سه شنبه, 01 خرداد 1397 04:30

به بهانه رونمایی از اولین تیزر «داش آکل» / برداشتی کاملا آزاد از عاشقانه صادق هدایت

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
به بهانه رونمایی از اولین تیزر «داش آکل» / برداشتی کاملا آزاد از عاشقانه صادق هدایت به بهانه رونمایی از اولین تیزر «داش آکل» / برداشتی کاملا آزاد از عاشقانه صادق هدایت

هما گویا(سی و یک نما ) – داش آکل داستان عاشقانه و مثل دیگرقصه های صادق هدایت ، تلخ و گزنده اما خواندنی و ماندگاررا هیچکس نمی تواند بهتر از مسعودکیمیایی در قاب تصویر بکشد و هیچکس نمی تواند چون بهروز وثوقی، داش آکل باشد و هیچکس نمی تواند چون اسفندیار منفردزاده موسیقی آن را بسازد. این واقعیتی است که خوشبختانه محمد عرب نیز در اولین ساخته اش می داند و به درستی در نظر می گیرد.

 

 

داش آکل محمد عرب ویژگی های خاصی دارد که در همین ابتدا و با دیدن تیزر یک دقیقه ای آن می شود حسش کرد به شرط اینکه تیزر فیلم چند قدم جلوتر از خود فیلم نباشد .سینمای جهان

 

 

سینمای ایران

 

 

این فیلم فرصتی است که به مهران غفوریان ، ارژنگ امیرفضلی ، علی صادقی و .... داده می شود تا بازیگری خود را در ورطه ای دیگر محک بزنند. فرصتی که نه تنها برای مخاطب جالب و دیدنی خواهد بود بلکه کارگردان را نیز سر شوق می آورد و تا جایی که می بینیم همگی در این نقش های جدی باورپذیرند و کم نمی آورند.

ازطرفی "حسین یاری" نزدیکترین گزینه به شخصیت "داش آکل " است که می توانیم بازی وی را دوست داشته باشیم و بپذیریم ، همانطور که در "شب دهم " حسن فتحی چنین بود.بازی که می تواند با سربلندی در چشمان اسطوره داش آکل "بهروز وثوقی" نگاه کند.

 

 

سینمای جهان

 

 

 

از نکات مثبت داش آکل محمد عرب  این است که بر خلاف نسخه سینمایی کیمیایی که وفادار به صادق هدایت بود، از آن فاصله می گیرد و به " مرجان" هم جایی در این عشق می دهد و فرصتی که در قصه بپلکد و خودنمایی کند .گرچه این مرجان، چندان واقعی نیست اما به نظر، می تواند تعلیق و کشش فیلم را بیشتر کند.

چیزی که لزوما فاصله بین کتاب است تا فیلم. اینکه فیلم باید وجه سرگرم کننده تری از کتاب های نویسنده ای چون صادق هدایت داشته باشد به خصوص که قاعدتا شخصیت رقاصه روسپی قصه داش آکل (شهرزاد) که شاهکار این قصه هم هست قاعدتا یا حذف و یا بیرنگ شده است. به هر حال باید منتظر ماند و دید که منصور براهیمی نویسنده این ورژن از داش آکل چه کرده و بقیه عوامل چقدر در جایگاه خود موفق بوده اند.

به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، اولین تیزر رسمی فیلم سینمایی «داش آکل» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد عرب‌ که هم‌اکنون در نوبت اکران قرار دارد، رونمایی شد. ساخت این تیزر برعهده روزبه کلباسی بوده است.

این فیلم برداشتی آزاد از داستان کوتاه داش آکل صادق هدایت به نویسندگی منصور براهیمی است.

حسین یاری، مهران غفوریان، محمدرضا شریفی نیا، هلیا امامی، فاطمه گودرزی، علی صادقی، مهرداد ضیایی، نیما شاهرخ‌شاهی، ارژنگ امیرفضلی، امیرحسین صدیق، قدرت الله صالحی، الله قلی نظری، محسن افشانی، ارسلان قاسمی، علی مسعودی (مشهدی)، امین ایمانی، رضا عزیزی، ایمان صفا، رضا هاشمی، علیرضا بابایی، صادق حدادی، طاها عرب، محمدرضا زاهدی، بازیگران «داش آکل» (عشق و آتش) هستند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید