چهارشنبه, 09 بهمن 1398 22:32

خرید پیج سلبریتی ها و تبدیل آن به سایت خبری در اینستاگرام!/ واکنش تند دنبال کنندگان

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
خرید پیج سلبریتی ها و تبدیل آن به سایت خبری در اینستاگرام!/ واکنش تند دنبال کنندگان خرید پیج سلبریتی ها و تبدیل آن به سایت خبری در اینستاگرام!/ واکنش تند دنبال کنندگان

سی و یک نما - مدت زمانی است که خرید فالوور در اینستاگرام به عنوان یک بیزینس بسیار پردرآمد مطرح شده و اصولا این فضای مجازی شکل تازه ای به رسالت خبری و تصویری داده که جنبه ی مثبت و منفی فراوانی دارد. از نکات مثبت آن می توان به ارتباط نزدیکتر مردم دنیا با یکدیگر اشاره کرد و از نکات منفی آن نیز شکسته شدن حریم خصوصی و تحت الشعاع قرار گرفتن روابط عاطفی چهره به چهره است که این آخری کل سوشال مدیا را شامل می شود.

از بحث دور نشویم و برگردیم به مبحث فالوور و لایک و ویو در اینستاگرام که حالا با مقوله ی تاسف بار جدیدی رو به رو شده است.
پس از خبری که در مورد قیمت خرید و فروش پست ها در پیج "بهنوش بختیاری" رسانه ای شد، امروز به عینه با معضل جدیدی در فضای اینستاگرام مواجه شدیم..

سایت های زیادی هستند که فقط بر پایه خرید و فروش فالوور درآمد های نجومی به چنگ می آورند ، اما جای تاسف دارد که اگر تا دیروز چهره های اینستاگرامی، به قولی عامیانه (شاخ های مجازی) و اینفلوئنسرها از این راه کسب درآمد می کردند، حالا بازیگران و هنرمندان نیز وارد عرصه رقابت شده اند، رقابتی که گاهی حتی به فروش پیج هایشان می انجامد..
ولی این مسئله که بازیگر جوان تازه کاری که به واسطه ی همین فضای اینستاگرام با عکس های جذاب و گاه نامتعارفش شناخته تر شد و پیج خوب با فالوورهای بالایی برای خود دست و پا کرده ، پیج خود را میفروشد و عکس العمل تند مخاطبان را به جان میخرد
حال این سوال مطرح میشود که چه چیزی سبب میشود که این بازیگر صفحه ی شخصی خود را به سایت خبری نو پا بفروشد!!
از آنجا که این روزها استفاده از سوم شخص مفرد و جمع و مفعول بی واسطه در رسانه ها و فضای مجازی باب روز شده و جای حروف الفبا را هم گرفته، ما این سنت نادرست را می شکنیم و می گوییم که اشاره ی ما به پیج "ریحانه پارسا" است که یک شبه به سایت خبری سینمایی بدل شده و این مسئله از طرف فالوورها با نا رضایتی مواجه است.
حال جا دارد که بپرسیم، آیا در چارچوب رسانه نباید با چنین اتفاقی برخورد کرد؟
آیا نیازی به دخالت وزارت ارشاد نیست؟
آیا ایجاد یک سایت خبری در ارشاد تعریف و شرایط خاصی ندارد؟
چرا سایت های قارچ مانند در فضای مجازی مجوز چنین اقداماتی دارند و رسالت یک سلبریتی که باید الگوی جامعه باشد چیست؟
آیا این چنین اقداماتی دقیقا پیش از شروع جشنواره فیلم فجر، تصادفی است یا بستری برای کسب درآمد بیشتر در اینستاگرام؟
عکس از : زهرا اروجلو

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید