جمعه, 11 تیر 1395 00:54

رضا میرکریمی جایزه اصلی و فرهاد اصلانی جایزه بهترین بازیگر مرد 38مین جشنواره فیلم مسکو را دریافت کردند

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رضا میرکریمی جایزه اصلی و فرهاد اصلانی جایزه بهترین بازیگر مرد 38مین جشنواره فیلم مسکو را دریافت کردند رضا میرکریمی جایزه اصلی و فرهاد اصلانی جایزه بهترین بازیگر مرد 38مین جشنواره فیلم مسکو را دریافت کردند

سی و یک نما- جايزه بهترين فيلم، بهترين بازيگر مرد براى فرهاد اصلانى و بهترين فيلم از نگاه تماشاگران به  فيلم دختر در جشنواره مسكو رسيد.

تازه‌ترین ساخته رضا میرکریمی جایزه اصلی سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو را از آن خود کرد.

برندگان این دوره جشنواره فیلم مسکو پنجشنبه شب معرفی شدند و در بخش مسابقه اصلی، "دختر" به کارگردانی سیدرضا میرکریمی از ایران، جایزه اصلی یا جرج طلایی بهترین فیلم جشنواره را از آن خود کرد.

فرهاد اصلانی هم برای "دختر" جایزه جرج نقره‌ای بهترین بازیگر مرد را گرفت. تازه‌ترین ساخته میرکریمی همچنین جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را برد.

مریلا زارعی، ماهور الوند، شاهرخ فروتنیان، مسعود سخایی، نیوشا مدبر و... از دیگر بازیگران فیلم "دختر" هستند که این روزها در سینماهای تهران و شهرستان‌ها روی پرده است.

در خلاصه داستان "دختر" آمده است: آقای عزیزی که سرپرست بخش تعمیرات و نگهداری پالایشگاه آبادان است برای مراسم خواستگاری دخترش آماده می‌شود و ستاره دختر دیگرش در همان روز قصد سفر به تهران برای شرکت در جشن خداحافظی یکی از دوستان هم‌دانشگاهی‌اش را دارد. پدرش به دلایلی به این سفر مشکوک است و این آغاز ماجراست.

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو 23 تا 30 ژوئن (سوم تا 10 تیر) برگزار شد.

میرکریمی پیش از این نیز برای فیلم "به همین سادگی" از جشنواره مسکو جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد. همچنین فیلم‌های "امروز"، "یه حبه قند" و چندین اثر دیگر این کارگردان به زبان روسی ترجمه شده است.

تکمیل خبر:

 

سلام به همه دوستان از مسکو

 

دیشب پس از مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی مسکو وقتی خبر های منتشر شده در ایران را دیدم با تعجب متوجه شدم در ترجمه یکی از جوایز اشتباهی صورت گرفته است و هر چند در شکل گیری این موضوع نقشی نداشته ام ولی به لحاظ اخلاقی موظفم توضیح دهم. فیلم " دختر " جایزه طلای بهترین فیلم و جایزه بهترین بازیگر مرد و جایزه فدراسیون سینماگران روسیه ( احتمالا همان خانه سینمای خودمان ) را دریافت کرده و در بخش آرا مردمی با اختلاف اندکی دوم شده است . از همه دوستان به خاطر پیام های تبریک و ابراز لطف شان صمیمانه سپاسگزارم . رضا میر کریمی

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید