پنج شنبه, 26 فروردين 1400 11:07

محسن قاضی مرادی درگذشت | پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران | محسن قاضی‌مرادی در قطعه هنرمندان آرام گرفت

نوشته شده توسط سی و یک نما
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)
محسن قاضی مرادی درگذشت | پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران | محسن قاضی‌مرادی در قطعه هنرمندان آرام گرفت خبر سی و یک نما

سی و یک نما - محسن قاضی مرادی بازیگر سینما و تلویزیون شب گذشته ۲۵ فروردین ماه درگذشت.

 به گزارش سی و یک نما به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، محسن قاضی مرادی بازیگر سینما و تلویزیون شامگاه چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه دار فانی را وداع گفت.

زنده یاد قاضی مرادی سال‌ها از بیماری پارکینسون رنج می‌برد و در نهایت شب گذشته -چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه- در منزل شخصی خود جان به جان آفرین تسلیم کرد.

قاضی مرادی در سینما و تلویزیون نقش‌های مختلفی را ایفا کرد و سریال «هیولا» به کارگردانی مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی از آخرین نقش آفرینی‌های اوست.

او همچنین در سریال‌هایی مثل «هفت سنگ»، «شمعدونی»، «من یک مستاجرم»، «دندون طلا» و… حضور داشته است.

آن مرحوم که بازیگری در سینما را پیش از انقلاب آغاز کرده بود، از میانه‌های دهه 60 تا حدود سه دهه بعد در حدود 40 فیلم در نقش‌های کوتاه و بلند ظاهر شد. از فیلم‌های ماندگار کارنامه قاضی‌مرادی می‌توان به «سگ‌کشی» بهرام بیضایی و «زیر پوست شهر» رخشان بنی‌اعتماد و «خانه‌ای روی آب» بهمن فرمان‌آرا اشاره کرد.

سی و یک نما درگذشت این هنرمند را به خانواده وی و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

پیام تسلیت مرکز سیما فیلم

مرکز سیما فیلم با انتشار پیامی درگذشت محسن قاضی مرادی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون کشورمان را که ساعات پایانی چهارشنبه ۲۵ فروردین چشم از جهان فروبست، تسلیت گفت.

در پیام تسلیت مرکز سیما فیلم آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت زنده‌یاد محسن قاضی‌مرادی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، موجب تأثر و اندوه جامعه هنری و مردم هنردوست شد. او سال‌های پایان عمرش را با بیماری سپری کرد و همسر هنرمند دلسوز و مهربانش سرکار خانم مهوش وقاری با پرستاری و مراقبت از ایشان، تلاش بی‌بدیلی انجام داد.

ایشان از پیشکسوتان عرصه بازیگری بودند که نقش‌هایی به‌یادماندنی در عرصه تلویزیون، سینما و تئاتر از خود بر جای گذاشتند.

خبر درگذشت این بازیگر بااخلاق که نقش‌های ماندگاری در سریال‌ها و فیلم‌هایی همچون شمعدونی، مهمان‌پذیر طوبی، هزاران چشم و دیگر آثار فاخر سینما و تلویزیون ایفا کرده بود، باعث تاثر عمیق شد.

مرکز سیمافیلم درگذشت این هنرمند فقید را به همسر هنرمند، خانواده رسانه ملی، جامعه هنری و مردم همیشه قدردان کشورمان تسلیت می‌گوید.»

پیام تسلیت شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران

در پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران آمده است:

 بازگشت همه به سوی اوست

با نهایت اندوه و تاسف بسیار ، محسن قاضی مرادی بازیگر با سابقه و خاطره‌ساز کشورمان ، پس از دوران طولانی جدال با بیماری و تحمل رنج فراوان، از میان ما رفت و به آرامش بیکران پیوست.

درگذشت این چهره محبوب را به حضور همسر گرامی ایشان سرکارخانم مهوش وقاری و دیگر اعضای خانواده محترم ، همکاران و هموطنان هنردوست تسلیت عرض می‌نمائیم.

یاد و خاطره‌اش گرامی باد.

انجمن بازیگران سینمای ایران

Mohsenghasimoradi.jpeg

محسن قاضی‌مرادی در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد

پیکر محسن قاضی‌مرادی، بازیگر فقید سینما و تلویزیون امروز جمعه ۲۷ فروردین در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) و در کنار مزار گرشا رئوفی به خاک سپرده شد.

خاکسپاری این بازیگر به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برای پرهیز از طولانی شدن زمان برنامه، بدون سخنرانی و تنها با حضور اقوام و تعداد کمی از دوستان و هنرمندان برگزار شد.

محسن قاضی‌مرادی که از بیماری پارکینسون رنج می‌برد، پنجشنبه 26 فروردین در سن 80 سالگی در خانه خود به دیار باقی شتافت.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید