یکشنبه, 23 دی 1397 21:43

معرفی فیلم «اوقات بد در ال رویال» bad times at the el royale محصول2018/ به آینه نگاه نکن!

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
معرفی فیلم «اوقات بد در ال رویال» bad times at the el royale محصول2018/ به آینه نگاه نکن! معرفی فیلم «اوقات بد در ال رویال» bad times at the el royale محصول2018/ به آینه نگاه نکن!

هما گویا/ سی و یک نما – مرد در نمایی دور وارد یکی از اتاق های هتل می شود و ساک قرمز رنگ را در زیر کف پوش اتاق جاسازی می کند. معلوم است که منتظر کسی است. چهره اش را از نزدیک نمی بینیم. مرد دیگری از راه می رسد (چهره ی این مرد هم واضح نیست) و بی درنگ از پشت سر با گلوله ای او را از پا درمی آورد. زمان ده سال جلو می رود و دوباره همان هتل مرزی بین دو ایالت آمریکا یعنی کالیفرنیا و نوادا، که رونق چندانی ندارد. هتلی به نام «ال رویال».

 

امشب انگار در این هتل اوضاع فرق می کند و مهمان ها پشت سر هم می آیند. یک کشیش خوش‌رو، یک زن سیاهپوست خواننده. یک دخترزیبا و بد دهن و یک فروشنده لوازم خانگی. چیزی که عجیب به نظر می رسد اینکه تنها پرسنل هتل یک پسر جوان است که می تواند صرفا به عنوان "ریسپشن" به مهمانان سرویس دهد و خبری از پرسنل خدماتی نیست.پ

 

معرفی فیلم-معرفی فیلم اوقات بد در ال رویال» bad times at the el royale

 

اتاق ها بین مسافران تقسیم می شوند، در حالی که هر اتاق برای خود قصه ی متفاوتی دارد و قرار است قصه های متفاوت تازه ای را هم داشته باشد.
داستان از جایی به اوج می رسد که متوجه می شویم آینه های هر اتاق، پنجره هایی هستند به حریم خصوصی که واقعیت زندگی مسافران را عریان می کنند و سال هاست که از روابط خصوصی آدم ها (به خصوص شخصیت های مهم) در این هتل فیلمبرداری می شود و مدرکی است برای گرفتن حق سکوت از مسافرانی که در این هتل اقامت دارند.
«دریو گادارد» پیش از این فیلم « کلبه ‌ای در جنگل» را در سال 2012 کارگردانی کرده بود که مورد تحسین مخاطبان سینمای وحشت قرار گرفته و پس از آن نیز توانست با فیلمنامه « مریخی» نامزد جایزه اسکار شود و حالا با فیلم سینمایی « اوقات بد در ای ال رویال » بار دیگر با نگرشی تازه و متفاوت، نگاه ها را به خود جلب کرده است.

 

معرفی فیلم-معرفی فیلم اوقات بد در ال رویال» bad times at the el royale

 

یکی از ویژگی های این فیلم علاوه بر فلش بک های مناسب، روایت قصه در یک زمان واحد اما از زاویه‌ای متفاوت و با شخصیت های مختلف است تا جایی که هر بار متوجه می شویم که دوباره گول خورده ایم و قضاوت درستی نداشته ایم.

ویژگی دیگر این فیلم، رو در رو قرار دادن دو شخصیت یکی سردسته ی فرقه ای ضد مذهب(بیلی لی) و دیگری جوانی(مایلز) است که اوج رستگاری را در اعتراف به یک کشیش می داند. یعنی دقیقا تقابل بین ایمان و بی ایمانی.
قصه ی فیلم نمی خواهد مخاطب را در انتها با گره گشایی سورپرایز کند بلکه در طول داستان به تدریج با شخصیت اصلی کارآکترها آشنا می شویم. فیلم، رگه هایی از نگاه کارگردان به آثار تارنتینو دارد اما محو آن نمی شود و حرف خودش را می‌زند و در این میان" راحت کشتن " شباهت غیر قابل انکار در «ال رویال" است.

 

معرفی فیلم-معرفی فیلم اوقات بد در ال رویال» bad times at the el royale

 

"جف بریجز" که چند روز پیش از این در هفتاد و ششمین دوره از مراسم گلدن گلوب 2019 مورد تقدیر واقع شد؛ یکی از بهترین بازی هایش را در «اوقات بد در ال رویال» به نمایش گذاشته و در کنار او، «سینتیا آریوو» و «داکوتا جانسون» نیز به خوبی از عهده نقش خود بر می آیند و به طور کلی بازی ها در این فیلم خیره کننده است.

پیشنهاد می کنیم دیدن این فیلم خوش ساخت را از دست ندهید.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید