چهارشنبه, 15 بهمن 1399 12:40

فیلم «کودا» با ۴ جایزه برنده اصلی جوایز جشنواره ساندنس ۲۰۲۱ شد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
فیلم «کودا» با ۴ جایزه برنده اصلی جوایز جشنواره ساندنس ۲۰۲۱ شد فیلم «کودا» با ۴ جایزه برنده اصلی جوایز جشنواره ساندنس ۲۰۲۱ شد

سی و یک نما - جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۱ شب پیش برندگان امسال خود را معرفی کرد. این جشنواره در مراسمی مجازی از فیلم «کودا» تجلیل کرد و ۴ جایزه خود را به آن اهدا کرد.

 فیلم درام «کودا» به کارگردانی سیون هدر ۴ جایزه؛ جایزه بزرگ داوران، جایزه بهترین کارگردانی، جایزه مخاطبان و جایزه ویژه هیات داوران برای بهترین گروه بازیگران را در بخش رقابتی فیلم آمریکا دریافت کرد.

 این درام خانوادگی بر دانش‌آموزی تمرکز دارد که فرزند یک زوج ناشنواست. عنوان فیلم که خلاصه شده «فرزند یک زوج ناشنواست» اشاره به همین موضوع دارد. این نخستین بار در تاریخ جشنواره ساندنس است که فیلمی موفق می‌شود تا هر سه جایزه اصلی را در بخش سینمای آمریکا از آن خود کند.

«کودا» قبلاً در ساندنس یک رکورد زده بود و آن زمانی بود که استودیو اپل با شرکت در یک مناقصه در شب افتتاحیه جشنواره موفق شد تا حقوق فیلم را به قیمت ۲۵ میلیون دلار از آن خود کند.

فیلم مستند «تابستان روح» به کارگردانی احمر تامپسون: بهترین فیلم بلند مستند و جایزه بزرگ هیات داوران و جایزه مخاطبان را دریافت کرد. این فیلم درباره یک پناهجوی افغان است. جایزه ویژه هیات داوران در این بخش به «یکی برای جاده» اهدا شد که سفر جاده‌ای دو دوست در تایلند را تصویر کرده است.

فیلم مستند «فرار»: در بخش مستند جایزه بزرگ داوران در بخش سینمای مستند را دریافت کرد.

فیلم «کندو» به کارگردانی بلرتا باشولی: سه جایزه شامل جایزه بزرگ هیات داوران، جایزه مخاطبان و جایزه کارگردانی را دریافت کرد. فیلم، درباره مادری تنها است که پس از ناپدید شدن همسرش در جنگ کوسوو فرزندش را به تنهایی بزرگ می‌کند.

فیلم «دختر خوشگل من، زیبایی من» در بخش «نکست» جایزه مخاطبان را دریافت کرد.

انیمیشن «کریپتوزو» جایزه مبتکر جشنواره را دریافت کرد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید