شنبه, 15 مرداد 1401 13:27

کدام فیلم‌ها در جشنواره‌های پائیزی امسال به نمایش در می‌آیند؟ / شاخص‌ترین فیلم‌های سال

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کدام فیلم‌ها در جشنواره‌های پائیزی امسال به نمایش در می‌آیند؟ / شاخص‌ترین فیلم‌های سال کدام فیلم‌ها در جشنواره‌های پائیزی امسال به نمایش در می‌آیند؟ / شاخص‌ترین فیلم‌های سال

سی و یک نما – در فهرست فیلم های مورد انتظار امسال مجموعا 27 فیلم بیشترین شانس را برای برجسته شدن در جشنواره های پائیزی پیش رو دارند.

هر سال، فهرست هایی منتشر می شود که بهترین فیلم های سال را معرفی می کنند. این فیلم ها معمولا براساس حضوری که در جشنواره فیلم تلوراید یا جشنواره فیلم ونیز دارند مشخص می شوند. اما با نگاهی به فیلم های مورد انتظار امسال متوجه می شویم که اوضاع فیلم های امسال چندان محکم و مناسب نیست و به نظر می رسد هیچ فیلمی تا کنون برجسته نیست.

فیلم "باردو" به تلوراید و ونیز می رود، اما از تورنتو می گذرد. فیلم «نویز سفید» به ونیز و نیویورک می رود، اما از تورنتو و تلوراید می گذرد.

این داستان برای سایر فیلم‌هایی که امسال قرار است در جشنواره ها نمایش دهند نیز درست است. در واقع، ممکن است فیلمی مانند سال‌های گذشته در هر چهار جشنواره اصلی (مثل فیلم های سالهای گذشته: سرزمین آواره ها، داستان ازدواج، قدرت سگ، روما) وجود نداشته باشد. در حال حاضر همه چیز نسبتاً آشفته به نظر می رسد.

آیا امسال فیلمی خواهیم داشت که بتواند سه جشنواره بزرگ (ونیز/تلوراید/تورنتو) را پوشش بدهد و در هر سه جشنواره خوش بدرخشد؟ در جواب با یک علامت سوال بزرگ روبه رو هستیم، تنها فیلمی که کمی جایگاه خوبی دارد، «تار» تاد فیلد است، اما باز نمی توان درباره این فیلم نیز به صورت قطعی حرف زد. چون شایعه شده که استودیوی پخش کننده فیلم کمی برای حضور در جشنواره فیلم تورنتو دلسرد شده است.

جشنواره فیلم ونیز فیلم های «عجایب» و «امپراتوری نور» را رد کرده، تلوراید «نویز سفید»، «نهنگ» و «بانشی‌های اینشرین» را رد کرده است. در اقدامی کاملا عجیب «فابلمنز» استیون اسپلبرگ نیز فقط در جشنواره فیلم تورنتو نشان داده خواهد شد.

البته باید تا شروع جشنواره فیلم ونیز صبر کنیم تا بلکه تعدادی از این فیلم های مورد انتظار از رده رقابت جشنواره های پاییزی حذف شوند. با این حال، آنچه در پیش رو داریم فیلم های زیر هستند.

«تار»، «باردو»، «فابلمنز»، «نهنگ»، «زنانی که صحبت می‌کنند»، «نویز سفید»، «امپراتوری نور»، «بلوند»، «شگفت‌انگیز»، «استاد باغبان»، «بانشی‌های اینشرین»، و «استخوان‌ها و همه».

همانطور که می بینید در فهرست بالا 12 فیلم مهم و جذاب داریم. مسلما در بین این فیلم ها شگفتی‌هایی وجود خواهد داشت، اما مسئله این است که فیلم های مطرح امسال اینها هستند. شاید فیلم "همه زیبایی و خونریزی" لورا پویتراس نیز بتواند سروصدایی ایجاد کند. با این حال، اگر واقع بینانه نگاه کنیم، فیلم های "تار"، "باردو" و "زنان صحبت می کنند" به نظر پیشتازان امسال خواهند بود و شانس بیشتری برای درخشش خواهند داشت.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید