به این مورد اشاره کنم که در فصل قبل "امریکن آیدل" با داوری بزرگان عالم موسیقی چون  لاینل ریچی ، یک خواننده ی بسیار خوش صدا، صرفا به این دلیل که پدرش موزیسین تقریبا شناخته شده ای بود با سختگیری از رقابت حذف شد و همه حیرتزده شدند تا جایی که این حذف موجب اعتراض تماشاچیان نیز شد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید