یکشنبه, 18 تیر 1396 13:43

ژانر علمی تخیلی روی آنتن تلویزیون می رود / پخش فیلم های جاذبه، مریخی و فراموشی

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
ژانر علمی تخیلی روی آنتن تلویزیون می رود / پخش فیلم های جاذبه، مریخی و فراموشی ژانر علمی تخیلی روی آنتن تلویزیون می رود / پخش فیلم های جاذبه، مریخی و فراموشی

سی و یک نما- شبکه چهار سیما که مدتی است جشنواره تابستانی فیلم‌های سینمایی را آغاز کرده است، این هفته آثاری از ژانر علمی تخیلی را روی آنتن می‌برد.

 

به گزارش سی و یک نما، این هفته «جاذبه»، «مریخی» و «فراموشی» از جمله فیلم‌هایی هستند که در قالب این جشنواره از تلویزیون پخش می‌شوند.

فیلم سینمایی «جاذبه» به کارگردانی آلفونسو کواران دوشنبه ۱۹ تیر از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. این فیلم علمی تخیلی با بازی اد هریس، جورج کلونی و سندرا بولاک در سال ۲۰۱۳ ساخته شده و محصول امریکاست.

راین استون و مت کُوالسکی در ایستگاه فضایی در حال تعمیر یک تلسکوپ و در حال پیاده روی فضایی هستند که در همین حین انفجاری باعث سرگردانی آن ها در فضا می شود. تمام تجهیزات از بین رفته است و تمام همکاران آنها مرده اند. آنها باید خود را به یک سفینه سالم برسانند تا یک محفظه پرواز اضطراری خود را به سطح زمین برسانند.

«مریخی» عنوان فیلم سینمایی دیگری است که سه شنبه ۲۰ تیر پخش می‌شود. «مریخی» به کارگردانی ریدلی اسکات محصول ۲۰۱۵ امریکا در ژانر علمی تخیلی است. مت دیمون برای بازی در این فیلم برنده جایزه گلدن گلوب شد. همچنین فیلم نامزد هفت بخش در جوایز اسکار بود که در هیچ‌یک موفق نبود.

در فیلم «مریخی» مت دیمون نقش فضانوردی را دارد که در مأموریتی در مریخ به علت وقوع توفانی شدید ناپدید می‌شود و روی زمین همه تصور می‌کنند که او مرده است. او باید تمام قابلیت‌های خود را به‌کار بگیرد تا به مرکز کنترل پرواز در کرهٔ زمین وضعیت خود را اطلاع داده و تقاضای کمک بکند. درحالی که برای بقای خود در مریخ و زنده ماندش درگیر مشکلات است، ناگهان دچار حادثه می‌شود. دوستانش برای نجاتش تلاش می‌کنند و با کمک نبوغش اتفاقات جالبی برایش رقم می‌خورد.

فیلم سینمایی «آتش در آسمان» ساخته روبرت لیبرمن چهارشنبه ۲۱ تیرماه به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود. این فیلم با نقش آفرینی رابرت پاتریک، کریگ شفر، پیتر برگ، هنری توماس، برادلی گرگ، نوبل ویلینگهام و جیمز گارنر محصول ۱۹۹۳ آمریکا است. در داستان فیلم آمده است: دوست مرد چوب بری که در باره بشقاب پرنده ای تحقیق می کرد، ناپدید می شود، او مظنون به قتل می گردد ... .

«فراموشی» عنوان آخرین فیلم سینمایی است که این هفته در قالب جشنواره فیلم های سینمایی از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد. این فیلم به کارگردانی جوزف کوشینسکی محصول ۲۰۱۳ آمریکا است.

داستان این فیلم از این قرار است که: سال ۲۰۷۷، زمین به یک زباله دانی متروک و بایر تبدیل شده است. این امر نتیجه نبردی میان انسان ها و موجودات فضایی است که ۶۰ سال قبل رخ داده است. بشریت جنگ را برده اما زمین را از دست داده است. شخصی با بیگانگان و موجودات فضایی مبارزه می کند، اما بعد از مدتی متوجه می شود ... .

تام کروز و مورگان فریمن در این فیلم با ژانری علمی، تخیلی و اکشن نقش آفرینی کرده اند.

جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه چهار در ایام تابستان شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۰:۳۰ پخش و ساعت ۱:۳۰ بامداد بازپخش می شود.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید