جمعه, 18 مرداد 1398 14:48

پیکر سید کمال طباطبایی تشییع شد/ کجا برویم، وقتی خودش نیست

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
پیکر سید کمال طباطبایی تشییع شد/ کجا برویم، وقتی خودش نیست پیکر سید کمال طباطبایی تشییع شد/ کجا برویم، وقتی خودش نیست

سی و یک نما - حتی بدبین‌ترین‌ها هم تصور نمی‌کردند، حضور بازیگرانی که شاید سید کمال طباطبایی در مطرح شدنشان نقش پررنگی داشته، امروز در مشایعت او که آخرین وعده ملاقات است تا این اندازه کمرنگ باشد.

و این به نظر زنگ خطری است که برای هنرمندان زده شده، نسبت به بی مهری ها، بی اعتنایی ها و حتی مصلحت اندیشی ها برای حضور در مراسم تشییع اهالی هنر که متاسفانه در یکی دوسال اخیر شاهدش بوده‌ایم.


یاد قصه‌ی کوتاهی می‌افتیم که در کودکی شنیده بودیم و می‌گفت:
به مردی خبر دادند که چه نشستی، زن اوستایت مرد!!
مرد با عجله لباس میپوشد که دوباره خبر می‌رسد: " زن اوستایت نبوده، بلکه خودش مرده!!" و مرد لباس عزا در می‌آورد، می نشیند و می‌گوید: "دیگر چه فرقی دارد رفتن من، خودش نیست که ببیند".

البته نا گفته نماند که کدورت جمعی از دست اندرکاران سینما، بازیگران و هنرمندان با "خانه سینما" نیز در این واکنش ها بی تاثیر نبوده است

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تشییع پیکر زنده یادسیدکمال طباطبایی تهیه کننده سینما و تلویزیون صبح امروز جمعه ۱۸ مردادماه ماه با حضور هنرمندان در ساختمان شماره ۲ خانه سینما برگزار شد.

منوچهر شاهسواری، مازیار میری، حسن فتحی، فریدون جیرانی، همایون اسعدیان، حسین فرحبخش، مهراوه شریفی نیا، محسن محسنی‌نسب، عبدالله علیخانی، محمد بانکی، محمدمهدی عسگرپور، مجید فرجی، بهرنگ توفیقی، یدالله شهیدی، پیمان عباسی و ... از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

محمدحسین لطیفی که اجرای برنامه را برعهده داشت در ابتدای مراسم بیان کرد: "سیدکمال عزیز در اوج ناباوری ما را ترک کرد. می‌خواستم در این مراسم متنی را بخوانم اما دیدم که این متن واگویه‌های من است با سید کمال بنابراین ترجیح دادم آن را برای خودم نگه دارم."

لطیفی همچنین گفت: " به قول ترک‌ها اینجا مجلس تذکر است و همه ما برای تذکر گرفتن دور هم جمع شده‌ایم. به علی تبریک می‌گویم که به دیدن پدر شتافت و به کمال هم تبریک می‌گویم که به دیدن پسرش می‌رود.خیرخواهی طباطبایی عجیب و غریب بود و حتی برای پسر خودش رانتی را قائل نبود. من بودم که او را برای بازی در سریالم دعوت کردم."

همایون اسعدیان نیز گفت: "من سعادت داشتم در فیلم «مرد آفتابی» در کنار طباطبایی باشم. اما متاسفانه خاطره ام از او تلخ است و مربوط به بعد از فوت علی می شود. من خرد شدن کمال طباطبایی را دیدم.

وی در پایان صحبت‌هایش با گلایه از افرادی که در مراسم حضور پیدا نکردند، عنوان کرد: من از طرف برگزارکنندگان این مراسم از همه بازیگرانی که سال‌ها در کارهای طباطبایی بازی می‌کردند، عذر می‌خواهم که مراسم را زمانی گذاشتیم که این عزیزان نمی‌توانند بیایند چون باید از خوابشان بزنند! کاش احترام همدیگر را نگه می‌داشتیم."

 مهدی فرجی نیز که از دوستان طباطبایی بوده است، گفت: "چند فیلم سینمایی و سریال برای امام رضا (ع) ساختی انشاءالله امروز می‌آید و دستت را می‌گیرد. تو آنقدر دست به خیر بودی که می‌ دانم خود اباعبدالله شفاعتت را خواهد کرد."

در ادامه فریدون جیرانی نیز بیان کرد: "وقتی علی فوت کرد سید هم از لحاظ روحی و روانی مُرد. طباطبایی هنوز دوست داشت کار کند اما دیگر خبری از آن خنده‌ها و حس و حال گذشته در چهره‌اش دیده نمی‌شد."

در پایان مراسم بعد از خواندن نماز میت، پیکر طباطبایی به سمت بهشت زهرا (س) تشییع شد تا در کنار فرزندش علی آرام بگیرد.

مراسم ترحیم سیدکمال طباطبایی دوشنبه ۲۱ مردادماه از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار می‌شود.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید