چهارشنبه, 01 تیر 1401 14:36

بیل کازبی کمدین آمریکایی به دلیل آزار جنسی مجرم شناخته شد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
بیل کازبی کمدین آمریکایی به دلیل آزار جنسی مجرم شناخته شد بیل کازبی کمدین آمریکایی به دلیل آزار جنسی مجرم شناخته شد

سی و یک نما - بیل کازبی کمدین آمریکایی به دلیل آزار جنسی جودی هوث 16 ساله در سال 1975 مجرم شناخته شد.

هیئت منصفه مدنی اعلام کرد که بیل کازبی در سال 1975 هنگامی که جودی هوث نوجوانی 16 ساله بود، او را مورد آزار جنسی قرار داده است و دادگاه او را به پرداخت 500000 دلار محکوم کرد.

این حکم به نفع هوث صادر شد، که وکیلش، گلوریا آلرد، آن را یک پیروزی در جهت "تغییر واقعی" ستایش کرد، اگرچه هیچ غرامت تنبیهی مقرر نشد.

هوث که اکنون 64 سال دارد، کازبی را متهم کرده که چند روز پس از ملاقات با آنها در یک پارک، او و یکی از دوستانش را به عمارت کشانده و او را مورد آزار جنسی قرار داده است.

هوث در بیرون دادگاه، در واکنش به این حکم به خبرنگاران گفت که از هیئت منصفه سپاسگزار است و گفت:‌ "من خوشحالم. سالهای زیادی گذشته، اما اشکهای ریخته شده جواب داد."

آلرد بعد از ظهر سه‌شنبه با خبرنگاران خارج از دادگاه در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، هوث را تحسین کرد. آلرد اظهار داشت: «روث بادر گینزبرگ، قاضی فقید دیوان عالی ایالات متحده، یک بار گفت: «تغییر واقعی، تغییر پایدار در زمانی اتفاق می‌افتد». «امروز، موکلم تغییر واقعی را به دست آورد، زیرا بیش از هفت سال و نیم با بیل کازبی یک تنه مبارزه کرد. او با رای هیئت منصفه ثابت کرد که آقای کازبی در دوران خردسالی او را مورد تجاوز جنسی قرار داده و او باید به خاطر کارهایی که با او انجام داده مورد بازخواست قرار گیرد.

به نظر می رسد تیم کازبی نیز از نتیجه راضی است. هنگامی که رای بدون خسارات تنبیهی قرائت شد، اندرو وایات، سخنگوی کازبی، لبخندی زد و وکلایش هنگام خروج از دادگاه خوشحال بودند.

سخنگوی کازبی در بیانیه‌ای که پس از صدور حکم به رسانه‌ها منتشر کرد، آورده است: «ما همیشه معتقد بوده‌ایم که جودی هوث، گلوریا آلرد و هم‌پیمانان آن‌ها این اتهامات نادرست را جعل کرده‌اند تا آقای کازبی را مجبور به تامین مالی ماموریت نژادپرستانه خودشان در برابر سیاه پوستان موفق و کارآمد در آمریکا کنند." در ادامه بیانیه آمده است: «آقای کازبی به بی گناهی خود ادامه می دهد و به شدت با این اتهامات نادرست مبارزه خواهد کرد تا بتواند شادی و خنده را به جهان بازگردد.»

مدارک محاکمه بر روی شهادت هوث و دوستش، دونا ساموئلسون، و همچنین دو زن دیگر که مدعی بودند کازبی در سال 1975 به آنها تجاوز جنسی کرده بود، استوار بود.

ویلیام هنری "بیل" کازبی، جونیور کمدین، بازیگر، نویسنده و تهیه‌کننده تلویزیون آمریکایی است. وی پس از 5 دهه فعالیت در سال 2018 به دلیل متهم شناخته شدن به تجاوز جنسی کار خود را از دست داد.

او یک مجری استندآپ کارکشته است که کار خود را از کلوب‌های مختلف آغاز کرد و سپس در دهه 1960 با بازی در من جاسوس (مجموعه تلویزیونی) توانست خوش بدرخشد. او از سال 1969 با بازی در مجموعه تلویزیونی «بیل کازبی شو» به شهرت رسید.

بیل کازبی در یک فیلم کمدی پویانمایی به نام «آلبرت چاقالو و بچه کازبی‌ها» در شخصیت آلبرت چاقالو ایفای نقش کرد. او در فیلم‌های سینمایی زیادی از جمله جک بازی کرده‌است. او مدرک کارشناسی خود را در سال 1970 از دانشگاه تمپل گرفت.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید