شنبه, 22 ارديبهشت 1403 13:41

شیر طلای ونیز برای کارگردان "نمایش ترومن" و "انجمن شاعران مُرده"

نوشته شده توسط سی و یک نما
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
شیر طلای ونیز برای کارگردان "نمایش ترومن" و "انجمن شاعران مُرده" شیر طلای ونیز برای کارگردان "نمایش ترومن" و "انجمن شاعران مُرده" سی و یک نما

سی و یک نما - پیتر ویر کارگردان فیلم‌های «نمایش ترومن» و «انجمن شاعران مرده»، جایزه یک عمر دستاورد را در جشنواره فیلم ونیز دریافت می‌کند. این فیلمساز استرالیایی به خاطر تاثیری که در هالیوود گذاشته جایزه شیر طلایی افتخاری ونیز را دریافت خواهد کرد هرچند که او مدت‌هاست از سینمای آمریکا فاصله گرفته است.

پیتر ویر، فیلمساز استرالیایی که برای کارگردانی فیلم‌های درخشانی مانند «انجمن شاعران مرده»، «نمایش ترومن» و «ناخدا و فرمانده» مورد تحسین قرار گرفته است، قرار است در هشتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم ونیز با جایزه معتبر شیر طلایی یک عمر دستاورد تجلیل شود.

این خبر طبق گزارش هالیوود ریپورتر، توسط هیئت مدیره دِ لا بیِنالِ ونیز و با پیشنهاد آلبرتو باربرا، مدیر جشنواره، اعلام شد. ویر در واکنش به این تقدیر قابل توجه، ابراز تشکر کرد و گفت: «جشنواره فیلم ونیز و شیر طلایی آن بخشی از افسانه حرفه‌ی ما هستند. انتخاب شدن به عنوان دریافت کننده این جایزه برای یک عمر کارگردانی، افتخاری بزرگ است.»

باربرا با تمجید از دستاوردهای قابل توجه ویر در سینما، اظهار داشت: «پیتر ویر با کارگردانی تنها ۱۳ فیلم در طول ۴۰ سال، جایگاهش را در میان کارگردانان بزرگ سینمای مدرن تثبیت کرده است.»

او بر نقش محوری ویر در احیای سینمای استرالیا در اواخر دهه ۱۹۷۰، به ویژه با آثاری مانند «ماشین‌هایی که مردم را می‌خورند» و «پیک‌نیک در هنگینگ راک» تأکید کرد. شهرت بین‌المللی ویر با فیلم‌های بعدی مانند «گالیپولی» و «سال زندگی خطرناک» به اوج رسید و او را به خط مقدم هالیوود سوق داد. باربرا توانایی ویر را در ادغام بی‌نقص تأملات شخصی با جذابیت بصری برای مخاطبان عام در طیف وسیعی از مضامین ستود.

باربرا با اشاره به کاوش‌های ویر درباره طبیعت، بحران‌های اجتماعی و وضعیت انسانی گفت: «با وجود تنوع موضوعاتی که او به آن‌ها می‌پردازد، کشف ثباتی در آثار جسورانه، دقیق و تماشایی او دشوار نیست.»

ایزابل هوپر، بازیگر سرشناس، امسال ریاست هیئت داوران را برعهده خواهد داشت که بر هیجان این رویداد سینمایی می‌افزاید.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید