دوشنبه, 13 مهر 1394 15:18

"مریخی" ریدلی اسکات با فروش 100.2 میلیون دلار در سه روز فیلم "جاذبه" را پشت سر گذاشت

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
"مریخی" ریدلی اسکات با فروش 100.2 میلیون دلار در سه روز فیلم "جاذبه" را پشت سر گذاشت "مریخی" ریدلی اسکات با فروش 100.2 میلیون دلار در سه روز فیلم "جاذبه" را پشت سر گذاشت

سی و یک نما- "مریخی" (The Martian) از شرکت فاکس قرن بیستم در بازار آمریکای شمالی از جمعه تا یکشنبه 55 میلیون دلار فروخت که تقریباً برابر با فروش افتتاحیه رکوردشکن فیلم فضایی "جاذبه" در نوامبر 2013 بود.

"جاذبه" آن سال با 55.8 میلیون دلار کار خود را شروع کرد و در نهایت در آمریکای شمالی 274.1 میلیون دلار و در بازار بین‌المللی 449.1 میلیون دلار فروخت.

"مریخی" به کارگردانی ریدلی اسکات که با بودجه‌ای حدود 108 میلیون دلار ساخته شده است، در شرایطی در ایالات متحده و کانادا روی پرده رفت که با رقبای چندان جدی روبرو نبود، با این حال فروش افتتاحیه آن بیش از انتظار بود.

مت دیمن در فیلم نقش فضانوردی به نام مارک واتنی را بازی می‌کند. واتنی یکی از اولین کسانی است که روی مریخ پا گذاشته‌اند، اما یک توفان شن او را تا مرز مرگ پیش می‌برد و گروهش را با این تصور که او جان خود را از دست داده است، وادار به ترک مریخ می‌کند. واتنی اکنون در مریخ سرگردان و کاملاً تنهاست و هیچ راهی نیست که به زمین علامت بدهد زنده است. حتی اگر هم این کار را بکند، ذخایرش به‌قدری نیست که تا رسیدن گروه نجات ناسا برای زنده ماندن او کافی باشد، اما فضانورد حاضر نیست تسلیم شود و...

جسیکا چاستین، کریستن ویگ، کیت مارا، مایکل پنا، جف دانیلز، چیوتل اجیوفور، مکنزی دیویس، شان بین، دانلد گلاور و نائومی اسکات دیگر بازیگران فیلم "مریخی" هستند. فیلمنامه را درو گدار ("دردویل" و "کلبه در جنگل") از روی رمان "مریخی" به قلم اندی ویر نوشته است.

"مریخی" دومین فروش افتتاحیه برتر فیلمی به کارگردانی بعد از "هانیبال" در 2001 و دومین فروش افتتاحیه فیلمی با بازی مت دیمن بعد از "اولتیماتوم بورن" در 2007 را رقم زد.

the_martian-_31nama.jpg

مت دیمون در فیلم سینمایی "مریخی"

تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به فیلم درجه A داده‌اند و در وبسایت راتن تومیتوز 94 درصد آرای منتقدان نسبت به فیلم مثبت بوده است.

"مریخی"‌ در سطح بین‌المللی نیز موفق ظاهر شد و در 9611 سینما در 49 بازار 45.2 میلیون دلار فروخت. مجموع فروش جهانی فیلم در سه روز اول اکران 100.2 میلیون دلار شد.

ریدلی اسکات برای فیلم‌های "تلما و لوئیز"، "گلادیاتور" و "سقوط بلک هاوک" سه بار نامزد اسکار بهترین کارگردان بوده است. او سال گذشته فیلم "اکسدوس: خدایان و شاهان" را روی پرده سینماها داشت.

در همین حال، کمدی انیمیشن "هتل ترانسیلوانیا 2" (Hotel Transylvania 2) تولید سونی پیکچرز انیمیشن در هفته دوم اکران با 33 میلیون دلار در رده دوم جدول فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی قرار گرفت. این فیلم که با بودجه‌ای حدود 80 میلیون دلار ساخته شده، تاکنون در این بازار 90.5 میلیون دلار فروخته است.

درام جنایی "قاتل حرفه‌ای" (Sicario) به کارگردانی دنی ویلنو که در دو هفته اخیر به طور محدود روی پرده بود، این هفته در 2620 سینما 12.1 میلیون دلار فروخت و در رده سوم قرار گرفت.

کمدی "انترن" (The Intern) از شرکت برادران وارنر با بازی رابرت دنیرو و آن هاتاوی با 11.6 میلیون دلار فیلم چهارم شد و تریلر علمی تخیلی "دونده مارپیچ: مصائب سوخته" (Maze Runner: The Scorch Trials) از شرکت فاکس قرن بیستم با 7.7 میلیون دلار رده پنجم جدول را به خود اختصاص داد.

در حوزه نمایش محدود، "راه رفتن" (The Walk) به کارگردانی رابرت زمه‌کیس در 448 سینما 1.5 میلیون دلار فروش داشت.

این فیلم روایتی دراماتیک و سه‌بعدی درباره فیلیپ پتی فرانسوی است که سال 1974 با هدایت پاپا رودی، معلم خود در زندگی واقعی (با بازی بن کینگزلی) و با کمک تعدادی از دوستان خود در برنامه‌ای نمایشی حدود یکساعت روی یک سیم بین برج‌های تازه‌احداث‌شده تجارت جهانی در نیویورک راه رفت. نقش پتی را جوزف گوردون-‌لویت بازی می‌کند.

جیمز بج دیل، بن شوارتس، شارلوت لو بون، کلمان سیبونی و سزار دامبوی از دیگر بازیگران "راه رفتن" هستند. فیلمنامه را زمه‌کیس و کریستوفر براون از روی کتاب "رسیدن به ابرها" به قلم پتی نوشته‌اند. شرکت تری‌استار پیکچرز وابسته به سونی این فیلم را روانه سینماها کرده است.

"چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت"، "مرگ برازنده اوست"، "فورست گامپ"، "تماس"، "آنچه در زیر نهفته"، "قطار سریع‌السیر قطبی"، "بئوولف"، "سرود کریسمس" و "پرواز" از دیگر ساخته‌های زمه‌کیس هستند.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید