دوشنبه, 09 آذر 1394 16:53

ﺗﺠﻠﯿﻞ ﺍﺯ ﺷﻬﻼ ﺭﯾﺎﺣﯽ ﺩﺭ ﭘﺮﺩﯾﺲ ﭼﺎﺭﺳﻮ / پس ازشش دهه برای اولین بار فیلم "مرجان" ساخته شهلا ریاحی روی پرده رفت

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سی و یک نما- همانطور که پیشتر وعده آن داده شده بود، شب گذشته۸ آذرماه نیکی کریمی از شهلا ریاحی طی مراسمی تجلیل کرد و به همین بهانه ۴ دقیقه از اولین و آخرین ساخته این هنرمند قدیمی کشورمان به روی پرده رفت. گفتنی است ریاحی با ساخت  فیلم "مرجان"لقب اولین کارگردان زن ایرانی را به خود اختصاص داده است.

 نیکی کریمی پس از تشکر از شهلا ریاحی بخاطر حضورش در این برنامه، از آمدن و منت نهادن وی  ابراز خوشحالی کرد. وی همچنین دلیل آمدن شهلا ریاحی را مردم، فرهنگ، ترویج معرفت و انسانیت عنوان و این دلایل را مشوق کاری خود نیز برای ماندن در سینما اعلام کرد.نیکی کریمی در ادامه گفت شهلا ریاحی دل شیر داشت که ۶۰ سال پیش کارگردان شد و همانطور که می بینیم فیلم و خود کارگردان جلوتر از زمانشان بودند. او راه را برای من و امثال من باز کرد.

 

مشتاق که از اعضای شورای مرکزی انجمن منتقدان می باشد پس از اکران گوشه ای از این فیلم گفت : از همان ابتدا برایم جالب بود که در سینمای مرد سالار سالیان دور شهلا ریاحی چطور به فکر فیملسازی افتاد و چه موانعی سر راهش بود. حالا خوشحالم که فیلم خانه ملی شرایطی فراهم آورد تا بیننده بخش هایی از فیلم ساخته شده توسط خانم شهلا ریاحی باشم. شهلا ریاحی از برترین چهره های سینمای ایران است که بازیگری در ذات اوست.
من دوران کودکی خود، زمانی که هر دوشنبه با علاقه به تماشای سریال "عزیز خانم" می نشستم را فراموش نمی کنم.

شهلا ریاحی در انتها با تشکر از بانیان برگزاری این برنامه گفت : امیدوارم اثر نسبتا خوبی از خود به جا گذاشته باشم. همه تان را دوست دارم و برایتان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم. اگر تا امروز زنده ام به خاطر محبت شما است. امیدوارم همیشه در کنارتان باشم.

در پایان این مراسم منوچهر ریاحی فرزند وی نیز که در این برنامه حضور داشت طی صحبت هایی گفت : همه چیز را از مادرم دارم و در کودکی دوست داشتم بازیگر شوم اما مادر من را به تحصیل توصیه کرد. من تنها کسی هستم در سن ۲۰ سالگی مادر وقتی مرا باردار بود بازیگر شدم و خوشحالم از این که زیر سایه پدر و مادری کارگردان و کاربلد بزرگ شدم.

گفتنی است بعد از این مراسم، فیلم سینمایی "شیفت شب" ساخته نیکی کریمی به نمایش در آمد

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید