پنج شنبه, 13 دی 1397 18:39

اعلام اسامی فیلم‌های کوتاه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر+ توضیحات دبیر جشنواره

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
اعلام اسامی فیلم‌های کوتاه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر+ توضیحات دبیر جشنواره اعلام اسامی فیلم‌های کوتاه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر+ توضیحات دبیر جشنواره

سی و یک نما_ با نزدیک شدن به روزهای برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، اسامی هفت فیلم کوتاه راه یافته به این جشنواره اعلام شد. همچنین ابراهیم داروغه‌‌زاده دبیر جشنواره‌ی سی و هفتم توضیحاتی در این خصوص ارائه داد.

 از میان فیلم‌های کوتاهی که در بخش بهترین فیلم جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشن مستقل فیلم‌های کوتاه خانه سینما نامزد بوده و به نمایش درنیامده‌اند و همچین در دوره‌های قبل متقاضی نبوده‌اند، هفت فیلم دارای شرایط حضور در بخش فیلم کوتاه این دوره بوده‌اند که از سوی انجمن سینمای جوانان و انجمن فیلم کوتاه ایران به جشنواره معرفی شدند.

اسامی هفت فیلم راه یافته به بخش فیلم کوتاه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به این شرح است:

«اس»(s) حامد اصلانی
«بچه خور» محمد کارت
«تشریح» سیاوش شهابی
«تو هنوز اینجایی» کتایون پرمر و محمد روحبخش
«دریای تلخ» فاطمه احمدی
«رورانس» سوگل رضوانی
«گسل» سهیل امیر شریفی

دبیر سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر تاکید کرد که فیلم های کوتاه معرفی شده به دبیرخانه فجر باید تایم خود را به ۱۵ دقیقه برسانند.

ابراهیم داروغه زاده درباره فیلم‌های کوتاه معرفی شده به این دوره از جشنواره که تعدادی از آنها زمانی بالای ۱۵ دقیقه دارند و مشمول شرط فراخوان نیستند گفت: با شروطی که در فراخوان سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر آمده است تنها ۴ فیلم امسال شرایط حضور را داشتند و این موضوعی بود که دوستان ما در انجمن سینمای جوانان ایران و انجمن فیلم کوتاه نیز در مذاکراتشان با دبیرخانه فجر بدان اشاره داشتند.

وی افزود: این دوستان از ما می خواستند که شرایط را به گونه ای قرار دهیم که فیلم های زیر ۱۷ دقیقه امکان حضور در رقابت فجر را داشته باشند ولی پاسخ ما این بود که امکان تغییر فراخوان وجود ندارد.

دبیر سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر تاکید کرد: درنهایت انجمن فیلم کوتاه ایران در فهرستی، ۷ فیلم را به ما معرفی کرد ولی شرط ما و آنها این شد که فیلمسازانی که فیلم شان بالای ۱۵ دقیقه است و فیلم شان در این فهرست حضور دارد، حتما نسخه ۱۵ دقیقه ای را به ما تحویل دهند تا امکان حضور در رقابت را داشته باشد.

داروغه زاده در پایان تاکید کرد: اگر این فیلمسازان نسخه ۱۵ یا زیر ۱۵ دقیقه ای را به دبیرخانه نرسانند، فیلم شان از رقابت حذف خواهد شد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید