یکشنبه, 11 شهریور 1403 14:57

«بروتالیست» در ونیز مورد ستایش قرار گرفت / فیلمی «به‌یادماندنی» و «هنرمندانه»

نوشته شده توسط سی و یک نما
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
«بروتالیست» در ونیز مورد ستایش قرار گرفت / فیلمی «به‌یادماندنی» و «هنرمندانه» «بروتالیست» در ونیز مورد ستایش قرار گرفت / فیلمی «به‌یادماندنی» و «هنرمندانه» سی و یک نما

سی و یک نما – فیلم «بروتالیست» (The Brutalist) به کارگردانی بردی کوریت و با بازی آدرین برودی، فلیسیتی جونز، جاناتان هاید و گای پیرس در بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۴ به نمایش درآمد. بسیاری از منتقدان فیلم را ستایش کرده و از آن با تعابیری مانند «به‌یادماندنی» و «هنرمندانه» یاد کرده‌اند.

فیلم «بروتالیست» (The Brutalist) به کارگردانی بردی کوریت و نویسندگی بردی کوربت و مونا فستولد با بازی آدرین برودی، فلیسیتی جونز، جاناتان هاید و گای پیرس در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۴ به نمایش درآمد. بسیاری از منتقدان فیلم را ستایش کرده و از آن با تعابیری مانند «به‌یادماندنی» و «هنرمندانه» یاد کرده‌اند. یک منتقد مستقر در فرانسه به قدری از این فیلم خوشش آمده که ادعا کرد: «اگر این فیلم شیر طلایی را نبرد، شوکه خواهم شد.»

واکنش‌ها تا به این لحظه به این فیلم مثبت بوده است. ولی باز باید منتظر نقدهای امروز باشیم. مدت زمان نمایش فیلم «بروتالیست» (The Brutalist) ۳ ساعت و ۳۵ دقیقه است که شامل یک مقدمه، یک وقفه ۱۵ دقیقه‌ای است و با ۷۰ میلی‌متر فیلمبرداری شده است. اجرای آدریان برودی به عنوان بهترین بازی دوران حرفه‌ای‌اش مورد ستایش قرار گرفته است و احتمالاً این ستایش‌ها باعث نامزدی او در اسکار خواهد شد. گفته می‌شود که گای پیرس و فلسیتی جونز نیز بازی درخشانی در این فیلم دارند.

از نظر داستان، دامنه، توجه به جزئیات و جاه‌طلبی، مقایسه‌هایی با «به زودی خون به‌پا خواهد شد» پل توماس اندرسون و «روزی روزگاری در آمریکا» سرجیو لئونه انجام می‌شود. گفته می‌شود که فیلم کوربت ماهیت کلاسیک دارد، اما بسیار منحصر به فرد و برخلاف هر فیلمی است که پیش از آن ساخته شده است.

Venice The Brutalist1.jpg

«بروتالیست» داستان یک معمار بلندپرواز (برودی) و همسرش (جونز) را روایت می‌کند. آن‌ها پس از جنگ اروپا را ترک می‌کنند تا میراث خود را بازسازی کنند و در عین حال شاهد تولد آمریکا مدرن باشند. با این حال، زندگی آن‌ها برای همیشه توسط یک مشتری مرموز و ثروتمند (پیرس) تغییر می‌کند. داستان فیلم، حدود ۳۰ سال از زندگی لازلو توث (با بازی آدرین برودی)، معمار یهودیِ مجارستانی‌تبار که از فاجعهٔ هولوکاست جان سالم به‌در برده است را روایت می‌کند. پس از جنگ جهانی دوم، لازلو و همسرش ارزسبت (با بازی جونز)، به‌‌ایالات متحده آمریکا مهاجرت کردند تا «رؤیای آمریکایی» را دنبال کنند. لازلو که درابتدا با فقر دست‌وپنجه نرم می‌کرد و خواری در مقابل هر کسی بخشی از زندگی‌اش بود، با عقد قرارداد با مشتری مرموز و ثروتمندی به‌نام هریسون لی ون بورن (با بازی پیرس)، زندگی‌اش زیرورو می‌شود. فیلم «بروتالیست» براساس داستانی واقعی نیست و یک روایت تخیلی است که توسط بردی کوربت و مونا فستولد شریک زندگی‌اش، مونا فستولد، (نویسنده «جهان آینده/ The World to Come») خلق شده است. بااین‌حال، این فیلم از وقایع تاریخی و تجربیات بسیاری از مهاجران و بازماندگان هولوکاست که پس از جنگ جهانی دوم به‌دنبال زندگی جدیدی در ایالات متحده بودند، الهام گرفته است.

Venice The Brutalist2.jpg

Venice The Brutalist5.jpg

Venice The Brutalist4.jpg

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید