سه شنبه, 11 آذر 1399 18:08

علی‌اصغر شهبازی بازیگر نقش ماندگار پدر در «جدایی نادر از سیمین» درگذشت

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
علی اصغر شهبازی بازیگر نقش ماندگار پدر در «جدایی نادر از سیمین» درگذشت علی اصغر شهبازی بازیگر نقش ماندگار پدر در «جدایی نادر از سیمین» درگذشت

سی و یک نما - علی‌اصغر شهبازی بازیگر فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» چشم از جهان فرو بست.

در هنر بازیگری، عمدتا نقش‌هایی بیشتر به چشم می آیند و بازیگر در جان بخشیدن به یک شخصیت موفق‌تر است که پارتنر وی در ملموس شدن آن شخصیت تبادلی موثر دارد، حتی اگر آن نقش کوتاه و یا در حاشیه باشد. یکی از همین نقش‌ها که موجب شد تا با بازی فوق‌العاده‌ای از پیمان معادی و دیگر بازیگران فیلم برجسته‌ی جدایی نادر از سیمین مواجه باشیم، بازی ساکت و زیرپوستی پیرمردی بود که چندان هم سابقه‌ی بازیگری نداشت و انگار خود خودش بود. پیرمردی که شاید از کنار بازی خوب او به راحتی گذشتیم از بس که باورپذیر بود و خیلی‌ها حتی نام او را هم نمی‌دانستیم.

photo_2020-12-01_23-22-11.jpg

علی اصغر شهبازی بازیگر سالخورده سینما که در فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» نقش پدری مبتلا به آلزایمر را ایفا می‌کرد، صبح روز نهم آذرماه به دلیل ایست قلبی و کهولت سن دارفانی را وداع گفت. دقیقا در همان تاریخ روند ۹/۹/۹۹ که خیلی ها برای تولد و ازدواج به دنبال ثبتش بودند.

امیر شهبازی فرزند این بازیگر، ضمن تأیید این خبر گفت: روز گذشته صبح دوشنبه ۱۰ آذرماه مراسم تشییع و خاکسپاری پدرم در بهشت زهرا برگزار شد.

photo_2020-12-01_23-22-11 (2).jpg

علی‌اصغر شهبازی متولد سال ۱۳۰۱ برای اولین بار در فیلم «زیر درخت هلو» به کارگردانی ایرج طهماسب جلوی دوربین رفت.

وی در سال ۸۹ در «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی به ایفای نقش پرداخت و همراه با دیگر بازیگران این فیلم جایزه خرس نقره‌ای را به صورت مشترک از جشنواره فیلم برلین کسب کرد.

photo_2020-12-01_23-22-06.jpg

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید