شنبه, 01 بهمن 1401 11:19

استقبال از بازی "زهرا امیرابراهیمی" در فیلمی به تهیه‌کنندگی کیت بلانشت در جشنواره "ساندنس"

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
استقبال از بازی "زهرا امیرابراهیمی" در فیلمی به تهیه‌کنندگی کیت بلانشت در جشنواره "ساندنس" استقبال از بازی "زهرا امیرابراهیمی" در فیلمی به تهیه‌کنندگی کیت بلانشت در جشنواره "ساندنس"

سی و یک نما - فیلم شیدا به کارگردانی "نورا نیاسری" فیلمساز ایرانی-استرالیایی در بخش دراماتیک جشنواره معتبر و مستقل "ساندنس" که بنیانگزار آن رابرت ردفورد است به عنوان فیلم افتتاحیه به نمایش درآمد و بازی زهرا امیرابراهیمی مورد توجه قرار گرفت.

ضمن اینکه پیش از این در فیلم ضعیف "عنکبوت مقدس" نیز تنها ویژگی قابل قبول آن، بازی زهرا امیرابراهیمی است که صرف نظر از هرگونه نگاه سیاسی، نخل طلای کن را به او اختصاص داد.

استقبال منتقدان جشنواره ساندنس از «شیدا» و بازی زر امیر ابراهیمی :« یک بازی درخشان و پر از جزئیات».فیلم «شیدا» ساخته نورا نیاسری فیلمساز ایرانی استرالیایی با بازی زر امیر ابراهیمی روز دوشنبه فیلم افتتاحیه بخش سینمای دراماتیک جهان جشنواره ساندنس بود.

این فیلم که اولین فیلم بلند نیاسری است و کیت بلانشت هم یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی آن است، توانسته نظر مثبت منتقدان نشریه‌های سینمایی جهان را به خود جلب کند..تیم گریسون منتقد ارشد سایت اسکرین دیلی درباره این فیلم نوشته:« نورا نیاسری کارگردان و نویسنده این فیلم، درامی تاثیرگزار درباره چالش‌های یک زن ایرانی برای خلاص شدن از دست همسرش است.

امیر ابراهیمی بازی درخشانی را ارائه می‌دهد که ترکیبی هوشمندانه از شور و هیجان و مهربانی و بخشندگی است» .شری لیندن منتقد هالیوود ریپورتر هم درباره این فیلم نوشته: «قلم نیاسری با سرراست بودنش بسیار قدرتمندتر شده و بازی پرجزئیات امیرابراهیمی هم کاملا آشکار می‌کند که ترومای شخصیت شیدا به طرز دردآوری دردرونش زنده است.

امیر ابراهیمی که برای بازی در نقش یک روزنامه‌نگار در «عنکبوت مقدس» جایزه بهترین بازیگر زن کن را دریافت کرد، اینجا در حالت کاملا متفاوتی است. اما در هر دو فیلم دیدنی است و امیر ابراهیمی در هر دو نوعی مقاومت برای قرار گرفتن در قالبهای از پیش‌ تعیین شده را در بازیش اجرا می‌کند.».توموریس لافلی منتقد ورایتی هم در نقد خود نوشته: «با اینکه فیلم در ظاهر ارتباط مستقیمی با رویدادهای اخیر ایران ندارد. اما مخاطب می‌تواند همان روحیه قوی و قهرمانانه زنان ایرانی را در قهرمان فیلم ببنید. امیر ابراهیمی با بازی‌اش بر معدود کاستی‌های فیلم فائق می‌آید. بازی که در ظاهر ساده به نظر می‌رسد اما با شکوه مند است و نبرد درونی شیدا را در طول لحظات مختلف، تنها با یک نگاه و سکوت پرمعنا انتقال می‌دهد.

بزرگترین دارایی فیلم شیدا، روحیه شکست ناپذیر زنانه‌ای است که به سوی آزادی حرکت می‌کند».شیدا یکی از سه فیلم حاضر در جشنواره ساندنس امسال در کنار «نسخه فارسی» ساخته مریم کشاورز و مستند «جونم» ساخته سییرا الریچ هست که هر سه توسط فیلمسازان زنی با اصالت ایرانی ساخته شده و در بخش‌های مختلف جشنواره ساندنس امسال حضور دارند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید