یکشنبه, 18 آذر 1397 00:00

نشست رسانه‌ای دوازدهمین جشن منتقدان برگزار شد/ گودرزی: می‌خواستیم پول برگزاری جشن، مثل آراء آن پاک باشد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نشست رسانه‌ای دوازدهمین جشن منتقدان برگزار شد/ گودرزی: می‌خواستیم پول برگزاری جشن، مثل آراء آن پاک باشد نشست رسانه‌ای دوازدهمین جشن منتقدان برگزار شد/ گودرزی: می‌خواستیم پول برگزاری جشن، مثل آراء آن پاک باشد

سی و یک نما_ ساعاتی پیش، نشست رسانه‌ای دوازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، در خانه سینما برگزار شد. در این نشست که با حضور «جعفر گودرزی» دبیر جشنواره و نائب رئیس انجمن منتقدان، کامران ملکی بازرس خانه سینما و آرمان داوودی طراح این پوستر همراه بود؛ علاوه بر ارائه‌ی نکاتی، از پوستر این دوره نیز رونمایی شد.

 

ملکی در این نشست گفت: نکته‌ای برای دوستان منتقد لازم است مورد توجه قرار بگیرد؛ ما نقد فیلم داریم، ولی نقد سینما کمتر داریم، که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و بتوانیم بیشتر فضای سینمایی کشور را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

سپس «جعفر گودرزی» دبیر جشنواره و نائب رئیس انجمن منتقدان گفت: ما امسال برای دومین بار برای جشنواره پوستر طراحی کردیم، که توسط «آرمان داوودی» این پوستر طراحی شده‌است.
در ادامه مراسم رونمایی از پوستر مذکور به عمل آمد.

«آرمان داوودی» درباره پوستر جشن منتقدان سینما توضیح داد: حدود ۱۵ اتود زده شد که طراحی شانزدهم تأیید شد. عینک در طراحی پوستر، نماد نقد است که تلاش داشتیم نگاه متفاوت منتقد را در آن نشان دهیم.

در ادامه کامران ملکی عنوان کرد: بسیاری از اتفاقات، تحت‌الشعاء شرایط سخت فعلی کشور است. تهیه و تأمین مالی برگزاری یک جشن که می‌خواهد در فضایی سالم برگزار شود بسیار مشکل است. برخی جشن‌ها و جشنواره‌ها برگزار می‌شود و پول‌های درشتی هم از جاهایی نامعلوم به آنها تزریق می‌شود. ولی جشنی مثل جشن منتقدان که می‌خواهد در فضایی سالم و مطمئن برگزار شود، مشکلات فراوانی در پی دارد که من به‌عنوان بازرس خانه سینما به آقای گودرزی و همکارانشان خسته نباشید می‌گویم.

سپس جعفر گودرزی ضمن تشکر از ملکی مطرح کرد: در حقیقت می‌خواستیم پول برگزاری جشن، مثل آراء آن پاک باشد. تلاش داشتیم جشن امسال از لحاظ کیفی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

دبیر جشن منتقدان سینما بیان کرد: این جشن ۲۷ آذر ماه در ایوان شمس و بزرگداشت سه هنرمند سینما در دوازدهمین جشن بزرگ سینمای ایران اصغر رفیعی جم‌(مدیر فیلمبرداری سینمای ایران)، اسحق خانزادی (صداگذار و صدابردار سینمای ایران) و سعید عقیقی (منتقد و فیلمنامه نویس سینمای ایران) نیز در آن برگزار خواهد شد. همچنین ۴۰ سال سینمای کودک مورد بررسی قرار می‌گیرد که کاندیدهای آن در جشنواره فیلم کودک معرفی شدند و در جشن منتقدان برگزیدگان آن معرفی خواهند شد.

وی افزود: سایت اینترنتی انجمن منتقدان هم در ایام جشن، رونمایی و افتتاح خواهد شد.
گودرزی در خصوص اینکه چرا جشن منتقدان فقط به جشنواره فجر می‌پردازد و به اکران عموم توجهی ندارد گفت: از ابتدای تأسیس این جشن، هدف ما توجه به جشنواره فجر بود و بررسی آثار سینمایی آن. البته امسال برای نخستین بار به جشنواره جهانی فیلم فجر هم توجه خواهیم داشت.

دبیر جشنواره تصریح کرد: توجه به سینمای ایران و اکران عمومی وظیفه‌ی جای دیگری است. وظیفه و هدف ما چیز دیگری طراحی شده است، که همان اختصاص به جشنواره فجر است. چراکه اگر غیر این باشد، جشن مطول و شلوغی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تمام تلاش‌مان را می‌کنیم مراسمی را پشت سر بگذاریم که از حاشیه دور باشد، هرچند که قصد نداریم مانعی ایجاد کنیم برای کسی؛ چراکه جشن منتقدان همان‌طور که خود اهالی سینما می‌گویند: محل مطمئنی برای درددل‌های ایشان است. اما هه‌ی سعی‌مان را می‌کنیم برای دوری از این حاشیه‌ها و جنجال‌ها.

گودرزی در ادامه درباره شرایط اقتصادی برگزاری جشن گفت: نهادهای گوناگونی بودند که می‌خواستند در برگزاری جشن کمک کننند ولی ما نپذیرفتیم، چراکه نمی‌خواهیم تریبون کسی شویم. منتها مجله حقوقی « دادگر» در این زمینه با ما مشارکت کردند.

وی در پایان افزود: کاندیدهای جشن و مجری مراسم و‌نکات دیگر را در روزهای آینده اعلام خواهیم کرد.

آخرین ویرایش در یکشنبه, 18 آذر 1397 14:30

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید