دوشنبه, 10 مرداد 1401 23:11

جوزپه تورناتوره مینی سریالی از فیلم «سینما پارادیزو» می‌سازد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
جوزپه تورناتوره مینی سریالی از فیلم «سینما پارادیزو» می‌سازد جوزپه تورناتوره مینی سریالی از فیلم «سینما پارادیزو» می‌سازد

سی و یک نما - جوزپه تورناتوره کارگردان برنده اسکار، فیلم «سینما پارادیزو» خودش را تبدیل به یک مینی سریال شش قسمتی خواهد کرد.

تقریباً 35 سال پس از اولین نمایش فیلم جوزپه تورناتوره در سینماها می گذرد، حالا کارگردان قصد دارد داستان «سینما پارادیزو» را در قالب یک رسانه کاملاً مدرن یعنی پخش تلویزیون به مخاطبان جدیدش انتقال بدهد. طبق گزارش ورایتی، تورناتوره «سینما پارادیزو» را در یک مینی‌سریال شش قسمتی از روی فیلم خودش اقتباس می‌کند که قرار است در سال ۲۰۲۳ در یک «استریمر برجسته» که هنوز فاش نشده است، پخش شود.

فیلم اصلی یک پسر جوان سیسیلی به نام توتو را روایت می‌کند که با سینمای روستای محل تولدش درگیر می‌شود و اشتیاق به دیدن فیلم‌هایی پیدا می‌کند که در طول زندگی‌اش بر روی او تاثیر می گذارند. در سال‌های پس از اکران، «سینما پارادیزو»  (که جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره کن را نیز از آن خود کرد) به یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های مورد علاقه سینمای کلاسیک تبدیل شده است – نسخه‌ای که به تازگی بازسازی شده در سال ۲۰۲۰ در بریتانیا منتشر شد.

مارکو بلاردی، تهیه کننده ساکن شهر رم مجموعه «غریبه های بی نقص»، سریال «سینما پارادیزو» را از طریق یک پخش کننده سرویس استریم آمریکایی به نام بامبو پروداکشنز در فوریه آغاز خواهد کرد. به گفته ورایتی، بلاردی می‌گوید که تورناتوره در حال حاضر مشغول نوشتن یک نسخه آزمایشی برای این مجموعه است که «داستان یکسان فیلم خواهد بود، اما به شکل گسترده‌تر با رشته‌های مختلف روایی مختلف».

بلاردی همچنین به اشتراک می گذارد که در کنار مجموعه سینما پارادیزو، امیدوار است با تورناتوره برای تولید مستندی درباره ساخت فیلم اصلی و چگونگی به ثمر رسیدن آن همکاری کند. اگرچه بلاردی هم به صورت خلاقانه و هم از روی طرز فکر تهیه کننده به مستند همراه ابراز علاقه کرد، اما این پروژه هنوز چراغ سبز رسمی دریافت نکرده است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید