دوشنبه, 30 آبان 1401 22:48

و بالاخره "خانه سینما" نسبت به بازداشت سینماگران بیانیه داد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
و بالاخره "خانه سینما" نسبت به بازداشت سینماگران بیانیه داد و بالاخره "خانه سینما" نسبت به بازداشت سینماگران بیانیه داد

 سی و یک نما - خانه سینما در بیانیه‌ای اعلام کرد که تهدیدها و بازداشت‌ها پایان نیابد و سینماگران آزاد نشوند، اعتصاب می‌کنیم.

بیانیه خانه سینما:

خانه سینمای ایران در اعتراض به ادامه خشونت‌ها علیه مردم ایران و به دلیل احضار و بازداشت پی در پی اعضا خود هشدار می‌دهد در صورتی که تهدیدها و بازداشت‌ها پایان نیافته و سینماگران بازداشت شده آزاد نشوند، از اعضا خود خواهد خواست دست به اعتصاب زده، از همکاری با پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی خودداری کرده و در برابر سازمان سینمایی تحصن کنند.

در چند روز گذشته علی‌رغم رایزنی‌های خانه سینما و اعلام پیگیری سازمان سینمایی برای آزادی سینماگران نه تنها نتیجه‌ای به دست نیامد که منجر به احضارها و بازداشت‌های جدیدی هم شد.

خانه سینما اتهام‌هایی نظیر “اقدام علیه امنیت ملی”‌، “تشویش اذهان عمومی”‌، “نشر اکاذیب” و “همراهی با رسانه‌های بیگانه” که به سینماگران منتسب می‌شود را غیر‌واقعی دانسته و معتقد است سینماگران‌ تنها تاوان مدیران کارنابلد را می‌دهند که در این سالها امکان گفت‌وگو و مکالمه واقعی با مردم را ایجاد نکرده‌اند.

زندان جای هنرمند نیست و هیچ‌کس به دلیل ابراز عقیده نباید در زندان بماند.

جامعه اصناف سینمایی ایران دلسوزانه می‌خواهد تا فشار و تهدید از مردم ایران برداشته شده و حاکمیت خود را پاسخگوی معترضین کند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید